دیدنی های تورین

دیدنی های تورین

دیدنی های تورین

یک ایتالیا یک تورین

اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید، حتما سری هم به دیدنی های تورین بزنید. تورین اولین پایتخت ایتالیا است که در شمال غربی این کشور پر طرفدار قرار دارد.

شهر تورین ایتالیا شهر دیدنی و زیبایی است. شهری که از نظر تاریخی بسیار مورد توجه است. این شهر به واسطه پیشینه قدرتمند خود توانسته توریست های زیادی را به خود جذب کند.

 

لا موله آنتونلیا

لا موله آنتونلیانا نماد شهر تورین است. گنبدی نوک تیز و مخروطی که بسیار هم عجیب جلوه میکند. این بنا ابتدا یک کنیسه بود اما بعد ها با تغییراتی که روی آن انجام دادند تبدیل به موزه فیلم شد.

داخل این ساختمان بزرگ دریایی از صندلی های قرمز قرار دارد تا بیننده ها روی آن بنشینند و به تماشای فیلم بپردازند. در سالن این ساختمان فیلم های مختلفی پخش می شود و در وسط آن هم یک آسانسور قرار گرفته که بازدید کننده ها را به طبقه های بالایی می برد.

در این موزه فیلم های قدیمی بسیاری به نمایش در می آید. زمانی که به طبقات بالای آن بروید و از شانس خوبتان هوا هم صاف باشد، میتوانید کوه های آلپ و رودخانه پو را در زیر پاهایتان ببینید.

 

موزه مصرشناسی تورین

از دیگر موزه های شهر تورین میتوان به موزه مصر شناسی این شهر اشاره کرد. این موزه حاصل تلاش چندین ساله باستان شناسان ایتالیایی در کشور مصر است. موزه ای که دومین موزه بزرگ مصر شناسی در جهان است و در سال ۱۸۲۴ افتتاح شده است.

اینجا مجموعه ای از بهترین آثار باستانی موجود از تمدن مصر است. بعضی از آثار موجود در این موزه نتیجه ی حفاری های چندین ساله باستان شناسان ایتالیایی است.

این تلاش چندین ساله منجر به ایجاد مجموعه‌ای بسیار با ارزش از مومیایی ها، مجسمه ها، ظروف، عکس ها و سایر آثار با ارزش مصری است. این موزه در واقع دومین موزه مصرشناسی بزرگ در جهان است و در سال ۱۸۲۴ افتتاح شد. توضیحات آثار موجود در این موزه هم به زبان ایتالیایی و هم به زبان انگلیسی درج شده هستند.

Bernardino Drovetti در طی تصرف مصر بیش از ۸۰۰۰ مجسمه، مومیایی، تابوت، نوشته‌های پاپیروس، جواهرات و طلسم‌های مختلف را جمع‌ آوری کرد. Carlo Felice این مجموعه را در سال ۱۸۲۴ خریداری کرد و این نقطه‌ی آغاز موزه مصرشناسی تورین بود.

 

پالاتزو رعال

یکی دیگر از دیدنی های تورین پالاتزو رئال است . در نزدیکی Palazzo Madama، قصری وجود دارد که زمانی خانه ی اشراف، از قبیل اولین پادشاه ایتالیا متحد، ویکتور امانوئل دوم،  بوده است.

هر نیم ساعت یک تور گردشگری، گروهی از گردشگران را به داخل این ساختمان می برد تا از دکوراسیون و طراحی زیبای داخلی آن بازدید کنند.

برای مثال، خیابان Via Garibaldi، که بزرگ ترین خیابان مخصوص عابر پیاده در اروپا است در این شهر قرار دارد. بیشتر آثار تاریخی و دیدنی تورین در فاصله ای از یکدیگر قرار گرفته اند که با پای پیاده بتوان به آن ها دسترسی داشت.

پالاتزو رئال

 

گالری سابودا – Galleria Sabauda

گالری سابودا مجموعه ای مثال زدنی از تابلو ها و آثار هنری هنرمندان اروپایی است که چشم ها را خیره میکند.

بعضی از هنرمندانی که آثار آن‌ها در این موزه قرار گرفته است عبارتند از: Jan van Eyck, Botticelli, Tiepolo, Giovanni Bellini, Titian, Tintoretto, and Pieter Paul Rubens

 

پالاتزو ماداما

پالاتزو ماداما قصر بزرگی است که در میدان اصلی شهر قرار دارد. وجه تسمیه  آن، نام دو بانویی است که در این قصر زندگی میکردند. این قصر تاریخچه زیبایی دارد که توسط لیدر ها برای شما توضیح داده خواهد شد.

ظاهر این ساختمان غیرعادی است و ترکیبی از دروازه های روم باستان با معماری های قرون وسطی و سبک باروک در معماری آن به کار رفته است.

برای مدتی از این قصر به عنوان خانه‌ی مهمان‌های حاکم وقت استفاده می‌شد، اما در سال ۱۶۳۷ فردی فرانسوی به نام Christine Marie که نماینده دوک چارلز دوم بود، این قصر را به عنوان محل سکونت خود انتخاب کرد.

از این سال به بعد،‌ تعمیرات و تغییرات زیادی روی این خانه اعمال شدند تا باب میل ساکنین و ملکه‌های وقت باشد. در حال حاضر کسی در این قصر زندگی نمی کند و از آن به عنوان موزه مدنی هنرهای باستانی استفاده می شود.

در طبقه های فوقانی این ساختمان مجسمه، نقاشی و کاشی‌های بسیار ارزشمندی نگهداری می شوند. برای مثال نقاشی «پورتره مرد ناشناس» ، اثر نقاش قرن پانزدهم، Antonella da Messina در این ساختمان قرار دارد.

 

محوطه‌های پیاده‌روی

از گشتن در قصرهای این شهر خسته شده اید؟ یکی از بهترین و محبوب ترین دیدنی های تورین، پیاده روی در این شهر است. در این شهر کیلومترها پیاده رو سنگ فرش، با طاق های باز دارد که عموماً‌ مسقف هم هستند.

در سراسر این مسیر فروشگاه های مختلفی هم وجود دارند که می توانید حین پیاده روی آن ها را تماشا کنید و یا اینکه در کافه های اینجا زمانی را بگذرانید و استراحت کنید.

 

کافه و شکلات های کاکائویی

در سراسر تورین کافه‌ های بسیار زیبا و متنوعی قرار گرفته اند که خود یکی از جاذبه های تورین محسوب می شوند. این کافه ها در محیط های زیبا و با طراحی‌ هایی بسیار دلنشین هستند. بعضی از کافه های این شهر شهرت جهانی دارند.

شکلات های کاکائویی یکی دیگر از چیزهایی است که تورین به آن معروف است.

 

Duomo di San Giovanni

Duomo di San Giovanni کلیسای اصلی شهر است که در قرن ۱۵ در کنار یک تئاتر باستانی ساخته شد. اما این کلیسا دارای پارچه ای خاص است پارچه ای با نام کفن تورین.

به باور مسیحیان این پارچه ای است که بدن حضرت مسیح در آن پوشانیده شده بود. در حال حاضر این پارچه در این کلیسا قرار دارد اما به ندرت به نمایش عمومی در می آید.

هرچند یک نسخه ی المثنی از این کفن در هم در موزه ی کفن نگهداری می شود که می توانید از آن بازدید کنید و اطلاعاتی در مورد تاریخچه این پارچه، اسطوره شناسی و تحقیقات علمی که درباره ی آن انجام شده را بخوانید.

کلیسای اصلی تورین، که به Saint John the Baptist اختصاص داده شده است،‌ در اواخر قرن پانزدهم و در کنار یک تئاتر باستانی روم ساخته شد. این ساختمان در واقع تنها بنای به جای مانده از دوران رنسانس است.

 

دیدنی های تورین و موزه خودرو

از آنجایی که شرکت خودروسازی فیات، که یکی از غول های خودرو سازی جهانی است در شهر تورین قرار دارد،‌ اینکه یک موزه مخصوص خودرو در این شهر قرار گرفته باشد امری طبیعی به نظر می رسد.

اگرچه این موزه در مرکز شهر تورین قرار ندارد،‌ ولی با این حال دسترسی به آن بسیار آسان است و بازدید از آن قطعاً‌ ارزشش را خواهد داشت. بازدید از این نمایشگاه/موزه برای هر سنی جالب خواهد بود.

 

دروازه پالاتین (‏Porta Palatina‏ )‏

دروازه پلاتین دروازه شهر است که قدمت آن به دوران رومیان باز می گردد. این دروازه امروزه محل اتصال بین تورین مدرن ‏در سمت شمال و شهر قدیمی در سمت دیگر آن می باشد.

این دروازه یکی از معدود سازه های باقیمانده از قرن یکم است که در ‏کنار سالن تئاتر باستانی که با فاصله اندکی از آن قرار گرفته است پارک باستان شناسی را تشکیل می دهند که در سال ۲۰۰۶ ‏بازگشایی شد.

 

میدان سن کارلو (‏Piazza San Carlo‏ ) ‏‏‏‏‎

تورین شهریست که در آن خیابان ها و میادین زیبایی وجود دارد اما در این میان هیچ میدانی به زیبایی و جذابیت سن کارلو ‏نیست.اطراف این میدان را ساختمان های زیبا و مسقف پوشانده است.

زیر این سقف ها می توانید برخی از زیباترین و شیک ترین ‏فروشگاههای شهر تورین و کافه های قدیمی را بیابید. مجسمه ای که در وسط این میدان قرار گرفته است مربوط به دوک امانوئل ‏فیلیبرت سال ۱۸۳۸ است. ‏ ‏

Museo Nazionale del Risorgimento Italiano‏‏‎

در نزدیکی میدان کستلو ، یک ساختمان مجلل دیگر قرار دارد که کاخ کارینیانو (‏Palazzo Carignano‏ ) نام دارد ، اینجا در ‏سالهای ۱۸۶۱ الی ۱۸۶۴ محل گردهمایی پارلمان ایتالیا بود و اینجا بود که پادشاهی ایتلیا شکل گرفت. ‏ ‏‏

روستای قرون وسطی و پارک ولنتینو (‏Borgo Medioevale and Parco del Valentino‏)‏

اگر در بازدید از دیدنی های تورین، از بازدید کاخ های مجلل و ساختمان های بزرگ خسته شدید، می توانید به سمت رودخانه حرکت کنید و به پارک ‏زیبا و سرسبز ولنتینو سر بزنید.

در اینجا می توانید یک روستای کاملا تاریخی مربوط به قرون وسطی را نیز ببینید. ساختارهایی ‏که کاملا با آنچه در سطح شهر دیده بودید فرق می کند و شما را به دوره ای دیگر وارد می کند. ‏ ‏

روستای قرون وسطی و پارک ولنتینو
منبع الی گشت لست سکند
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها