دیدنی های جزیره هرمز

دیدنی های جزیره هرمز

هرمز جزیره هزار چهره، اگر به هرمز تنها به عنوان یک جزیره نگاه کنید، واقعا در حق آن اجحاف کرده اید. هرمز در واقع شگفتی زیبایی از خلقت است که از همه جای دنیا بازدید کننده دارد.

دره سکوت دره جالبی است که به دلیل داشتن نمک بسیار انرژی های منفی و صوت را جذب میکند. دلیل نامگذاری این دره هم همین است. شما میتوانید به این دره بروید و از آرامش و سکوت آنجا لذت ببرید. در این دره مکانی است که بسیار تاریخی است. مردم در آن منطقه با تبر سنگ های نمک را از دل کوه استخراج میکردند.

دیدنی های جزیره هرمز

الهه نمک

الهه نمک نیز یکی دیگر از دره های نمکی این جزیره است که مردم را محو زیبایی و جلال خود میکند. برای ورود به این دره نمکی نیز باید کفش های خود را از پا خارج کنید. لازم به ذکر است این دره دارای ساختاری تو خالی است و احتمال فرو رفتن شما در آن وجود دارد بنابراین بهتر است مراقب خود باشید.

مطالب مرتبط

همه چیز در مورد جزیره کیش

دیدنی های جهان

دره مجسمه از دیدنی های جزیره هرمز

دره مجسمه به نوعی تابلو نقاشی خداوند است. این دره زیبایی خود را با قوه تخیلتان به شما نشان میدهد. به گوشه و کنار آن که نگاه کنید و تخیل هم کنارتان باشد، میتوانید حیوانات مختلف را ببینید. در بالای تمام حیوانات هم یک اژدهای طبیعی منتظر شماست.

هرمز بهشت خاک شناسان دنیا است. بزرگترین فرش خاکی دنیا بر تن جزیره هرمز کشیده شده است و تنها از خاک خود جزیره استفاده شده است. این فرش دارای طرح های محلی است. آقای مهدی درویشی با استفاده از خاک های مختلف این جزیره و ۱۸ رنگ مختلف توانسته است این فرش زیبا را نقاشی و به کمک آن جزیره هرمز را جهانی کند.

جزیره هرمز جزیره شگفتی هاست. این جزیره با داشتن بیشترین مدل های خاک به بهشت خاک شناسان معروف است اما تنها جاذبه این جزیره خاک هایش نیست. شما میتوانید تابلوهای هنری خداوند را نیز در این جزیره نظاره گر باشید.

دیدنی های جزیره هرمز

جاذبه توریستی و تفریحی بزرگترین فرش خاکی جهان

بزرگ‌ترین فرش خاکی جهان بر تن یکی از ساحل‌های جزیره هرمز نقاشی شده است، آن هم با خاک رنگی جزیره! این فرش با طرح‌ها و نمادهایی از افسانه‌های محلی، قایق‌های ماهی‌گیری و حیواناتی مانند لاکپشت و آهو، با استفاده از ۱۸ رنگ مختلف، توسط تیم هنرمند آقای مهدی درویشی و با کمک افراد بومی نقاشی شده است. هر سال بیست و هشتم اسفند ماه در کنار این فرش مراسم باشکوهی به مناسبت نوروز برگزار می‌شود.

موزه دکتر نادعلیان‌

این موزه هنر دست زنان و مردان جزیره را در دل خود جای داده است. علاقه و احترامی که دکتر نادعلیان برای فرهنگ و تاریخ جزیره هرمز قائل بودند و اهمیت معرفی صنایع‌دستی مردم منطقه از جمله دلایل راه‌اندازی این موزه بوده است. در این موزه رنگارنگ مستنداتی از زندگی دکتر نادعلیان‌، آثار هنری ایشان و پروژه‌های هنری مشترکی که با زنان بومی جزیره داشته‌اند وجود دارد.

منبع اتاقک
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
زیار دکور

به نظر من علاوه بر استفاده از لوازم دکوراسیون مانند کاغذ دیواری، پوستر دیواری و پارکت و کفپوش هم برای ایجاد تنوع در دکوراسیون تفرجگاه ها، هتل ها، سوییتهای شخصی استفاده کرد. زیار دکور میتونه به شما در انتخاب موارد متناسب با سلیقه و دکور منزل یا محل کارتون کمک کنه.