چطور و در چه فصلی به قشم برویم؟

چطور و در چه فصلی به قشم برویم؟

چطور و در چه فصلی به قشم برویم؟ جنوب ایران جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است که سفر به این مناطق در فصل مناسب بسیار لذت‌بخش خواهد بود. جزیره قشم مقصدی برای سفر شما است که تنها به یک جزیره ختم نمی‌شود. قشم بزرگترین جزیره در جنوب ایران است. قدمت این جزیره به زمان ساسانیان برمی‌گردد. هنگام سفر به جزیره قشم با چند جاذبه گردشگری طبیعی دیگر رو به رو می‍‌شوید که برای بازدید از آنها نیاز به برنامه ریزی و اطلاعات کافی دارید. علاوه بر اینها مراکز خرید متعدد و آشنایی با بوم شناسی قشم را نیز پیش رو دارید. در این مقاله هر آنچه که در سفر به جزیره قشم نیاز دارید برای شما شرح داده شده است.

بهترین زمان سفر به قشم

این جزیره به دلیل گرما و رطوبت بسیار شدید تنها در برخی فصول سال قابل گردش و بازدید می‌باشد. اواسط پاییز تا اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به جزیره قشم است. تورهای مسافربری تنها در این بازه زمانی در اوج فعالیت خود هستند.

علاوه بر شرایط آب و هوایی مطلوب، برخی جاذبه‌های دیدنی و گردشگری جزیره قشم مانند؛ دیدن نمایش دلفین‌ها تنها در این فصول ممکن است.

دمای هوای جزیره قشم بین ۱۶-۴۶ درجه می‌باشد. به همین علت این جزیره مقصدی بسیار مناسب برای شما عزیزان در فصل زمستان که اکثر مناطق ایران سرد است، می‌باشد.

راه‌های رسیدن به جزیره قشم

سریعترین و شسته رفته ترین راه سفر به قشم، مسیر هوایی است که تنها کافی است پس از مشخص شدن برنامه سفر بلیت خود را تهیه، و در تاریخ مورد نظر سفر خود را آغاز کنید.

اما اگر دنبال تجربه‌های جدید و ماجراجویی در سفر هستید؛ راه زمینی قشم، با حالت‌های مختلف امکان لذت یک سفر ماجراجویانه را برای شما فراهم می‌آورد.

سفر زمینی به قشم نیز چند حالت دارد، رفتن تا بندر عباس از طریق اتوبوس یا قطار طی ۱۹ ساعت، که بعد از رسیدن به بندرعباس اتوبوس‌های دریایی در بندر حقانی منتظر شما هستند تا شما را به قشم برسانند؛ و یا اینکه با ماشین شخصی خود به بندرعباس می‌روید و بعد از رسیدن به بندرعباس که چیزی حدود ۱۵ ساعت را در راه خواهید بود، دو انتخاب پیش روی شما است، یا به بندر حقانی بروید و ادامه مسیر را در اتوبوس‌های دریایی تا قشم بگذرانید و یا به اسکله پهل می‌روید و از آنجا با لندینگ کرافت که توانایی حمل ماشین شما را نیز دارد به لافت رفته و از آنجا دوباره با ماشین تا درگهان و سپس قشم رانندگی می‌کنید.

ساعت اولین حرکت اتوبوس‌های دریایی از بندرعباس به قشم ۶ صبح است که تا ۱۱ شب ادامه دارد، و از قشم به بندر عباس از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۰شب حرکت دارند. حرکت این اتوبوس‌ها هر نیم ساعت یکبار اتفاق می‌افتد.

مدت زمان رسیدن این اتوبوس‌های دریایی از بندعباس به قشم و بالاعکس چیزی حدود ۵۰ دقیقه می‌باشد.

حمل و نقل و جا به جایی داخل قشم

در این جزیره گرفتن تاکسی بسیار راحت است، بطوریکه شما دستتان را بلند کنید ماشین جلوی پای شما می‌ایستد. هزینه تاکسی هم خیلی پایین است.

کرایه ماشین بدون راننده گران است که اصلا به صرفه نیست، بنابراین همان بهتر است که با تاکسی درون جزیره جا به جا شوید.

اما ماشین‌هایی با راننده هستند که مخصوص گشت در جزیره قشم و اماکن دیدنی اطراف آن هستند، باز گرفتن این ماشین‌ها از کرایه ماشین بدون راننده به صرفه تر است.

شرایط اجاره ماشین دادن چکی به مبلغ ارزش ماشین و مبلغی جداگانه است که ۳۰۰ هزار توان آن بعد از سه ماه به شما برگشت داده می‌شود، که باز هم توصیه نمی‌شود و بهترین کار گرفتن تاکسی و یا ون داخل جزیره است.

چطور و در چه فصلی به قشم برویم؟

اقامت در جزیره قشم

در هر سفری به هر کجای کره زمین، پس از رسیدن به مقصد اولویت، انتخاب محل اقامت است. در انتخاب محل اقامت مسائلی از جمله راحتی، نظافت، دسترسی و هزینه باید مد نظر قرار گیرند.

خوشبختانه در قشم گزینه‌های متعددی برای اقامت پیش روی شما قرار می‌گیرد. از هتل‌ها با درجه بندی مختلف و بازه متوعی از قیمت تا اجاره خانه‌های شخصی و در نهایت کسب تجربه‌ای جدید از مستقر شدن در اقامتگاه‌های بومگردی که در جزیره قشم به وفور وجود دارند.

نیاز است که بدانید: حقایقی از ایران و ایرانیان باستان

هتل‌های قشم از شبی ۷۰۰۰۰ تومان تا شبی ۴۰۰۰۰۰ تومان برای شما عزیزان با سطح مختلفی از کیفیت فراهم شده است. می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه و همچنین هدف از سفر که خرید و یا سیاحت باشد محل اقامت خود را در جزیره قشم به راحتی انتخاب کنید.

اگر قصد دارید از سفرهای دسته جمعی لذت ببرید و از هر لحظه سفر خود خاطره بسازید، به شما اقامت در خانه‌های شخصی را پیشنهاد می‌کنیم. اجاره این خانه‌ها بطور میانگین شبی ۱۵۰۰۰۰ تومان است که به راحتی می‌توانید آنها را پیدا کنید.

و اما اقامت در خانه‌های بومگردی که بسیار تجربه‌ای لذت بخش است و در جزیره قشم بسیار رونق دارد پیشنهادی بسیار خوب در سفر به قشم است. در ادامه نام برخی از این اقامتگاه‌های بومگردی را برای شما ذکر خواهیم کرد تا در پیدا کردن آنها در سفر خود دچار مشکل نشوید.

چطور و در چه فصلی به قشم برویم؟

  • خالو منصور
  • ناخدا امینی طبل
  • فردیس
  • خانه دوست
  • لرد سوزا
  • کلودنگ
  • مدالی
  • خاله خورشید
  • تاخره
  • سفار
  • دریای جنوب
  • بادگیران سهیلی
  • چاهکوه
  • نچیدار
    در برخی از این اقامتگاه‌ها، مهمانپذیران مستقر در آن شما را به صرف غذاهای محلی به دست‌پخت خود بومیان جزیره دعوت می‌کنند، آنها از دست ندهید.

مراکز خرید جزیره قشم

چطور و در چه فصلی به قشم برویم؟ برخی از مسافران جزیره قشم تنها به قصد خرید به این جزیره سفر می‌کنند و یا حداقل بخش عمده سفر خود را به گشتن در مراکز خرید اختصاص می‌دهند. بازارهای زیادی در جزیره قشم هستند که سلیقه هر گردشگر و مسافری را در خود جای داده‌اند. به خاطر داشته باشید که مراکز خرید جزیره قشم در ساعات میانی ظهر بسته هستند، پس در تنظیم وقت خود دقت کنید. در ادامه فهرستی از مراکز خرید معروف و ارزنده را برای شما عزیزان آورده ایم:

سیتی سنتر قشم-بازار بین المللی ستاره قشم-بازار قدیمی قشم-بازار پردیس-بازار درگهان

چطور و در چه فصلی به قشم برویم؟

رستوران و خوراکی‌های قشم

جزیره قشم نیز مانند هر منطقه گردشگری به دلیل صرفه جویی در وقت مسافران، مملو از رستوران‌های متنوع است. رستوران‌های مدرن، فست فود، غذای دریایی، سنتی و … به راحتی در این جزیره قابل دسترس هستند. بدیهی است که به دلیل گردشگران زیاد در وقت غذا این رستوران‌ها مملو از جمعیت هستند. قیمت غذا نیز در جزیره قشم مناسب است. در ادامه مقاله چطور بریم قشم؟ نام برخی رستوران‌های جزیره را برایتان آورده‌ایم تا از آن در سفر خود استفاده کنید:

  • رستوران قلعه
  • رستوران خاله
  • رستوران نعیم
  • رستوران آبشار قشم
  • رستوران الوند
  • رستوران حاج غفور
  • رستوران دریا
  • کافه و رستوران شب های دفاری
  • رستوران شب های طلایی قشم
  • رستوران ایران زمین

در سفر به جزیره قشم با مردمان بومی غنی حتما لذت چشیدن غذاهای مخصوص منطقه را امتحان کنید. نون تمشی، قلیه ماهی، میگو مخصوص و انواع خوراک‌های دریایی و جنوبی در جای جای این جزیره یافت میشوند. همچنین از سمبوسه‌های خیابانی جزیره بویژه در خیابان بازار قدیمی نیز غافل نشوید.

سفر با قطار به قشم، تجربه ای که هرگز فراموش نخواهید کرد

جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم

چطور و در چه فصلی به قشم برویم؟ جاذبه‌های گردشگری قشم به گونه‌ای توزیع شده است که تمام گردشگران را از سفر به جزیره قشم راضی نگه می‍دارد. جاذبه‌های تفریحی، طبیعی و تجارتی بطور کامل و فراوان در جزیره قشم یافت می‍‌شوند.

از جاذبه‌های دیدنی طبیعی این جزیره می‌توان به سپری کردن وقت در جزیره ناز اشاره کرد.

از دیگر موارد طبیعی دره ستارگان با قدمت دو میلیون ساله و طبیعتی مسحور کننده را می‌توان نام برد.

غار نمکدان دیگر جاذبه چشم نواز با قندیل‌هایی از نمک و گذر آب نمک از سطح آن، در جزیره قشم می‌باشد.

جنگل حرا با درختچه‌های بی‌نظیر و طبیعتی خاص و منحصر به فرد دیگر جاذبه قشم است که هر گردشگری آن را دیده و لذت آن را به همراه خود به خانه برده است.

تنگه چاهکوه که در دل کوهی سنگی قرار گرفته است دیگر جاذبه بی‌نظیر جزیره قشم می‌باشد.دیواره‌های این تنگه روزنه روزنه است و کف آن پر از حفره‌هایی برای جمع‌آوری آب می‌باشد.

سد گوران: گروان یا گبران، ۸۰ کیلومتر با قشم فاصله دارد. گوران که از کلمه گبران گرفته شده و زرتشتیان زمانی در آن زندگی می‌کردند، جایی‌ست که بیشتر قایق‌ها، لنج‌های ماهیگیری، لنج‌های باری و مسافربری در آن ساخته می‌شود و هر طرف را که نگاه کنید عده‌ای مشغول سرهم کردن چوب ساج و تنه درختان محلی و پیچ و مهره کردن آنها هستند.

دره تندیس‌ها که همانند دره ستارگان است اما وجود تندیس‌های عظیم و وسعت این منطقه آنجا را به منطقه ای منحصر به فرد تبدیل کرده است.

چطور و در چه فصلی به قشم برویم؟

به هنگام سفر به قشم حتما دیدار از جزیره سرخرنگ هرمز و دیدن جزیره بکر هنگام را در برنامه خود جای دهید.

علاوه بر دیدن طبیعت بکر و بی‌نظیر این دو جزیره، می‌توانید به خوبی زندگی بومیان این منطقه از ایران را مشاهده کنید.

لذت دیدن رقص دلفین‌هایی که کوچ کرده‌اند و با حرکات موزون خود چشم هر بیننده را به خود خیره می‌کنند از دیگر جاذبه‌های بی‌نظیر جزیره قشم می‌باشد.

دیگر جاذبه متفاوت قشم استفاده از ساحل و بازی‌های دریایی و لذت غواصی در عمق شگفت انگیز این جزیره می‌باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها