دیدنی های آنکارا

دیدنی های آنکارا

آنکارا شهری بزرگ، تجاری و صنعتی در کشور ترکیه به شمار می‌رود. اما این موضوع باعث نمی‌شود که گردشگران از دیدن مناطق تاریخی، سواحل جذاب، جاذبه‌های طبیعی و زیبایی‌های آن منصرف شوند. اتفاقا چهره مدرن این شهر، می‌تواند خود به عنوان جاذبه گردشگری به شمار آید. در این مقاله برخی از جذاب‌ترین دیدنی های آنکارا را معرفی خواهیم کرد.

برج آتاکوله

برج آتاکوله در منطقه کانکایا، بلندترین سازه آنکاراست. این برج با داشتن مرکز خرید، سینما، رستوران گردان و آسانسور شیشه‌ای مکانی بسیار باشکوه برای تفریح است. تراسی بزرگ در بالاترین نقطه برج، محلی است که با ایستادن در آن‌جا می‌توانید تمام شهر را در زیر قدم‌های خود به نظاره بنشینید.

دیدنی های آنکارا

قلعه آنکارا از دیدنی های آنکارا

قلعه تاریخی آنکارا واقع در بالای تپه‌ای در منطقه اولوس، زندگی‌های بسیاری به خود دیده است. این قعله که در قرن هفتم میلادی بنا شد، دوره‌های امپراتوری روم، روم شرقی، ترک‌های سلجوقی و عثمانی را شاهد بوده است. بازدید از این منطقه،‌ قرون وسطی را در پیش دیدگان شما زنده خواهد کرد.

دیدنی های آنکارا

تئاتر رومی آنکارا

یکی از دیدنی های آنکارا که با قدمتی هزاران ساله، گردشگران بسیاری را به سوی ترکیه می‌کشاند،‌ تئاتر رومی کهن‌سال آنکارا، مربوط به قرن دوم بعد از میلاد است. این مکان در نزدیکی میدان اولوس قرار دارد و خرابه‌های به جا مانده از آن هنوز هم می‌توانند اقتدار و شکوه امپراتوری روم را یادآور شوند.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید: کوه نمرود در ترکیه

مرکز خرید نکست لول

مرکز خرید نکست لول گردشگران را از اماکن تاریخی آنکارا، به سوی مدرنتیه دعوت می‌کند. در این مرکز خرید می‌توانید هرگونه نیازهای خود از لوازم معتبر ترکی را مرتفع کنید. معماری شیشه‌ای و بی‌نظیر آن، شکوه و جلالی بی‌همتا به نکست لول داده است.

آرامگاه آتاتورک

یکی دیگر از دیدنی های آنکارا آرامگاه آتاتورک است. مردم ترکیه تعصبی خاص به ایشان دارند. مصطفی کمال آتاتورک رئیس جمهوری بود که خدمات ارزنده‌ای برای این کشور انجام داد. آرامگاه آتاتورک با معماری بی‌نظیرش، شکوه و اقتدار این مرد بزرگ را به خوبی نشان می‌دهد.

مسجد حاجی بایرام | Haci Bay ram Mosque

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری در آنکارا مسجد حاجی بایرام است. این مسجد مختص به فردی سرشناس و برجسته ترکیه بود که بنیانگذار فرقه بایرامی به شمار می رفته است. مسجد حاجی بایرام که در مجاورت عبادتگاه آگوستوس قرار گرفته، در سال ۱۴۲۷ توسط معمار زبردستی به نام سینان، ساخته و در قرن های ۱۷ و ۱۸ اصلاحاتی در آن انجام شده است. این مسجد با طراحی داخلی شکوهمند، سقف های چوبی و کاشی های کوتاهیه و آجرهای سبز رنگ تزیین شده است. مقبره یادبود حاجی بایرام بعداً، در سال ۱۴۲۹ در کنار مسجد ساخته شد.

مسجد کجاتپه | Kokatepe mosque

مسجد کجاتپه بزرگ ترین مسجد آنکارا می باشد که در منطقه کیزیلای در بین سالهای ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۷ با طراحی عثمانی کلاسیک ساخته شده و دارای چهار مناره است. اندازه و موقعیت خاصی این مسجد باعث شده است که از هر نقطه از مرکز آنکارا قابل رویت باشد. لازم به ذکر است که اسم امام علی (ع) بر سقف گنبدی شکل این شاهکار معماری نقش بسته است.

کشف تمدن ایرانی در قلب فرهنگی ترکیه

دیدنی های آنکارا

آنیت کبیر | Anıtkabir

از دیگر جاذبه های گردشگری آنکارا، آنیت کبیر است که بر روی تپه ای با آبهت در محله آنیت نیز واقع است. این مکان همه روزه به جز روزهای دوشنبه میزبان توریست های آنکارا می باشد. ساخت مجموعه آنیت کبیر در سال ۱۹۵۳ به اتمام رسید و از مهم ترین قسمت های آن کلکسیون بزرگی از وسایل و یادمان های تاریخی ترکیه است که در خود جای داده است. چشم انداز پانوراما از کارزار جنگ استقلال یکی از زیباترین بخش های موزه می باشد. از جمله بخش های مهم آنیت کبیر عبارت از اصلانلی یول (جاده شیرها)، میدان مراسم، مزار مشاهیر ترکیه، کتابخانه و اتاق های مختلف که هریک نامی دارند نیز می باشد. سالانه میلیون ها نفر از از این مکان دیدنی بازدید می کنند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها