دیدنی های استانبول

دیدنی های استانبول

استانبول، پر جمعیت ترین شهر کشور ترکیه است و یکی از مهم ترین شهر های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ترکیه نیز به حساب می آید.

این شهر حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد و با آب و هوایی فوق العاده خوب و مدیترانه ای، می تواند مقصدی برای مسافرت های خارج از کشور باشد.

استانبول تنها شهر شناخته شده جهان محسوب می شود که در بین دو قاره قرار می گیرد؛ مرز قاره آسیا و اروپا از شهر استانبول می گذرد و قسمتی از شهر در آسیا و قسمتی دیگر از آن در قاره اروپا قرار دارد.

می توان گفت که استانبول سومین شهر گردشگر پذیر جهان است و کسب این رتبه، دلیلی به غیر از فرهنگ مردم استانبول و تعداد زیاد جاذبه های گردشگری آن ندارد.

دیدنی های استانبول

موزه ایاصوفیه

این مکان را می توان نماد استانبول نامید؛ این مکان مقدس در طول دوران های گوناگون، مکانی برای پرستش خدایان ادیان مختلف بوده است.

پس از فتح استانبول کنونی (قسطنطنیه) توسط ارتش عثمانی، کلیسای ایاصوفیه به مسجد و سپس در قرن بیست میلادی، به موزه تبدیل شد.

دیدنی های آنکارا

قصر توپکاپی

به این مکان با شکوه، می توان لقب قدیمی ترین و بزرگ ترین کاخ دنیا را نسبت داد.

این قصر فوق العاده جذاب و شگفت انگیز که معماری بی نظیری دارد، ابتدا محل استقرار دولت ترکیه بود.

این کاخ از قسمت های مختلفی از جمله خزانه داری، آشپزخانه، حرمسرا ها، اتاق های مجلل و… تشکیل شده است و دیدن آن جز واجبات سفر به ترکیه محسوب می شود.

همه چیز در مورد جزیره کیش

کاخ دلما بهچه یکی از دیدنی های استانبول

اگر لقب لوکس، عظیم، خارق العاده و شاهکار را به این کاخ بدهیم، دروغ نگفته ایم.

این کاخ بی نظیر در قرن ۱۹ میلادی و با ۱۴ تن ورقه ی طلا بنا گردید و سبک معماری آن ترکیبی از معماری عثمانی و اروپایی می باشد.

این کاخ در کنار ساحل ساخته شده و نمایی عالی دارد.

همچنین یک لوستر زیبا که هدیه ملکه انگلیس بوده، در این کاخ نصب شده است.

دیدنی های استانبول

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول مسجد سلطان احمد است که به خاطر رنگ آبی کاشی هایش به مسجد آبی هم شهرت پیدا کرده است. این مسجد زیبا در اوایل قرن ۱۷ ساخته شده و از آن زمان تا به امروز مکانی برای عبادت و نیایش مسلمانان بوده است. از آن جا که هنوز هم نمازهای پنجگانه در این مسجد برگزار می شود برای بازدید از این مسجد باید حواستان به زمان نماز و عبادت هم باشد. معماری امسجد سلطان احمد تاثیر زیادی از مسجد ایاصوفیه داشته است و این تاثیر را می توان به وضوح مشاهده کرد.

بازار بزرگ

اگر شما هم از آن دسته مسافرانی هستید که برای خرید به استانبول سفر کرده اید پس حتما باید سری به بازار بزرگ استانبول هم بزنید. حتی اگر خیلی اهل خرید هم نیستید می توانید فرصت بازدید از یکی از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده دنیا را داشته باشید. معماری بازار بزرگ استانبول برای ما خیلی غریبه نیست و شبیه به بازارهای سنتی خودمان است که در تقریبا در هر شهری وجود دارد. در این بازار ۵۰۰۰ مغازه وجود دارند و انواع محصولات از جواهرآلات و طلا گرفته تا ادویه، عتیقه جات، فرش و لوازم حمام ترکی را می توانید در این بازار پیدا کنید. اگر قصد خرید در بازار بزرگ را دارید حتما روی مهارت چانه زنی تان کار کنید تا بتوانید حسابی تخفیف بگیرید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها