دیدنی های جزیره کیش

دیدنی های جزیره کیش

یکی از جزایر واقع در خلیج فارس که در جنوب ایران می باشد و جمعیتی بالغ بر ۲۷ هزار نفر دارد.

جزیره کیش جز نقاط گردشگر پذیر ایران محسوب شده و سالانه حدود ۲ میلیون نفر گردشگر به خود می بیند که نسبت به سایر جاذبه های گردشگری ایران، آمار خوبی است.

آب و هوای جزیره کیش گرم و مرطوب است و مناسب ترین زمان مسافرت به آنجا، زمستان و بهار است؛ البته اگر سفر شما به قصد آب تنی باشد، فصل تابستان را انتخاب کنید.

این جزیره در زمان سلجوقیان به بزرگ ترین جزیره تجاری خلیج فارس تبدیل شده و از آن زمان تاکنون مورد توجه همگان قرار گرفته است.

از سال ۹۱۲ تا ۱۰۳۱، جزیره کیش و جزیره هرمز در تصرف پرتغالی ها بودند.

دیدنی های جزیره کیش

کشتی یونانی

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری جزیره کیش، کشتی به گل نشسته در ساحل خلیج فارس است.

کشتی یونانی که معلوم نیست به چه دلیلی در اینجا متوقف شده، تبدیل به یکی از مهم ترین نقاط دیدنی کیش شده و طرفداران خاص خودش را دارد.

آبشار بار نیشابور

آکواریوم های پهناور کیش

یکی دیگر از مکان های جذاب و زیبای کیش، آکواریوم های آن هستند که گونه های مختلف آبزیان را در آن می توان دید.

علاوه بر بازدید از این آکواریوم، می توانید به غواصی بپردازید و از نزدیک شگفتی های خلیج فارس و جزیره زیبای کیش را ببینید.

 

کاریز کیش

در زمان های قدیم، کاریز ها برای تقسیم و هدایت آب های زیرزمینی ساخته می شدند که در جزیره کیش هم یکی از آن ها دیده می شود.

ارتفاع این کاریز ۴۵ متر است و ۱۵ کیلومتر طول دارد.

همه چیز در مورد جزیره کیش

شهر باستانی حریره یکی از دیدنی های جزیره کیش

شهری قدیمی با قدمتی ۸۰۰ ساله که از سالهای ۳۶۷ تا ۹۱۲، نگین درخشان خلیج فارس محسوب شده و آثار باقی مانده از در مرکز ساحل شمالی کیش قابل بازدید هستند.

برخی از مورخان معتقدند که این بنا مربوط به دوران ساسانیان می باشد.

دیدنی های جزیره کیش

خانه بومیان(Native house)

یکی از جاهای دیدنی کیش خانه بومیان کیش است که قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد. این بنا در قدیمی‌ترین محله‌ی کیش قرار دارد که اکنون به موزه تبدیل شده است. هدف از تبدیل خانه بومیان کیش به موزه معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصر به فرد بومیان کیش بوده است، این منزل پس از موافقت صاحب آن و گرفتن مجوز لازم از سازمان منطقه آزاد کیش در فروردین سال ۱۳۹۳ با هدف اشتغالزایی، مشارکت بومیان در بخش گردشگری و تحقق توسعه گردشگری پایدار برای جزیره کیش، خانه بومیان به خانه مردم شناسی بومیان کیش تبدیل شد. تمامی اتاق ها و فضاهای خانه با حفظ معماری سنتی با استفاده از مصالح بومی بازسازی شد و سبک زندگی بومیان کیش در ۸۰ سال پیش بازسازی شده است. این خانه مساحتی به اندازه‌ی یک هزار و ۲۰۰ مترمربع دارد. فضای داخل خانه شامل ۱۵ اتاق و دو حیاط مجلسی و خانوادگی می‌باشد.

اسکله تفریحی کیش بهترین مکان دیدنی کیش (Grand Recreational Pier)

اسکله تفریحی جز بهترین جاهای دیدنی کیش است که در لیست ۱۶ جاذبه برتر کیش ما قرار می گیرید،این اسکله در ساحل جزیره قرار گرفته است که دارای عرشه ای چوبی و زیبا است و شما را به سمت آبهای نیلگون خلیج فارس هدایت می کند. این مکان یکی از بهترین مناطق مناسب برای پیاده روی و گردش در جزیره کیش می باشد. این مجموعه‌ی تفریحی شامل امکانات مختلفی مثل قایق ماهیگیری، قایق‌های پارویی، جت اسکی و… می‌باشد. این اسکله تفریحی توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است و طول آن به ۴۳۷ متر می رسد. این اسکله تفریحی به مراکز تفریحی دیگر چون بولینگ مریم کیش، سینما ۴ بعدی و کلوپ تفریحات دریایی نزدیک است و می توانید از این امکانات به خوبی استفاده کنید در اطراف اسکله تفریحی پر است از کافه، رستوران، مراکز تفریحی و…. که می توان در اینجا لحظات خوشی را بگذرانید برای دیدن فایل کامل اسکله تفریحی کیش کلیک کنید.

منبع دهکده
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها