دیدنی های شهر تبریز

دیدنی های تبریز

مرکز استان آذربایجان شرقی، واقع در شمال شرقی ایران که جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر دارد و یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، تجاری و…. ایران به حساب می آید.

اکثر مردم ساکن در تبریز، ترک زبان هستند و لهجه تبریزی دارند.

شهر تبریز در طول تاریخ و دوران های مختلف، به عنوان پایتخت ایران شناخته شده و در دوره های سلطنت صفویان، اتابکان، خوارزمشاهیان و چند دوره دیگر پایتخت و در دوره قاجاریان، ولیعهد نشین بودند؛ پس انتظار می رود که آثار تاریخی بسیار زیادی در تبریز وجود داشته باشد.

ضمن اینکه تبریز با آب و هوایی سرد و خشک، می تواند مقصد خوبی برای مسافرت های تابستانی شما باشد.

هوای تبریز در فصل زمستان، سرد و برفی می باشد و برای ورزش های زمستانی مناسب است.

دیدنی های شهر تبریز
دیدنی های شهر تبریز

بازار تبریز

می توان لقب بزرگترین بازار سرپوشیده جهان را به بازار تبریز داد که در زمان رونق جاده ابریشم، از مهم ترین نقاط تجاری ایران بوده است.

بازار تبریز یکبار در سال ۱۱۹۳ هجری به طور کامل تخریب گردید اما بلافاصله مورد بازسازی قرار گرفت.

نمایی آجری و معماری فوق العاده آن، شما را مجاب به بازدید از آن می کند.

دیدنی های اردبیل

ارگ تبریز (علیشاه)

این ارگ در قرن هشتم میلادی به منظور ساخت مسجد احداث گردید که با ریزش سقف آن، نیمه کاره رها ماند و در جنگ میان ایران و روسیه که در سال ۱۸۰۴ میلادی اتفاق افتاد، به منظور دیوار نظامی تکمیل شد.

در حال حاضر اکثر بخش های آن ریزش کرده و بنایی کوچک از آن باقی مانده است.

دیدنی های ارومیه

مسجد جامع تبریز

یکی از باشکوه ترین مسجد جامع های ایران که در زمان سلجوقیان احداث شد و طی چندین زلزله، تخریب و مجددا مورد احیا و ترمیم قرار گرفت.

معماری و کاشی کاری های این مسجد چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

نمای کنونی مسجد، ترکیبی از معماری سنتی و نوین است.

دیدنی های شهر تبریز

کلیسای استفانوس مقدس

برای رسیدن به کلیسای استقانوس یک ساعت و نیم رانندگی در پیش دارید چرا که ساختمان آن در فاصله ۱۷ کیلومتری شهر جلفا کنار رود ارس قرار دارد. در زمان ساخت آن شک و تردید وجود دارد برخی آن را برای دوران اوائل مسیحیت می دانند و دسته دیگر قرن چهارم تا ششم هجری. بنای کلیسا نیز در زلزله های تبریز تخریب شد و صفویان مرمت آن را بر عهده گرفتند. کلیسا متعلق به ارمنی هاست و دومین کلیسای بزرگ آن ها در ایران به شمار می رود. آن ها در کلیسا مناسبت های خاصی را برگزار می کنند و در روز خاصی هزاران نفر برای اجرای مراسم می آیند.

روستای کندوان از دیدنی های شهر تبریز

شهرت اصلی روستا به خاطر خانه هایی است که مانند لانه زنبور در دل کوه های آتشفشانی سهند جای گرفته اند. این بافت سنتی با ساخت خانه های مدرن تر روستایی گسترش یافته است. روستا تنها ۴۸ کیلومتر با شهر تبریز فاصله دارد و پیشنهاد می کنیم در سفر به تبریز از آن دیدن کنید. روستای کندوان بیش از ۷۰۰۰ سال قدمت دارد و به خاطر سبک معماری خاصش در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. خیلی ها این روستا را با کاپادوکیه در ترکیه مقایسه می کنند تفاوت اصلی آن ها در این است که آن شهر خالی از سکنه شده اما هنوز حدود ۱۱۷ خانوار درون این صخره ها زندگی می کنند. برای رسیدن به روستا حدود ۱ ساعت با ماشین راه در پیش دارید که قطعا از طی کردنش پشیمان نخواهید شد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها