دیدنی های ارمنستان

دیدنی های ارمنستان

ارمنستان کشوری با ۳٬۰۱۸٬۸۵۴ میلیون نفر جمعیت که در شمال شرقی ایران قرار دارد و یکی از کشورهای قاره اروپا محسوب می شود.

ایروان، پایتخت آن است و اولین کشوری به حساب می آید که در قرن چهارم میلادی و به طور رسمی، دین رسمی خود را مسیحیت اعلام کرد و کلیساهای موجود در ارمنستان با سایر نقاط جهان متفاوت بوده و خود مختار هستند.

در زمان های گذشته، نام ارمنستان در زبان بومی خودشان هایک بوده و در تبدیل به زبان فارسی به هایاستان و طی دوران، به ارمنستان تبدیل شده است. (هایک نوه حضرت نوح و بنیان گذار ملت ارمنی می باشد) آب و هوای این کشور متعادل است؛ در تابستان گرم و در زمستان به شدت سرد می شود.

با توجه به تاریخچه طولانی این کشور، باید انتظار داشت که آثار تاریخی ارمنستان بسیار زیاد باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا جاذبه های گردشگری برتر ارمنستان را به شما معرفی کنیم.

دیدنی های ارمنستان

شهر ایروان

این شهر، مملو از آثار تاریخی گران بها و با ارزش است و به عنوان پایتخت ارمنستان، می تواند مکان خوبی برای مسافرت شما باشد.

بازار ورنیساژ، میدان جمهوری، خانه اپرا، میدان آزادی، خیابان ماشتوتس و… از مهم ترین مکان های دیدنی شهر ایروان می باشند.

مکان های تفریحی شیراز برای جوانان

پارک ملی شیکاهو

منطقه ای حفاظت شده که برخی از نقاط آن، همچنان دست نخورده اند.

۱۱۰۰ گونه گیاهی و حیوانات وحشی فراوانی در این جنگل یافت می شود و در کنار آبشار های این جنگل، مکانی مناسب برای تفریح کردن را به وجود آورده اند.

شهر تساغکادزور

شهری در میان رشته کوه ها که مکان مناسبی برای ورزش های زمستانی است.

پیست های برف بازی و اسکی این شهر نسبت به سایر پیست های ارمنستان، قیمت مناسب تری دارند.

همچنین بهترین هتل ها در این شهر قرار گرفته اند.

همه چیز درمورد جزیره کیش

صومعه نوراوانک

یکی از زیباترین صومعه های ارمنستان که با نمای آجری قرمز رنگش، جز مقدس ترین کلیساهای ارمنستان است.

این کلیسا که در قرن ۱۳ احداث گردید، در حمله مغول ها سالم ماند و به همین دلیل محبوب شد.

دیدنی های ارمنستان

میدان جمهوری

میدان جمهوری بزرگ ترین میدان در مرکز شهر ایروان است و بدون شک در سفر به این شهر زیاد گذرتان به این میدان خواهد افتاد. این میدان یکی از مکان های مورد علاقه برای مردم محلی و مسافران است و در بیشتر ساعات روز شلوغ و پرازدحام است. این میدان قبلا میدان لنین نامیده می شد و مجسمه لنین تا سال ۱۹۹۰ در این میدان قرار داشت، تا این که پس از انحلال شوروی این مجسمه برداشته شد و امروزه یک صفحه نمایش بزرگ به جای آن قرار دارد. دور تا دور میدان جمهوری ساختمان های قدیمی و زیبایی وجود دارند که با سنگ های سفید و صورتی ساخته شده اند.

موزه تاریخ ارمنستان

در میدان جمهوری علاوه بر دیدنی های فراوان، یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری ایروان هم قرار دارد: موزه تاریخ ارمنستان. این موزه بزرگ و عظیم با دپارتمان های مختلفی که دارد به باستان شناسی، قوم شناسی و مردم شناسی اختصاص دارد. موزه تاریخ ارمنستان در سال ۱۹۲۰ راه اندازی شده و تا به حال مجموعه ای بالغ بر ۴۰۰۰۰۰ شی و اثر تاریخی را گردآوری کرده است. بخش مردم شناسی و قوم شناسی هم بسیار جالب توجه است: در این بخش می توانید با پوشاک و البسه مردم منطقه در دوره های مختلف تاریخی آشنا شوید. علاوه بر این، فرش ها و گلیم های دستبافت مردم ارمنستان هم در همین موزه نگهداری می شوند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها