سفر یک هفته ای کجا برویم؟

سفر یک هفته ای کجا برویم؟

سفر یک هفته ای کجا برویم؟ زمانی که چنین سوالی مطرح می شود باید به دنبال پاسخی دقیق و درست برای آن بود؛ تا به نتیجه درستی نیز از مسئله ای که برایمان مهم است نیز برسیم.

اگر شما قصد دارید به مدت یک هفته ایرانگردی کنید و لذت بسیاری از سفرتان ببرید گزینه های بسیار زیادی پیش روی شما می باشد.

اما مهم ترین مسئله اینجاست که بتوان در کنار لذت افزونی که انتظار داریم از سفر یک هفته ایمان ببریم، هزینه ها را نیز کنترل کنیم و منطقه ای که قصد سفر به آن را داریم از لحاظ آب و هوایی و مواردی از این دست برای ما مشکلاتی به وجود نیاورد.

با این حال نیاز نیست شما خیلی نگران باشید. فقط کافیست مطالبی را که ما در این مقاله برای شما آماده کرده ایم با دقت بخوانید تا به روشنی پاسخ سوال خود را بیابید.

نکاتی چند برای داشتن سفری آسوده و پر لذت

سفر، یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی است که افراد در تمام مراحل زندگی شان به آن فکر می کنند. اما اینکه به کجا و چگونه سفر کنیم موضوع بسیار مهمی می باشد.سفر یک هفته ای کجا برویم؟

شما چه قصد داشته باشید سفری چند ساعته داشته باشید و یا سفری چند روزه و حتی یک هفته ای، تفاوت چندانی ندارد؛ باید نکاتی را پیش از سفر و حتی در حین سفر رعایت کنید تا هم لذت کافی را از سفرتان ببرید و هم زمان و هزینه ها را کنترل کرده باشید.

حمل و نقل در سفر

حمل و نقل اولین موردی است که پیش از سفر باید به آن بیندیشید که آیا از چه طریقی می خواهید خودتان را به مقصد برسانید؟ آیا هزینه ها اولویت اول را به خود اختصاص می دهند؟ یا راحتی برای شما مهم تر است؟

اتوبوس، قطار، تاکسی های بین شهری، ماشین شخصی و هواپیما راه های حمل و نقلی هستند که شما از طریق آن ها می توانید مسیر خود را تا رسیدن به مقصدتان طی کنید.

اگر شما به دنبال راحتی هستید و می خواهید یک هفته ای که برای مسافرت در نظر گرفته اید، کاملا به سفرتان اختصاص دهید و کم تر در مسیر باشید، با صرف هزینه ای بیشتر، هواپیما گزینه ی بسیار خوبی برای شما می باشد.

تاکسی های بین شهری به افرادی پیشنهاد می شود که هم به دنبال راحتی هستند و هم لذت بردن از جاده و در کنار آن مدیریت هزینه ها؛ اما صرف زمان بیشتر برایشان اهمیت چندانی ندارد.

اتوبوس و قطار نیز راه های حمل و نقلی هستند که در نقاط بسیاری از کشورمان پیدا می شوند که با پرداخت هزینه های بسیار کمی می توانید خود را به مقصد برسانید.

رفت و آمد در مقصد

اگر با ماشین شخصی به مسافرت نمی روید، موضوعی که خیلی اهمیت پیدا می کند هزینه های داخل شهری است که در رفت و آمد در بازدید از جاذبه ها صرف می کنید.

این موضوع نیز با یک جستجوی ساده در اینترنت و پرس و جو از اهالی آن شهر برای پیدا کردن جایگاه اتوبوس های درون شهری حل شدنی می باشد و این به شرطی است که کمی حوصله به خرج دهید.

اقامت در سفر

یکی از مواردی که بیشتر افراد را از رفتن به سفر منصرف می کند، نحوه اقامت در سفر می باشد؛ چرا که فکر می کنند هتل تنها راه انتخابی آن ها می باشد و این در حالی است که از پس هزینه های آن بر نمی آیند.

اما بسته به مدت سفرتان شما می توانید اقامتگاه های ارزان تری همچون مهمانسرا ها، خانه محلی، هتل آپارتمان و حتی چادر را انتخاب کنید.سفر یک هفته ای کجا برویم؟

خورد و خوراک در سفر یک هفته ای

خورد و خوراک نیز آن دسته از مواردی است که اگر به آن بی اهمیت باشد در یک سفر یک هفته ای هزینه ی سنگینی بر روی دستتان خواهد گذاشت.

تا جایی که برایتان مقدور است خودتان پخت و پز کنید و بعضی از مواقع به رستوران های محلی و ارزان قیمت بروید تا با کنترل هزینه ها، سفری یک هفته ای بدون دغدغه و نگرانی داشته باشید.

سفر یک هفته ای کجا بریم؟

بهتر است پس از کلی صحبت، به بحث اصلی خودمان برگردیم.

اینکه سفر یک هفته ای کجا بریم؟ از ابتدا موضوع و بحث اصلی ما بوده و تمامی مطالبی که تاکنون برایتان گفتیم مرتبط با اینکه سفر یک هفته ای کجا بریم؟ بوده است.

اما می خواهیم به شما بگوییم اگر قصد دارید به مدت یک هفته به مسافرت بروید و از ثانیه به ثانیه آن لذت ببرید کجای ایران زیبا بروید.

شیراز شهر عشاق مناسب سفر یک هفته ای

شیراز شهر عشاق پیشنهاد ما به شما همراهان عزیز برای داشتن سفری یک هفته ای پر لذت می باشد.

شهر شیراز متفاوت تر از هر کجای دیگر، با داشتن جاذبه های بسیاری بیشتر از ۵ روز زمان را می طلبد تا گردشگرانش را از مکان های تاریخی و تفریحی خود سیراب کند.

از این رو عزمتان را جزم کنید و هفته ای رویایی را در شهر عشاق بگذرانید و خاطراتی به یاد ماندنی در ذهن خود به ثبت برسانید.

ادامه مطلب شما را راهنمایی می کند تا در این سفر با حداقل ها چگونه شیراز گردی کنید و به مدت یک هفته از سفر خود لذت ببرید.

روز های ابتدایی سفر به شیراز

یکی از مهم ترین ارکانی که در سفر به آن توجه می شود و بسیار لذت بخش است خرید می باشد. بهتر است اولین روز از سفرتان را به خرید از بازار های بزرگ و تاریخی شیراز بپردازید.

چرا که انرژی زیادی که در روز اول دارید به مرور کاسته می شود و در روزهای پایانی نمی توانید از این بخش از سفر لذت ببرید.

سفر یک هفته ای کجا برویم؟
سفر یک هفته ای کجا برویم؟

روز های دوم و سوم را نیز به بازدید مکان های تاریخی و مقبره ی شاعران پرآوازه بروید.

بازار وکیل

یکی از قدیمی ترین بازار های تاریخی ایران و شهر شیراز، بازار وکیل می باشد که تصمیم ساخت این بازار توسط کریم خان زند گرفته می شود که در سال ۱۱۷۲ ساخت آن آغاز و به مدت ۲۱ سال ساخت آن طول می کشد.سفر یک هفته ای کجا برویم؟

هدف کریم خان زند از دستور ساخت این بازار در شیراز، ایجاد محلی برای امور اقتصادی و تجمع کسب و کار بوده است.

این بازار قدیمی هنوز هم با فروش انواع صنایع دستی زیبا و منسوجات پررونق و پابرجاست و سالانه گردشگران زیادی از این بازار قدیمی بازدید می کنند.

مسجد وکیل

یکی دیگر از قدیمی ترین آثاری که از دوره ی کریم خان زند برجای مانده است، که پس از بازدید بازار وکیل می توانید سری هم به مسجد وکیل در نزدیکی آن بزنید.

حمام وکیل

در شیراز، آثار برجسته ای از دوران زندیه بر جای مانده است که یکی دیگر از آن ها حمام وکیل در نزدیکی بازار و مسجد وکیل می باشد؛ که همانند دیگر اماکن تاریخی، سالانه گردشگران زیادی را جذب خود می کند.

مسجد نصیر الملک

مسجد نصیر الملک یکی از زیبا ترین مساجد شیراز با چشم اندازی زیبا و حیرت انگیز به خصوص در ساعات صبح می باشد که رفتن به این مسجد و گذراندن اندکی وقت در بازدید از آن، خالی از لطف نمی باشد.

آنچه که در شهر شیراز، گردشگران بسیاری را جذب خود کرده است، معماری های بی نظیر تاریخی است که هیچ کجای دنیای یافت نمی شوند.سفر یک هفته ای کجا برویم؟

روز های اول تا سوم از سفر خود را طوری برنامه ریزی کنید تا بتوانید از باغ ارم، حافظیه، آرامگاه شاهچراغ، سرای مشیر، ارگ کریمخانی، خانه زینت الملک، باغ دلگشا و … نیز بازدید کنید.

روز چهارم و پنجم سفر به شیراز

در سفر به شیراز شهر عشاق، برای بازدید از تخت جمشید و پاسارگاد حداقل یک روز کامل را نیاز دارید تا بتوانید بازدیدی مفید و لذت بخش داشته باشید.

از این رو بهتر است روز چهارم سفرتان را از شهر خارج شوید و خود را به مجموعه ی تخت جمشید برسانید و از این آثار تاریخی بی نظیر لذت کافی را ببرید.

پس از بازدید تخت جمشید و صرف ناهار در رستوران های اطراف، زمانتان را تنظیم کنید تا با طی مسیری یک ساعته به بازدید محوطه باستانی پاسارگاد نیز بروید.

روز پنجم از سفرتان را برای بازدید از طبیعت و روستاهای قدیمی اطراف شهر شیراز پر انرژی آغاز کنید.

یکی از این روستاها، روستای قلات با نمایی زیبا و خانه های پلکانی و همچنین درخت های کهن می باشد، که گردشگران با یک پیاده روی طولانی می توانند از طبیعت بکر آن لذت ببرند.

روزهای پایانی سفر

روز ششم از سفرتان را به بازدید از مکان هایی همچون باغ جهان نما، دروازه قرآن، آرامگاه خواجوی کرمانی شاعر محبوب و معروف ایرانی بگذرانید.

سفر یک هفته ای کجا برویم؟
سفر یک هفته ای کجا برویم؟

به مسافرانی که از دروازه قرآن به شیراز ورود پیدا کرده اند، بازدید مجدد از آن را پیشنهاد می کنیم چرا که خستگی مسیر آن ها را متوجه زیبایی های دروازه قرآن نکرده است.

و اما روز هفتم سفر، پایان سفر خوش شما در شیراز می باشد که باید نهایت استفاده خود را از آن ببرید.

همانطور که به شما پیشنهاد دادیم روز اول سفرتان را به خرید از بازار های قدیمی و تاریخی بپردازید؛ اکنون نیز پیشنهاد می کنیم روز پایانی سفرتان را به خرید و گشت و گذار در مجتمع تفریحی توریستی خلیج فارس شیراز بگذرانید.

پس از خرید دیگر زمان بازگشت به شهرتان رسیده است، اما هنوز هم فرصتی یک ساعته دارید تا با قدم زدن در خیابان های قصرالدشت شیراز، لذت سفر خود را با تماشای بافت های گلی و قدیمی و باغ های بی نظیر آن تکمیل کنید.

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها