در چه فصلی کجا برویم؟

چه فصلی کجا بریم؟

چه فصلی کجا بریم؟ در هر فصلی میتوان به شهر های مختلف سفر کرد اما مهم این است که بتوانیم بهترین تجربه را برای خود و خانواده بسازیم. برای مثال اگر در فصل تابستان به خوزستان سفر کنید قطعا پشیمان خواهید شد بنابراین بهتر است به فصول توجه کنید.

هر فصل ویژگی های منحر به فرد مخصوص خودش را دارد. ویژگی هایی که باعث شده تا هر فصل مکان مخصوص به خودش را بطلبد. در گذشته ها نیز به همین شکل بوده است. مردم ییلاق و قشلاق میکردند یعنی در فصول گرم سال به مناطق سرد تر و در فصول سرد تر به مناطق گرمتر مهاجرت میکردند. مردم ایران باستان با داشتن تجربه و مهارت در ستاره شناسی و معماری به خوبی به اصول ساختمان سازی و تاثیر آب و هوا بر آن آگاه بوده اند. این کار باعث میشد تا خانه ها شکل ییلاق و قشلاق پیدا کنند. حالا که این امکان برای ما فراهم نیست چرا به شهر های مختلف در فصول مختلف سفر نکنیم؟

کشور عزیزمان ایران دارای بهترین ویژگی ها برای سفر کردن است. ایران مقصد بسیار خوبی است پس تا زمانی که ایران خودمان هست چرا به سراغ بیرون مرز ها برویم؟ ایران با داشتن هر ۴ فصل میتواند مقصد خوبی حتی برای خارجی ها باشد.

ایران یکی از معدود کشورهای جهان است که هم دارای جاذبه های طبیعی و هم جاذبه های باستانی است. این کشور با داشتن موقعیت مکانی مناسب و عالی توانسته است بهترین مقصد برای بسیاری از گردشگران باشد. شما میتوانید در فصول مختلف به شهر های مختلف ایران سفر کنید چراکه ایران کشوری چهار فصل است. جنوب و شرق و غرب و شمال ایران، همه و همه از دیدنی های بسیاری برخوردار است.

چه زمانی به مناطق شمالی کشور سفر کنیم؟

مناطق شمالی ایران و به خصوص حاشیه دریای خزر، بارش های بسیاری اتفاق میفتد. از طرفی دمای هوا در فصول سرد بسیار کاهش پیدا میکند از این رو برای گشت و گذار های گروهی و کوهنوردی بهتر است فصول گرمتر را برای مسافرت انتخاب کنید. این مناطق دارای طبیعت بی نظیری هستند که هر زمان از سال که به آنجا سفر کنید، گل های شکفته مختلفی را خواهید دید پس نگران طبیعت زیبای آن نباید باشیم.

در مرداد ماه نیز بهتر است به این شهر ها سفر نکنید. در مرداد ماه هوا مناسب سفر نیست زیرا بسیار گرم و شرجی میشود. به نوعی حالت جنوبی به خود میگیرد. این شهر ها را بهتر است در زمان هایی به جز فصول سرد و مرداد ماه ببینید.

چه فصلی کجا بریم؟

چه زمانی به مناطق کویری کشور سفر کنیم؟

کویر در روز بسیار گرم است. همانطور که از نام کویر هم میتوان فهمید، رطوبت هوا در این مناطق بسیار کم است به همین دلیل اختلاف دما در شب و روز بسیار زیاد است. بنابراین تقریبا میتوان گفت بیشتر فصل های سال مناسب سفر نیستند اما اگر به آنها سفر کنید میتوانید چیز هایی ببینید که در جاهای دیگر امکان ندارد وجود داشته باشد.

برای سفر به این مناطق دوماه اول سال و ابتدای پاییز بهترین زمان است. در این زمان ها هوا معتدل تر است و میتوانید بیشتر لذت ببرید. تنها هشداری که در سفر به این مناطق باید رعایت کنید؛ سفر به همراه یک بلد راه است. آنها میدانند طبیعت خشن کویر را چگونه رام کنند. در طول سفر نیز بهتر است به آنها گوش کنید تا خدایی نکرده صدمه نبینید.

چه فصلی کجا بریم؟

چه زمانی به مناطق غربی کشور سفر کنیم؟

این مناطق طبیعت بسیار خنکی دارند. در طبیعت شهر هایی همچون کردستان و ایلام میتوانید آبشار های بسیاری را ببینید. البته این آبشار ها فصلی هستند و در زمان های مشخصی جریان دارند. طبیعت کوهستانی این مناطق موجب شده تا تنها از ابتدای فروردین تا نیمه شهریور بتوان به آنها سفر کرد.

اگر قصد سفر به این مناطق در پاییز را داشته باشید، باید بگوییم بهتر است بیشتر دقت کنید و از زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی قافل نشوید. زیرا از ابتدای پاییز در این مناطق برف های سنگین و باران های سیل آسا شروع به باریدن میکنند. آب و هوا نیز بسیار سرد میشود.

چه زمانی به مناطق مرکزی کشور سفر کنیم؟

بیشتر این شهرها کویری هستند. بهترین انتخاب برای افرادی که جاذبه های طبیعی را در کنار جاذبه های باستانی میخواهند؛ مرکز ایران و شهر هایی همچون اصفهان است. برای سفر به این شهر ها بسیار مهم است که چه زمانی را انتخاب میکنید. این شهر ها به دلیل کویری بودن معماری خاص خود را دارند اما در کنار معماری با طبیعت نیز رابطه خوبی دارند.

سفر به شهر هایی همچون اصفهان در ماه هایی همچون فروردین و اردیبهشت تا اواخر مهرماه بهترین انتخاب است. در فصل بهار که به شهرستان کاشان سفر کنید میتوانید از عطر گلاب آن استفاده کنید. در این فصل سفر به اصفهان و یزد نیز بسیار توصیه میشود. فصلی زیبا که میتواند بهترین ها را به شما عرضه کند و شما را به بهترین دیدنی ها و آب و هوا در این شهر ها برساند؛ بهار است.

چه زمانی به مناطق جنوب غربی کشور سفر کنیم؟

جنوب غربی ایران شامل ایلام و خوزستان است که به دلیل آب و هوای متغیری که دارند انتخاب کردیم تا در این مقاله از آنها نام ببریم. شما در هر فصلی میتوانید به این شهر ها سفر کنید و تنها با طی مسافتی کوتاه از منطقه ای سرد به منطقه ای گرم یا بلعکس سفر کنید.

البته در تابستان بسیاری از این مناطق دارای آب و هوای بسیار گرم هستند اما فصل بهار بهترین انتخاب است. در این فصل میتوانید از یک طرف به آبشار ها و دریاچه های پشت سد نگاه کنید و لذت ببرید، از طرف دیگر هم میتوانید به دشت های وسیع نگاه کنید.

چه زمانی به مناطق جنوبی کشور سفر کنیم؟

خط ساحلی این منطقه که از بندر چابهار تا جنوب خوزستان ادامه دارد؛ دارای آب و هوای بسیار گرمی است. این مناطق انتخاب خوبی برای سفر در تابستان نیستند. در تابستان این مناطق به خرما پزون معروف هستند زیرا به شدت گرم و ذوب کننده میشوند. اما بهترین زمان برای سفر به این مناطق پاییز و زمستان است. این فصول از گرمای طاقت فرسای این مناطق کاسته شده و میتوانید بهترین خاطرات را در جزایر این منطقه بسازید.

اما بسیاری از افراد ایران را دیده اند و تمایل دارند به خارج از کشور سفر کنند. نگران نباشید برای آنها هم پیشنهاداتی داریم. آنها نیز باید با نگاه به فصول مناسب، مکان مناسب آن فصل را انتخاب کنند.

چه فصلی کجا بریم؟

ترکیه

در سالهای گذشته مردمی که به ترکیه سفر میکردند، بهترین فصل برای سفر به ترکیه را بهار میدانستند اما امروزه میتوانید به شهر های مختلف این کشور که ممکن است توریستی هم نباشند در هر فصلی که بخواهید بدون مشکل سفر کنید. اما اگر دلیل شما از سفر به ترکیه دیدن جاذبه های طبیعی این کشور است؛ بهتر است در فصول بهار و تابستان به ترکیه سفر کنید. اقامت در شهر های ساحلی ترکیه میتواند بهترین انتخاب برای اقامت در تابستان و بهار است.

چه فصلی کجا بریم؟

تایلند

تایلند نیز یکی از مقاصد گردشگری پر تقاضا برای ایرانیان است. شهر های بانکوک و پاتایا جزو شهر هایی هستند که بهتر است از آبان تا فروردین ماه به آنها سفر کنید. البته در تمام فصول سال در این کشور جشنواره های جالبی برگذار میشود که دیدن آنها خالی از لطف نیست. اما در ماه های دیگر این کشور به دلیل باران های بسیار و اختلاف دمای بسیار زیاد گردشگران کمتری را به خود جلب میکنند. در این ماه ها تور های این کشور بسیار ارزان تر از قیمت واقعی آنها به فروش میرسد.

چه فصلی کجا بریم؟

مالزی

چه فصلی کجا بریم؟ اگر در تایلند آب و هوا متغیر است؛ در مالزی آب و هوا بسیار یکنواخت است. اوج بارش های این کشور مربوط به ماه های آبان و آذر است. اگر قصد دارید به شهر های شرقی مالزی سفر کنید، بهتر است در ماه های خرداد تا شهریور سفر کنید. اگر هم میخواهید به شهر های غربی مالزی سفر کنید، ماه های آذر تا بهمن بهترین انتخاب ها هستند.

هند

کشور هند کشور رنگ هاست. اگر قصد دارید به شمال هند سفر کنید، بهترین انتخاب برای شما فصل تابستان است. نیمه گرمسیری این کشور نیز بهترین ایده برای سفر در زمستان هستند. ایالت هایی مثل بنگال و راجستان در مناطق گرمسیری هندوستان قرار دارند.  سفر از مهر تا دی نیز در این کشور بسیار خاطره انگیز است زیرا جشنواره های بسیاری در این زمان ها برگزار میشود. البته این ماه ها بهترین زمان برای خرید تور هند با قیمت مناسب است.

چین

چین نیز یکی از کشورهای زیبای جهان است. ماه های اردیبهشت و مهر تا آبان بهترین زمان برا سفر به چین هستند زیرا در این زمان ها نمایشگاه تجارت جهانی در چین برگزار میشود. البته این ماه ها دارای تعطیلات روز ملی و جشنواره بهاره نیز هستند. به همین دلیل این هفته ها به زمان طلایی سفر به چین نیز معروف هستند.

چه فصلی کجا بریم؟

آذربایجان

چه فصلی کجا بریم؟ بهترین زمان برای سفر به آذربایجان یا به طور دقیق تر پایتخت آن یعنی باکو، از مهر ماه تا اوایل آذر ماه است. این کشور به دلیل اینکه در ماه های دیگر سال آب و هوایی خشک و نیمه خشک دارد، توانایی جذب گردشگر در ماه های دیگر سال را ندارد. از ماه های ژوئن تا سپتامبر تابستان و گرمای بسیار زیاد این کشور شروع میشود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها