در مشهد کجا برویم؟

کجا بریم مشهد

کجا بریم مشهد؟

در مشهد کجا برویم؟ مشهد شهری توریستی است که سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. یکی از مکان هایی که هر شخصی را به مشهد می‌کشاند، حرم مطهر امام رضا است. مشهد جاهای تفریحی زیادی دارد، بنابراین برای برنامه ریزی سفر در مشهد باید بدانیم کجا بریم مشهد؟
با ما همراه باشید تا پاسخ سؤال در مشهد کجا برویم را بدهیم. در این مقاله بهترین جاذبه های دیدنی مشهد را معرفی می‌کنیم.

پارک ملت

یزرگترین پارک مشهد، پارک ملت است. این پارک قدیمی ترین و بزرگترین پارک شهر مشهد است. معروف ترین پارک دارای امکانات بسیاری از جمله شامل شهربازی، کنابخانه، میدانهای ورزشی و استخر شنا است. همچنین چرخ و فلک بزرگی که در خاورمیانه تک است و هجدهمین چرخ وفلک یزرگ در دنیا است. اگر سوار چرخ و فلک شوید گنبد زیبای حرم را خواهید دید. دریاچه بزرگی در شرق پارک و زمین های چمن والیبال و فوتبال، پیست اسکی و تنیس در غرب آن قرار گرفته است.

در مشهد کجا برویم؟

آدرس پارک ملت:

پارک ملت در غرب مشهد واقع شده است. در حاشیه بلوار وکیل آباد، ضلع شمال غربی تقاطع آزادی قرار دارد.

پارک جنگلی وکیل آباد

پارک جنگلی وکیل آباد، یکی از پارک های قدیمی مشهد است. در میان درختان کاج و چنار پارک، رودخانه ای جریان دارد. زیر سایه درختان مکان‌هایی برای استراحت و کباب کردن تعبیه شده است.

در مشهد کجا برویم؟در کنار پارک، شهربازی بزرگی به نام کوهستان پارک شادی وجود دارد. تنها باغ وحش مشهد، در این پارک قرار گرفته است که گونه های متفاوتی از جانوران و حیوانات در آن نگهداری می‌شوند.

آدرس پارک جنگلی وکیل آباد: این پارک در انتهای بلوار وکیل آباد قرار دارد.

جاذبه های گردشگری مشهد

منطقه ییلاقی شاندیز

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مشهد، منطقه ییلاقی شاندیز است. منطقه ای خوش آب و هوا که رودخانه های متنوع ، دره ها و درختان بلند سپیدار، چنار و ارغوان همراه با صدای پرندگان بسیار دیدنی است. این تابلوی نقاشی، با باغ های انبوه و حیواناتی مانند گراز و گرگ کامل می‌شود. این منطقه تفریحی، فروشگاه‌های صنایع دستی و رستوران‌های بزرگ معروفی دارد.

آدرس منطقه ییلاقی شاندیز: انتهای بلوار وکیل آباد را به سمت شاندیز بروید. پس از طی ۳۸ کیلومتر  به شاندیز می‌رسید.

طرقبه

طرقبه، یکی از منطقه های ییلاقی محبوب بین اهالی مشهد و گردشگران زیادی است. وجود مکان‌های دیدنی بسیاری مانند سد چالیدره، دره ارغوان، بند گلستان، رودخانه دهبار و دره داغستان همراه با آب و هوای دلپذیر، رستوران‌های متنوع، فروشگاه‌های سوغات، از دلایل محبوبیت این منطقه است.

در مشهد کجا برویم؟
از هرچه که بگذریم از دیزی و شیشلیک طرقبه نمی‌توان گذشت، حتما آن را امتحان کنید.

آدرس طرقبه: به انتهای بلوار وکیل آباد بروید و از آنجا به سمت جاده طرقبه بروید. بعد از طی مسافت ۱۸ کیلومتر به منطقه ییلاقی طزقبه می‌رسید.

سد چالیدره

همان طور که گفتیم یکی از دره های دیدنی و زیبای طرقبه، سد چالیدره است. آلاچیق های اطراف دریاچه، امکان این را فراهم می‌آورد غذایی که خود در خانه تهیه کردید را در هوایی دلپذیر با تماشای منظره ای زیبا، میل کنید. قایق سواری در دریاچه و ماهی گیری در آن تجربه ای بسیار عالی برای شما خواهد بود. چالیدره تله کابین و زیپ لاین هم دارد.

در مشهد کجا برویم؟

آدرس چالیدره: در جاده جاده طرقبه مسیر راه جاغرق را دنبال کنید تا به سد چالیدره برسید.

موزه نان مشهد

اولین موزه نان در خاورمیانه در سال ۱۳۹۰ تاسیس شد. این موزه، انواع نان و شیوه پخت آنها و وسایل پخت نان مانند آسیاب بادی و آبی را در خود جای داده است.

آدرس موزه نان: در کیلومتر ۱۷ بزرگراه آسیایی بعد از سه راه فردوسی واقع شده است.

راهنمای سفر به مشهد

موزه نادری

این موزه که آرامگاه نادرشاه و آرامگاه محمدتقی خان پسیان سردار خراسان در آن قرار دارد، شامل ادوات جنگی زمان نادرشاه است. این موزه سه تالار دارد که در یکی از این تالارها مزار نادرشاه افشار قرار دارد.

آدرس موزه نادری: در چهارراه شهدا قرار دارد.

در مشهد کجا برویم؟

آرامگاه فردوسی

در شمال مشهد و در منطقه توس، آرامگاه حکیم ابولقاسم فردوسی در باغی بزرگ واقع شده است. معماری آرامگاه از معماری دوره هخامنشیان الهام گرفته شده است. مجموعه آرامگاه، موزه و کتابخانه توس باعث شده سالانه یک میلیون نفر عاشقان خالق شاهنامه را به خود جذب کند.

آدرس آرامگاه فردوسی: ۲۰ کیلومتری مشهد به سمت قوچان، جاده سنتو، سمت راست بروید به شهر  تابران توس می‌رسید و آرامگاه فردوسی را خواهید دید.

پارک علمی پروفسور بازیما

بازدید از پارک علمی پروفسور بازیما، تجربه ای متفاوت مانند مریخ نوردی، آسمان نمای خورشیدی، ژیروسکوپ فضایی و آکدمی زیست شناسی وفضایی برای شما به خصوص کودکان و نوجوانان خواهد بود.

آدرس پارک علمی پروفسور بازیما: به انتهای بلوار خیام بروید، در منطقه گردشگری سپاد مجتمع تجاری وصال قرار دارد. این پارک در طبقه چهارم مجتمع قرار دارد.

پارک کوهسنگی

دومین پارک بزرگ مشهد، پارک کوهسنگی است. روی کوهی که در پارک قرار دارد، گلزار شهدای گمنام است. آبی که از کوه سرازیر میشود، آبشار کوچک زیبایی را به وجود آورده است. سرسبزی و کوه و آب، فضای فرح بخش را برای گذراندن اوقاتی خوش ایجاد کرده است.

در مشهد کجا برویم؟

آدرس پارک کوهسنگی: به سمت جنوب غربی مشهد که بروید، انتهای خیابان کوهسنگی، پارک را می‌بینید.

آکواریم شهر دریایی

یکی از بزرگترین آکواریم هایی که ماهی های آب شور در آن قرار دارد، آکواریم شهر دریایی است. انواع ماهی‌های آب شور جهان از جمله سفره ماهی، هزار ماهی، کوسه ماهی و ماهی های رنگارنگ و… را به نمایش گذاشته است.

آدرس آکواریم شهر دریایی: به انتهای بلوار خیام بروید. به منطقه گردشگری سپاد می‌رسید. سمت راست را که نگاه کنید مجتمع الماس شرق را می‌بینید. آکواریم در مجتمع الماس شرق قرار دارد.

موج های آبی

یکی از جذاب ترین و پرهیجان ترین تفریحات مشهد، رفتن به پارک آبی است. در مشهد پارک‌های آبی متعددی وجود دارد. اولین پارک آبی در مشهد، موج های آبی است. سرسره های مهیج در کنار ساحل آرامش بخش، خاطره خوش را برای شما رقم میزند. این پارک آبی، همه روزه میزبان آقایان و بانوان در دو سالن مجزا می‌باشد.

آدرس موج های آبی: انتهای بزرگراه آسیایی، وارد قاسم آباد می‌شوید.

پارک ساحلی آفتاب

در مشهد کجا برویم؟ یکی از سه پارک برتر مشهد، پارک ساحلی آفتاب است. در طبقات مختلف سرسره های مهیج مختلفی وجود دارد. از این پارک میتوان به طور هم زمان در سالن هی مجزا هم بانوان و هم آقایان از آن استفاده کنند.

آدرس پارک ساحلی آفتاب: در انتهای بلوار خیام، در منطقه گردشگری سپاد قرار دارد.

باشگاه سوارکاری

کسانی که به مشهد سفر می‌کنند و به سوارکاری علاقه دارند، می‌توانند روز خود را در یکی از باشگاه‌های سوارکاری مشهد بگذرانند. لازم نیست حتما سوارکار باشید، شما میتوانید برای بازدید از گونه های متفاوت اسب‌ها و تماشای کسانی که سوارکاری می‌کنند، به آنجا بروید و از آن لذت ببرید.
یکی از این باشگاه ها در انتهای بلوار وکیل آباد قرار دارد.

کلیسای مسروپ قدس

در مشهد کجا برویم؟ کلیسای مسروپ قدس، توسط ارامنه ساکن در مشهد ساخته شده است. قدمت این بنا به دوره اول پهلوی مربوط می‌شود. ساختمان آن که به شکل ذوزنقه است، دارای دو گنبد مخروطی شکل است. بازدید از این کلیسا خالی از لطف نیست.

بازار رضا

بازار رضا، با معماری سنتی و زیبای خود، لقب یکی از پربازدیدترین و شلوغ ترین بازارهای سنتی کشور را گرفته است. این بازار مرکز اصلی عرضه سوغات و صنایع دستی در مشهد است. گذر و خرید از آن، تجربه ای متفاوت برایتان رقم می‌زند.

آدرس بازار رضا: ابتدای خیابان ۱۷ شهریور، در فاصله کمی از حرم مطهر واقع شده است.

پارک هفت حوض

جاذبه های گردشگری زیادی در مشهد وجود دارد؛ یکی از این جاذبه های طبیعی، پارک هفت جوض است. این پارک در میان کوه‌های خلج قرار گرفته است. به خاطر دارا بودن هفت حوض در این پارک نام هفت حوض را با آن داده‌اند. این منطقه در فاصله ۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

آدرس پارک هفت حوض: در جنوب مشهد وارد شهرک سیدی شوید، از جاده خلج عبور کنید. بعد از طی مسافت ۳ کیلومتر به یک دوراهی می‌رسید. باید جاده سمت چپ را انتخاب کنید تا به میدان برسید. آنجا خودروی خود را پارک کنید؛ بعد از ۲ کیلومتر پیاده روی به هفت حوض می‌رسید.

باغ گیاه شناسی

می‌توان لقب یکی از برترین جاذبه های مشهد را به باغ گیاه شناسی داد. این باغ دارای بخش های متنوعی است از قبیل مجموعه گیاهی منطقه رویشی ایران، باغ میوه های بومی ایران، مجموعه آربراتوم و سیستماتیک گیاهی، مجموعه نمایشی باغ صخره ای، مجموعه گیاهان سوزنی برگان و … را در خود جای داده است. وظیفه این باغ، حفظ و نگهداری گیاهان و دارا بودن یا بانک ژن زنده گیاهی در مشهد است.

آدرس باغ گیاه شناسی: این باغ در بلوار جمهوری اسلامی، حد فاصل میدان غدیر و چهارراه مقدم قرار دارد.

خانه تاریخی ملک

در مشهد کجا برویم؟ خانه تاریخی ملک، یکی دیگر از آثار تاریخی مشهد است که در سال ۱۳۷۷ به ثبت ملی رسیده است. در قدیم این بنای تاریخی وسعت زیادی داشته اما در حال حاضر فقط بخش بیرونی آن باقی مانده که شامل دو طبقه می‌شود. طبقه بالایی آن دارای شومینه گچ‌بری شده زیبا و سقف مشبک  و منبت کاری شده چوبی است. این بنا امروزه مرکز هنرهای سنتی میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی است. نکته جالب این است که حمام خانه ملک، تنها نمونه حمام خصوصی دوره خود در مشهد بوده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها