دیدنی های چالوس

دیدنی های چالوس

چالوس یکی از شهرهای استان مازندران است که به واسطه مناظر طبیعی سرسبز و جنگلهای زیبا شهرت زیادی داشته و گردشگران زیادی را به خود جلب میکند. البته این شهر دارای جاذبه های تاریخی نیز هست. در ادامه تصمیم داریم تا شما را با برخی از نقاط دیدنی چالوس آشنا کنیم.

دیدنی های چالوس

دریاچه ولشت

این دریاچه در قسمت جنوب غربی شهر چالوس و نزدیک شهر مرزن آباد قرار گرفته است. این دریاچه کوهستانی دارای آب شیرین است و از جاذبه های طبیعی شهر چالوس به شمار میرود.

غار یخ مراد چالوس

این غار در ۶۵ کیلومتری تهران و در جاده چالوس و منطقه گچسر واقع شده است. دهانه این غار دارای ارتفاع ۸ متری و عرض ۳ متر میباشد. اگر در ماه های اسفند و فروردین از این غار دیدن کنید میتوانید شاهد قندیلهای زیبای آن هم باشید. طبقه طبقه بودن این غار از نکات جالب توجه آن است.

دیدنی های چالوس

نمک آبرود

نمک آبرود یک شهرک توریستی ویلایی است که میان دو شهر تنکابن و چالوس واقع شده است. این منطقه بدلیل دارا بودن امکانات تفریحی جالب و مهیج، مشهور است. تله کابین، پرواز تفریحی، تفرجگاههای ساحلی ماسه ای، دریاچه لاک پشت ها، سورتمه سواری، شهربازی و باشگاه تیراندازی برخی از این تفرجگاهها محسوب میشوند.

زیبا ترین جای شمال کجاست؟

آبشار هریجان چالوس

در گردنه هزار چم جاده چالوس و غرب روستای هریجان، آبشار هریجان واقع شده است که ارتفاعی بیش از ۹ متر دارد و جزو زیبایی های استان البرز به شمار می آید. اگر قصد بالا رفتن از ارتفاعات این آبشار را دارید نیاز به مجوز اداره محیط زیست چالوس دارید، چون منطقه ای حفاظت شده است. البته این کسب مجوز به سادگی و با یک تماس تلفنی انجام میشود.

دیدنی های چالوس

کاخ چایخوران چالوس

شهر چالوس بدلیل آب و هوای خوب و طبیعت زیبا در گذشته مورد توجه پادشاهان هم بوده است. کاخ چایخوران با وسعتی در حدود ۴۰۰۰ متر مربع قدمتی ۷۰ ساله دارد و شاه های پهلوی از آن برای تفرجگاه موقت استفاده میکرده اند.

دریاچه سد دریوک

دریاچه سد دریوک در دامنه کوه دال کمر و در مقابل دره ولی آباد هزارچم با مساحت بالغ بر یک هکتار واقع شده است. عمق این دریاچه حدود ۵ متر و آب آن شیرین است. باتوجه به اینکه اطارف دریاچه از مراتع و مزارع پوشیده شده، زیستگاه پرندگان بومی و وحشی بسیاری نیز است. در فصل سرما و زمستان پرندگانی همچون مرغابی و غاز در اطراف آن مشاهده می‌شود.

مرداب کندوچال

مرداب کندوچال با مساحتی بالغ بر یک هکتار و حدود ۵ متر عمق در میان جنگل انبوه فین چالوس واقع شده است. سطح این مرداب پر از نی گیاهان مردابی است و اطارف آن نیز از درختان انبوه پوشیده شده است. مرداب کندوچال در ارتفاع حدود ۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و آب آن از چشمه‌های اطراف تامین می‌شود و به همین علت شیرین است. همچنین پرندگان و حیوانات گوناگونی از این مرداب استفاده می‌کنند.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها