دیدنی های جاده چالوس

دیدنی های جاده چالوس

جاده چالوس را میتوان جزو زیباترین جاده های جهان برشمرد. اگر گذرتان به این جاده زیبا افتاد حتما به دیدنیهای آن سری بزنید و از زیبایی طبیعت در آن لذت ببرید.

دیدنی های جاده چالوس

پارک جنگلی نمک آبرود از دیدنی های جاده چالوس

در بین راه چالوس به تنکابن، شهرک مسکونی نمک آبرود قرار دارد که جزو جاذبه های توریستی محسوب میشود. جالب است بدانید که امکانات تفریحی هیجان انگیزی در این پارک جنگلی وجود دارد. در این پارک جنگلی تله کابینی وجود دارد که با سوار شدن بر آن میتوانید به ارتفاعات مدوبن و دیوان حمام صعود کنید. از دیگر تفریحات هیجان انگیز در این پارک جنگلی میتوان به پل معلق، زیپ لاین و سورتمه نمک آبرود اشاره کرد. هیجان حاصل از این تفریحات تکرار نشدنی قطعا خاطره خوشی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

دیدنی های جاده چالوس

پارک جنگلی فین چالوس

پارک سرسبز فین چالوس که در کنار جاده چالوس واقع شده از دیگر زیبایی های این جاده محسوب میشود. این پارک میان راهی محیطی دلچسب برای گذراندن اوقات استراحت در بین سفر است.

مرداب کندوچال

این مرداب زیبا و رویایی در دل جنگل فین چالوس واقع شده که تا حد زیادی ناشناخته باقی مانده. تالاب کندوچال دارای عمق ۵ متری و وسعت یک هکتاری است که میتوان از دیدن پرندگان و حیواناتی که برای آب خوردن به این تالاب می آیند و نیلوفرهای وحشی سطح مرداب لذت برد.

معرفی شهرستانک ییلاقی در جاده چالوس

سیاه بیشه از دیدنی های جاده چالوس

یکی از توابع بخش کلاردشت منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید دلیل نامگذاری این منطقه چیست. بدلیل اینکه این منطقه در بیشتر فصلهای سال با مه غلیظ و سیاه رنگی پوشیده شده به این نام مشهور شده است.

دیدنی های جاده چالوس

آبشار سواسره

این آبشار در بالاترین نقطه از توابع بلده واقع شده و ارتفاع آن به بیش از ۱۰۰ متر میرسد. این آبشار با آب و هوای کوهستانی و دلنشینی که دارد، دارای طبیعت بکر و فوق العاده زیبایی است. تماشای طلوع خورشید در این منطقه یکی از لحظات ناب را برای شما رقم خواهد زد.

دیدنی های جاده چالوس

آبشار خور

آبشار خور، ۱۷ کیلومتر بعد از کرج و نرسیده به سد کرج، اگر وارد مسیر فرعی «خوزنکال» شوید و این مسیر را هم ۱۷ کیلومتر پرپیچ و تاب دیگر از میان کوه‌ها و ابرها ادامه دهید و از خوزنکال، ارنگه و سیجان عبور کنید، به روستای خور می‌رسید. در مجاورت روستای خور، بعد از نیم ساعت پیاده‌روی در میان درختان سیب، آلو و گیلاس به دیدار آبشار زیبایش بروید که از ۵۰ متر بالاتر سقوط می‌کند. در روستای ارنگه که بین دو کوه زیبای پورا و گورا، در دشتی سرسبز محصور است، به زیارت امامزاده حسین (ع) بروید. هم زیارت کنید، هم بنای صفوی امامزاده را سیاحت کنید و هم از دیدن قدیمی‌ترین چنار ایران در حیاط امامزاده که در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده است، لذت ببرید.

غار یخ مراد

غار یخ‌مراد، اگر تفریح‌های ماجراجویانه را دوست دارید، چهار کیلومتری گچسر از جاده فرعی «شاهپل» و «کهنده» می‌توانید به سمت غار یخ‌مراد در منطقه «آزادبر» بروید. این غار به خاطر شکل و زیبایی‌های کم‌نظیرش بین طبیعت‌گردان حرفه‌ای معروف و محبوب است. بهترین زمان برای دیدن این غار اوایل بهار است که قندیل‌های آن در یکی از زیباترین وضعیت‌ها هستند. در صورتی که غار از مقصدهایتان است، ابزار و وسایل مناسب همراه خود بردارید. ضمنا اگر اهل کوهنوردی باشید از همین مسیر آزادبر می‌توانید به قله زیبای «کرچان» هم صعود کنید و از یک سو دریای خزر و از سوی دیگر منظره‌ای به یادماندنی از تهران بزرگ را ببینید.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها