در کرج کجا برویم؟

در کرج کجا برویم؟

کجا بریم کرج

کرج یا همان استان البرز، یکی از استان هایی است که از نظر جغرافیایی به پایتخت بسیار نزدیک است. این استان هم مانند دیگر استان های کشور ۴ فصل، بسیار دیدنی است. در این مقاله با جاذبه های گردشگری کرج آشنا می‌شویم تا بهتر بدانیم در کرج کجا برویم؟

این شهر هم توانسته تا افراد بسیاری را به عنوان گردشگر به خود جذب کند زیرا تمام ویژگی های یک مکان گردشگری خوب را داراست!

شهر کرج دیدنی های بسیاری دارد. دیدنی های جالبی که دیدن آنها خارج از لطف نیست! شهر کرج دیدنی بسیار جالبی برای جوانان دارد به نام بانجی جامپینگ. آبشار ها و خانه ها؛ دره ها و قبرستان ها و… همه و همه از دیدنی های این شهر هستند.

جاذبه های طبیعی شهر کرج

غار یخ مراد غاری

غار یخ مراد غاری در حوالی روستای آزاد بر و روستای کهنه ده قرار دارد. این غار زیبا در منطقه گچسر و جاده چالوس واقع شده که فاصله آن تا تهران در حدود ۶۵ کیلومتر است.

گردشگرانی که می خواهند بازدید کاملی از جاذبه های گردشگری جاده معروف چالوس داشته باشند، بهتر است به غار یخ مراد هم سری بزنند.

مسیر این غار به شدت پر پیچ و خم است و تعداد کمی شبیه آن پیدا شده است. برای بازدید از این مکان بهتر است وقت و دقت کافی را به خرج دهید. این غار از نظر طبیعی بی مثال است.

تزیینات آهکی این غار قابل ملاحظه نیست اما در بخش هایی از آن این جلوه های زیبا رخ نمایی میکنند! ولی استالاکتیت‌های اسفنجی الوان طبقه زیرزمینی و نیز چند قسمت دیگر آن میتواند این واقعیت را به شما ثابت کند که این غار ارزش دیدن دارد.

دریچه ورودی این غار در دل کوه و در ارتفاعات آن قرار دارد بنابراین بهتر است خود را برای یک کوهنوردی خوب آماده کنید. مسیر غار در اکثر مواقع دارای شیب است. انتهای این غار شناسایی شده است. در انتهای این غار چشمه های یخ زده و  استالاکتیتهای اسفنجی  است که در مرکز زمین قرار دارند.

در کرج کجا برویم؟

بهترین زمان برای بازدید از این غار کی است؟

بهترین زمان برای بازدید از این غار اواخر زمستان و اوایل بهار است. در این فصل آب های باران با تبدیل شدن به قندیل های یخی منظره ای دیدنی ایجاد میکند. در محوطه بیرون غار هم گیاهان معطر و کوهستانی زیبایی دیده میشود. بازدید از این مکان هم در این فصل رایگان است.

غار کله سنگ

از دیگر جاذبه های دیدنی این شهرستان غار کله سنگ است. این غار در دل کوه های کله سنگی قرار دارد. دو روستای سوهان و آرتون روستاهای اطراف این غار هستند.

این غار در گذشته های دور قابل سکونت بوده است. همچنین غار کله سنگ در ۵ کیلومتری شمال شرقی روستای سوهان قرار دارد. برخی غار نوردانی که در گذشته از این غار بازدید کرده بوده اند، آثاری از خود به جای گذاشته اند که بسیار جالب و شگفت انگیز است.

تا قبل از دره مرگ دشت میتوانید از وسایل نقلیه استفاده کنید اما اگر بخواهید بعد از آن هم از ماشین استفاده کنید، باید با ماشین هایی مثل آفرود رفت و آمد کنید. بعد از دره از مسیر روستای دنبلید میتوانید به این غار دسترسی پیدا کنید.

بانجی جامپینگ

یکی از زیباترین و جذاب ترین تفریحات این شهر برای جوانان بانجی جامپینگ است. در هیچ شهر دیگری در ایران نمیتوانید لذت پرش از پل بیلقان بر روی رودخانه و پاندول در ارتفاع ۳۵ متری تجربه کنید.

البته بهتر است قبل از تجربه بانجی جامپینگ، دو جلسه اصول سنگ نوردی و کار با طناب را بیاموزید. بهتر است قبل از پرش با ابزار و نحوه کار آنها آشنا باشید.

همه چیز کمتر از دو ثانیه طول میکشد اما این دو ثانیه بسیار لذت بخش است البته برای جوانان نترس!!! پل بیلقان در ابتدای جاده چالوس واقع شده است.

این پل از چشم انداز زیبایی برخوردار است اما یکی از ویژگی های پرش از این پل نسبت به سایر باشگاه های بانجی جامپینگ، همین چشم انداز آن است. از زیر پل بیلقان رودخانه ای زیبا عبور می کند و شما بلاقاصله پس از پرش با منظره شگفت انگیزی رو به رو میشوید. فرود به رودخانه با پوشش گیاهی اطراف آن بسیار زیبا و شگفت انگیز است.

زیبا ترین جاذبه های باستانی استان البرز

قبرستان روستای گته ده

روستای گته ده خود روستای زیبایی است اما قبرستان روستای گته ده بسیار مشهور شده است. قبرستان این روستا مربوط به دوران تاریخی پس از اسلام است. قبرستان این روستا به ثبت ملی رسیده است.

مکان این قبرستان در ۲۰۰ متری غرب روستای گته قرار دارد. تعداد زیاد قبرها و مردگانی که در این منطقه دفن شده است نشان دهنده مرگ در قرون متمادی بوده است.

جالب است بدانید بسیاری از قبر هایی که در این گورستان پیدا میشود، مطلق به دوران قبل از اسلام است که سفال های زیبا و بسیار زیادی در آن یافت شده است. سفال ها نشان میدهد، این گورستان متعلق به دوران نزدیک به اسلام تا به امروز است.

این اثر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۰۵۳ به ثبت ملی رسیده است. در این قبرستان حدود ۵ قبر متعلق به دوران صفویه میباشد که بسیار دیدنی است. یکی از قدیمی ترین قبر هایی که جزو این ۵ قبر صفویه است، متعلق به ۱۰۷۵ هجری قمری میباشد.

دیدن از این قبرستان در کنار آبشار دربند این روستا به تمام گردشگران توصیه میشود. دو کیلومتر بعد از این قبرستان به سمت جنوب، دره ای سبز و در میان تخته سنگ های عظیم قرار دارد که میتوانید از آنها دیدن کنید. بسیاری از افراد معتقدند این روستا در معرض سیل قرار دارد و در دوره های بسیاری به زیر آب رفته است. امید است مسئولین توجه ویژه ای به این مکان باستانی داشته باشند.

محوطه باستانی ازبکی

این محوطه یک تپه اصلی با ارتفاعی بیش از ۲۴ متر،  جیران تپه، مارال تپه، دوشان تپه، گوموش تپه و یان تپه میباشد. این مجموعه بی نظیر هم از نظر طبیعی و هم از نظر باستانی بسیار جالب توجه است و به خانواده هایی که افراد با سلیقه های متفاوت در آن زندگی میکنند کمک بسیاری میکند. در این محوطه کاوش های باستانی بسیاری انجام گرفته است.

در این مکان نخستین خشت دست ساز بشر در یکی از تپه های محوطه باستانی ازبکی با قدمت ۹ هزار سال قدمت تاریخی به دست آمده است. این خشت زیبا هم اکنون در سازمان ملل نگهداری می شود.

این محوطه به شماره ۹۵۵ در سال ۱۳۵۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت ملی رسید و در مرحله مقدمات ثبت جهانی است. با وجود این همه قدمت و گذشته درخشان، این مکان هنوز هم مورد بی مهری مردم و مسئولین قرار گرفته است.

در کرج کجا برویم؟

اماکن تفریحی شهر کرج

در کرج علاوه بر دیدنی های باستانی و طبیعی مکان های دیگری هم برای گردشگران در نظر گرفته شده است. مکان هایی که هزینه بسیاری برای آنها در نظر گرفته شده است.

باغ وحش ایثار

مرکز حیات وحش کرج که با عنوان باغ وحش ایثار نیز از آن یاد میشود، دارای بیش از ۱۰۰ گونه جانوری ایرانی و در برخی موارد خارجی است. باغ وحش ایثار کرج از جانداران بسیاری از جمله: مرال، گربه پالاس، گور ایرانی، شوکا، گوزن زرد، اسب و اسبچه، خرس، گراز، گربه ایرانی، شیر آفریقایی، والابی و … نگهداری میکند که به شما توصیه میکنیم حتما از آن دیدن کنید.

آدرس این مجموعه زیبا: کرج – کیلومتر ۱۲ اتوبان کرج قزوین- شهرستان کوهسار به سمت چندار.  این مجموعه زیبا  ۲۶۰ هکتار فضای سرسبز و زیبا در ۱۱ کیلومتری کرج به قزوین و نزدیکی کوهسار قرار دارد.

در گذشته این مجموعه جزو زیر مجموعه های بنیاد شهید و امور ایثارگران و ویژه خانواده های شهدا بوده است اما امروزه به بخش خصوصی واگذار شده است. بازدید از این مجموعه برای عموم آزاد است.

شهربازی

شهربازی ستاره درخشان کرج دارای انواع وسایل بازی برای تمام سنین میباشد. این شهربازی از انواع امکانات مثل فست فود و تریا پشتیبانی میکند. این مجموعه همه روزه جز ایام تعطیل ۱۶ الی ۲۳ به روی عموم باز میباشد.

آدرس این مجموعه  کرج- خیابان مطهری- نبش ملکشاه– مجتمع تجاری تفریحی ملاصدرا میباشد. شهربازی ستاره درخشان کرج دارای ۷۰ بازی است که کودکان دو سال به بالا میتوانند از آن استفاده کنند؛ علاوه بر کودکان بزرگسالان نیز میتوانند از آن استفاده کنند.

کرج که رفتیم از کجا خرید کنیم؟

مرکز تجاری اداری یادمان

مرکز تجاری اداری یادمان کرج یکی از مراکز خرید معروف کرج است که پوشاک زنانه،‌ مردانه، بچه گانه، آرایشی و بهداشتی، دکوراسیون داخلی، مبلمان و عکاسی خدماتی هستند که در این مرکز خرید ارائه میشوند.

مرکز خرید مبنا

این مرکز خرید یکی دیگر از مراکز خریدی است که میتوانید خدماتی همچون پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، لوازم ورزشی، اسباب بازی، پت شاپ، لوازم سوارکاری، آلات موسیقی، محصولات فرهنگی، کافه و.. را ارائه میکند.

مرکز خرید ملاصدرا

مرکز خرید ملاصدرا کرج یکی از مراکزی است که علاوه بر اجناس شیک و مدرن، میتواند تمام نیاز های یک گردشگر را بر آورده کند.

برج آموت

از جمله مراکز خرید مدرن و شیک کرج است که دارای ۱۰ طبقه مجزا میباشد. این برج یک مرکز تفریحی تمام عیار است. شش طبقه از این برج به مرکز خرید و یک طبقه از آن به شهر بازی مجهزی اختصاص داده شده است. این شهربازی در طبقه هفتم برج آموت راه اندازی شده است.

در کرج کجا برویم؟

مجتمع پارسیان

دارای ۱۶۰ واحد تجاری و ۷۲ واحد اداری میباشد.این مجتمع تجاری – اداری از جمله پاساژهای معروف کرج است که با زیربنای ناخالص تقریبی ۲۰ هزار متر مربع در بلوار ملاصدرا کرج قرار گرفته است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها