دیدنی های بندر عباس

دیدنی های بندر عباس

بندرعباس از شهرهای جنوبی کشور ایران است و به داشتن آب و هوای گرم شهرت دارد. به همین دلیل اکثر گردشگران ترجیح میدهند که در نیمه دوم سال به این شهر سفر کنند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از جاذبه های توریستس شهر بندرعباس آشنا کنیم.

آبگرم گنو

یکی از مناطق دیدنی شهرستان بندرعباس چشمه آبگرم گنو است. که فاصله  تا شهر بندرعباس ۳۴کیلومتر میباشد. در اطراف این چشمه آب گرم مجتمعهایی مخصوص گردشگران ساخته شده است. بنابراین برای گردشگرانی که علاقه به بازدید از چشمه آبگرم را دارند شرایط اقامتی و رفاهی فراهم شده است.

دیدنی های بندر عباس

چشمه آبگرم گنو از آبهای گوگردی خیلی گرم محسوب میشود و موارد استفاده ان استحمام و ابیاری نخلهاست. بسیاری از گیاهان و جانوران به دلیل ترکیبات خاص آب این چشمه قادر به زندگی در آن نیستند.

اما با تمام این موارد طبیعت اطراف این چشمه بسیار زیبا و چشم نواز است. بازدید از نخلستانها و طبیعت اطراف چشمه میتواند خاطره خوبی را برای شما رقم بزند.

همه چیز درمورد جزیره کیش

دره داماش

یکی دیگر از مکانهای دیدنی شهر بندرعباس دره داماش است. این دره جزو زیباترین دره های ایران محسوب میشود. جریان داشتن رودخانه در بین این دره، از ویژگیهای مهم آن محسوب میشود. سرچشمه این رودخانه کوههای هماگ است. اگر میخواهید به بازدید دره داماش بروید بهترین زمان، اوایل بهار و پاییز و زمستان است.

دیدنی های بندر عباس

پل لاتیلان

یکی از پلهای تاریخی ایران پل لاتیلان است که جزو جاذبه های تاریخی بندرعباس محسوب میشود. جالب است بدانید که تا سال ۷۲ کسی از وجود این پل خبر نداشت. با وقوع سیل در این منطقه این پل از زیر خاک بیرون آمده و خودنمایی کرد. مطابق با برخی از گفته ها پل تاریخی لاتیلان جزو طولانی ترین پلهای تاریخی ایران محسوب میشود. گفته میشود که قدمت این پل به دوران شاه عباس اول برمیگردد و جالب است بدانید که اندازه این پل تقریبا سه برابر سی و سه پل اصفهان است.

قلعه فین از دیدنی های بندر عباس

قلعه فین واقع در بخش فین بندرعباس از دیگر جاذبه های این شهر محسوب میشود. مطابق با کاوشهای باستان شناسی، قدمت این قلعه به ۷۰۰ سال پیش میرسد. این قلعه به دلیل ساخته شدن روی تپه ای بلند اشراف کامل به اطرافش داشته و آنگونه که از شواهد پیداست در گذشته کاربرد نظامی داشته است.

دیدنی های بندر عباس

حمام گله‌داری تنها حمام‌ تاریخی‌ در بندرعباس‌

تنها حمام‌ تاریخی‌ در بندرعباس‌، حمام گله‌داری است‌ که‌ در محله‌ اِوَزی‌ها قرار دارد و یکی از نقاط دیدنی این شهر به شمار می‌رود.

قدمت این حمام به دوره قاجاریه می‌رسد و تاریخ احداث آن به اواخر قرن سیزدهم هجری قمری برمی‌گردد. حمام وقفی متعلق به مسجد گله داری و واقف آن تجارتخانه حاج شیخ احمد گله داری است. این بنا دو دوره مرمت را در سی سال گذشته پشت سر گذاشته‌ است.

اگر بنای این حمام را از نزدیک ببینید، ردپای سنگ‌های دریایی، سنگ‌های اسفنجی، گچ دست کوب و ساروج محلی را در آن پیدا خواهید کرد که به خاطر رطوبت بالای منطقه، در بنا به کار رفته‌اند. مصالحی که دلیل انتخاب‌شان قدرت جذب بالای رطوبت بوده است و این روزها، همین سنگ‌های بادوام هم در مقابل رطوبت بالای منطقه تسلیم شده‌اند و رفته رفته تخریب می‌شوند.

منبع بیتوته
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها