در بندر عباس کجا برویم؟

در بندرعباس کجا بریم؟

در بندرعباس کجا بریم؟ شهر زیبای بندرعباس یکی از شهر های جنوبی کشور است، که در استان هرمزگان قرار دارد. از نام های معروف این شهر در زمان های قدیم به، گمبرون، گامرون، جرون و بندر مبارکه عباسی، اشاره کرد که مهم ترین آن گمبرون بوده است. این شهر با وسعتی حدود ۷۱ کیلومتر، جمعیت ۵۴۳.۲۱۸ نفری دارد. این بندر بزرگترین بندر در سطح کشور است. در ادامه به معرفی این شهر جنوبی می‌پردازیم.

در بندرعباس کجا بریم؟

مکان های دیدنی بندر عباس

در بندرعباس کجا بریم؟ از جاذبه های اصلی هر شهر می‌توان به مکان های دیدنی آن اشاره کرد. بندرعباس جاذبه های گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده است، که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در ادامه به معرفی مکان های دیدنی مهم این شهر می‌پردازیم.

مکان های دیدنی بندر عباس

معبد هندوها

در بندرعباس کجا بریم؟ این مکان دیدنی در بلوار امام خمینی بندرعباس واقع شده است. معبد هندو ها برای سکونت و کارهای تجاری، هندو هایی که از هندوستان در بندر عباس زندگی می‌کردند، ساخته شد. فعالیت این معبد از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴ ادامه داشت.

معبد هندوها

غار نمکی خرسین

برای دیدن غار باید حدود، یک ساعت و نیم کوهپیمایی کرد. این غار در ارتفاعی حدود ۱۰۸۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. در فصل هایی که بارش ها زیاد است، بازدید از این غار توصیه نمی‌شود، زیرا دیواره های آن دچار ریزش می‌شود. این غار در روستای درگز بندرعباس قرار دارد.

غار نمکی خرسین

آبگرم گنو

یکی از مهم ترین مکان های دیدنی در این بندر، آبگرم گنو است. از آب این مکان برای آبیاری نخلستان ها و حمام کردن استفاده می‌کنند. این آبگرم دارای ترکیباتی است که هیچ گونه جانوری امکان زندگی در آن را ندارد. چشم انداز های این مکان دیدنی خاطره ای به یادماندنی برای شما به ارمغان می‎‌آورد. اگر به بندر عباس سفر کردید حتما از این آبگرم دیدن کنید.

آبگرم گنو

آبشار بدو

آبشار بدو جز آبشار های فصلی است. این آبشار به صورت پلکانی بوده و چشم هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند. آب این آبشار از کوه های بدو واقع در روستای لمزان تامین می‌شود. اگر در فصل تابستان و بهار به این بندر سفر کردید از این آبشار دیدن کنید.

آبشار بدو

گنبد سرخ بندرعباس

این گنبد هر ساله گردگشران زیادی را به خود جذب می‌کند. این گنبد در روستا شمیل قرار دارد. مصالح استفاده شده در نمای این گنبد آجر است. معماری این بنا به دوران پیش از اسلام باز می‌گردد، که این بنا از خارج مربعی شکل و از قسمت داخلی به صورت چلیپایی است.

آشنایی با موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس

غذاهای محلی بندرعباس

شهر های ایران هرکدام غذا های مخصوص خود را دارند. غذاهای بندر عباس بیشتر با ماهی همراه ادویه جات مخصوص جنوب پخته می‌شود. به دلیل آب و هوایی که در آن حاکم است، این شهر تنوع غذایی بسیار زیادی دارد. در ادامه همراه ما باشید.

غذاهای محلی بندرعباس

مهیاوه

تلفظ دیگر این غذا مهوه است، که مشهور ترین غذا در این شهر است. مواد تشکیل دهنده آن پودر ماهی، زرد چوبه، گشنیز، فلفل، خردل و نمک است، که همه این مواد را مخلوط می‌کنند و در کوزه یا ظرفی می‌ریزند، سپس در آفتاب قرار داده و پس از گذشت یک ماه این غذا بسیار خوشمزه را نوش جان می‌کنند. این غذا می‌توان با نان یا برنج نوش جان کرد، اما مردم محلی از آن به عنوان وعده صبحانه نیز استفاده می‌کنند.

هزاری

این غذا بسیار خوشمزه از موادی چون پیاز، ماهی، برنج، پودر لیمو و فلفل دلمه ای تشکیل می‌شود، و طعم بسیار لذیذی دارد.

برنج دیشو

این غذا با شیره خرما طبخ می‌شود، که یکی از مهم ترین غذا ها در سطح استان هرمزگان است. ابتدا برنج را با شیره خرما می‌پزند، سپس همراه ماهی نوش جان می‌کنند.

بلالیت

یکی دیگر از غذا های محلی این شهر، بلالیت است که با موادی مانند ماکارونی، گلاب ، هل، شکر یا شیره خرما و روغن طبخ می‌شود. بیشتر مردم این غذا را در وعده صبحانه استفاده می‌کنند، که گاهی اوقات برای بهتر شدن طعم آن از زعفران استفاده می‌کنند.

مالوکی

نوعی شیرینی است که با موادی مانند آرد، پودر قند، ماست و تخم مرغ طبخ می‌شود. ابتدا زرده تخم مرغ و روغن را هم می‌زنند، سپس آرد را آرام آرام به آن اضافه می‌کنند. بعد از گذشت دو ساعت خمیر را تکه تکه کرده و در روغن فراوان سرخ می‌کنند.

صنایع دستی بندرعباس

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بندرعباس، صنایع دستی است، این شهر از نظر صنایع دستی بسیار غنی بوده و همچنین زیبایی آن بسیار چشم نواز است. در ادامه همراه با بمانید.

صنایع دستی بندرعباس

گلابتون دوزی

محصولات به دست آمده از این هنر شامل شلوار زنانه، جلد قرآن، دمپایی، کوسن، سجاده، پشتی، دیوار کوب و … می‌شود. در گلابتون دوزی با استفاده از نوارهای طلایی، نقش های بسیار زیبایی روی پارچه ساده انجام می‌شود.

حصیر بافی

یکی از مهم ترین  صنایع دستی بندرعباس و استان هرمزگان حصیر بافی است، که مردم محلی برای فرش، لوازم آشپزخانه و خانگی و سقف استفاده می‌کنند. این صنعت به دلیل وجود نخل های خرما در بندرعباس، و استفاده از برگ های درخت خرما صنعتی بسیار مهم در استان هرمزگان است.

خوس دوزی

از این هنر برای زیبایی مقنعه و چادر زنانه استفاده می‌کنند. پارچه هایی که برای این صنعت استفاده می‌شود به رنگ های سبز، زرشکی، سیاه و سفید است، سپس روی آن ها را بانوار های نقره ای باریک تزئین می‌کنند.

تور دوزی

به دلیل صید ماهی در بندرعباس و کل استان صنعت تور دوزی بسیار بین صیادان و همچنین مردم عادی این استان رواج دارد. در حال حاضر تور های مورد استفاده در صیادی، توسط شیلات استان تهیه می‌شود، اما در گوشه کنار مردمانی هستند که خود به بافت تور می‌پردازند.

معرفی هتل و اقامتگاه در بندر عباس

هتل هما

این هتل جز هتل های پنج ستاره است. این هتل به دلیل معماری مدرن و قرار گیری آن در کنارساحل، یکی از بهترین انتخاب ها است. این هتل در ۷ طبقه و ۱۷۸ اتاق بنا شده است. هتل هما در بلوار پاسداران، خیابان معراج قرار دارد.

هتل هما

هتل ایران

این هتل در ۴ طبقه ساخته شده است، که دارای ۵۸ اتاق است. هتل ایران ۳ ستاره بوده و سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرده است. بخش های این هتل شامل آسانسور، کافی نت، تاکسی سرویس، نمازخانه و کافی شاپ است. این هتل در بلوار امام خمینی، میدان ۱۷ شهریور قرار دارد.

هتل سفید بندر

این هتل در بلوار نواب، ابتدا بلوار مرجان قرار دارد و جز هتل های درجه ۲ است. هتل آپارتمان سفید بندر در ۸ طبقه و ۲۵ اتاق ساخته شده است.

هتل آپادانا

این هتل در خیابان امام خمینی، پشت سیتی سنتر ساخته شده است. در ۷ طبقه و ۴۹ اتاق بنا شده است. این هتل دو ستاره بوده، و به دلیل نزدیک بودن به مراکز خرید و ساحل یکی از بهترین انتخاب ها است. این هتل در سال ۱۳۹۱ شروع به فعالیت کرده است، که به دلیل موقعیت مکانی مناسب گردشگران زیادی را به خود جذب می‎‌کند.

هتل هرمز

یکی از بهترین هتل های بندرعباس که در میدان انقلاب قرار دارد، هتل هرمز است. این هتل ۷ طبقه بوده و دارای ۳۶۷ اتاق است. این هتل از سال ۱۳۸۱ شروع به فعالیت کرد. این هتل در یکی از بهترین نقاط بندر عباس قرار دارد و دسترسی شما را به مراکز خرید و … راحت تر می‌سازد.

هتل هرمز

معرفی مراکز خرید

بازار ماهی

یکی از بازار های پر رفت و آمد در این شهر بازار ماهی است. این مکان در آخر بازار سنتی جای دارد، که محلی برای خرید ماهی روز و همچنین محصولات دریایی است. بازار ماهی در بلوار طالقانی، انتهای بازار سنتی قرار دارد.

بازار ماهی

بازار سنتی

در همه شهر های ایران بازار های سنتی وجود دارد، که بازار سنتی بندرعباس یکی از شلوغ ترین بازار ها است. اگر چه مراکزی مدرن در سطح شهر ساخته شده، اما این بازار اصالت خود را از دست نداده است. این بازار به رنگارنگ ترین قسمت بندرعباس نیز معروف است. بازار سنتی در بلوار طالقانی بندرعباس قرار دارد. بازدید از این بازار را در سفر خود از دست ندهید.

مرکز خرید سحر

این مرکز وسعتی حدود ۱۵ هزار مترمربع زیر بنا دارد، که به همین دلیل جز بزرگترین مراکز در بندرعباس است. فضای تجاری آن حدود ۶ هزار متر مربع است، همچنین پارکینگ آن حدود ۲ هزار متر وسعت دارد. بقیه فضای این مرکز مسکونی است.  این مرکز تجاری در بلوار شهدای محراب قرار دارد.

مجتمع زیتون

اگر می‌خواهید از برند های معتبر خرید کنید، به این مرکز سر بزنید. قیمت های اجناس این مرکز بسیار ارزان تر از سایر قسمت ها است. در این مجموعه کافی شاپ وجود دارد که می‌توانید پس از خرید به آن سر بزنید. این مرکز در بلوار امام خمینی بندرعباس قرار دارد.

بهترین زمان سفر به بندر عباس

این شهر از تیر تا مرداد آب و هوایی بسیار گرم دارد، همچنین سرد ترین ماه ها در این شهر از دی تا بهمن است. بهترین زمان برای سفر به این شهر جنوبی از شروع ماه آذر تا اوایل فرودین است. این شهر در ایام نوروز و همچنین کل زمستان بسیار شلوغ بوده و مهم ترین زمان برای جذب گردشگر است. اگر می‌خواهید از مراسم مجسمه های شنی دیدن کنید، در ماه مهر به این شهر سفر کنید.

بهترین زمان سفر به بندر عباس

مسیر دسترسی به بندرعباس

مسیر دسترسی به بندرعباس

دیدنی های بندرعباس

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها