در گرگان کجا برویم؟

در گرگان کجا بریم؟

در گرگان کجا بریم؟ گرگان در استان گلستان در شمال شرق ایران قرار دارد. این شهر را در تلفظ زبان عربی جرجان می‌گویند. نام های دیگر این شهر در قدیم استر آباد و جرجان بوده است. جمعیت این شهر حدود ۳۵۰.۶۷۶ نفر است و مساحتی حدود ۴۰ کیلومتر دارد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این شهر خوش آب هوای شمالی آشنا شوید.

در گرگان کجا بریم؟

مکان های دیدنی گرگان

در گرگان کجا بریم؟ شهر گرگان از نظر جاذبه های دیدنی بسیار غنی بوده، و هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر از نظر آب و هوا بسیار عالی است. در ادامه به معرفی چند نمونه از مکان های دیدنی گرگان می‌پردازیم.

مکان های دیدنی گرگان

ناهارخوران

در گرگان کجا بریم؟ یکی از مناطق دیدنی و جنگلی گرگان که بسیار معروف است ناهارخوران می‌باشد. این مکان به دلیل زیبا بودن و داشتن درختان زیبا و طبیعتی چشم نواز هرساله بیشترین گردشگر را در گرگان به خود جذب می‌کند.

ناهارخوران

سردانسر

این منطقه چشم نواز طبیعی یکی از زیباترین مناظر گرگان است. برای بازدید از این مکان باید از روستا زیارت و نخود چشمه رد شوید. دیدن این منطقه زیبا را در سفر خود از دست ندهید.

سردانسر

جنگل النگدره

این منطقه هفتمین منطقه زیبا و پارک جنگلی در سطح کشور است. این جنگل در بلوار ناهارخوران است، و رودخانه ای زیبا در آن قرار دارد. درختانی که در جنگل دیده می‌شود شامل درختان توسکا، انجیر، بید، شیردار، لرگ، افرا، بلوط و خرمندی می‌شود. این منطقه از نظر امکانات رفاهی در سطح بالایی قرار دارد.

جنگل النگدره

دریاچه توشن

این دریاچه زیبا در جنوب شهر گرگان واقع شده است. قرار گیری این دریاچه در کنار جنگل النگدره و وجود آبزیان زیبا، چشم نوازی این دریاچه را چند برابر می‌کند. مردم شهر گرگان و گردشگران در این دریاچه ماهیگیری می‌کنند.

دریاچه توشن

آبشار نومل

آبشار نومل شامل مجموعه ای است که از ۶ آبشار تشکیل شده است. بلندترین آبشاری که در این مجموعه قرار دارد ۳۰ متر ارتفاع دارد که به آبشار نومل معروف است. این مجموعه در جنگل چهل گیسو و در روستای نومل قرار دارد. در برنامه سفر خود بازدید از این مجموعه را فراموش نکنید.

آبشار نومل

جنگل توسکستان

این جنگل در جنوب شرق گرگان قرار دارد و یکی از مناطق بکر در این شهر است. پس از گذشت از راه های پرپیچ این جنگل به منطقه ای می‌رسید که به منطقه جهان نما معروف است و بالاترین قسمت جنگل توسکستان است. این جنگل در تابستان هوای بسیار دلپذیری دارد.

جنگل توسکستان

آشنایی با آثار تاریخی گرگان

صنایع دستی گرگان

یکی دیگر از راه های جذب گردشگر و اشتغال در همه شهر ها صنایع دستی شهر ها است. گرگان دارای صنایع دستی بسیار زیبایی است، می‌توانید در سفرتان به گرگان از آن ها بازدید یا خرید کنید. در ادامه همراه ما باشید.

صنایع دستی گرگان

در شهر گرگان هنر هایی مانند قالیچه، فرش ترکمنی، گلیم، قارچین، پشتی، ساخت آلات موسیقی، سبدبافی، سوزن دوزی، ابریشم دوزی، ریسندگی و بافندگی الیاف، پارچه بافی، ساخت وسایل چوبی، نمد بافی، گلدوزی و زیورآلات ترکمنی انجام می‌شود. قالیچه ترکمنی گرگان در ایران بسیار معروف است. یکی دیگر از مهم ترین صنایع دستی گرگان شال و روسری ترکمنی است، که زیبایی بی نظیری دارد. همچنین خاویار یکی از محصولاتی است که در گرگان تولید می‌شود.

غذاهای محلی گرگان

غذاهای محلی هر شهر، طعم بسیار خوب و لذیذی دارد. در گرگان بیشتر غذاهای گرگان خاصیت دارویی نیز دارند. در غذاهای گرگان بیشتر از سیراستفاده می‌شود. در ادامه همراه ما باشید.

غذاهای محلی گرگان

خورشت ساک

این غذا بیشتر در نذری ها مردم گرگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد تشکیل دهنده این غذا شامل فلفل، نخود، سیر، روغن، اسفناج، گوشت و آرد می‌شود. این غذا به دلیل وجود اسفناج در آن به افرادی که دچار کمبود آهن هستند، پشنهاد می‌شود.

خورشت ساک

هلی آش

این آش مهم ترین آش شهر گرگان است. نام دیگر این غذا به آش آلو معروف است. مواد استفاده شده در این آش نخود، لوبیا، برنج و سبزی است. بعضی افراد به این آش کدو اضافه می‌کنند. وقتی که این آش به آخرین مرحله پخت رسید به آن گوجه سبز اضافه می‌کنند.

گوجه آش

این آش در شهر هایی مانند همدان و تبریز به روش های متفاوت طبخ می‌شود. این آش با موادی از جمله گوشت، گوجه، پیاز، برنج، نمک و فلفل تهیه می‌شود. وقتی که گوجه آش پخته می‌شود به آن نعنا داغ اضافه می‌کنند.

بولامه

این غذا شباهت خاصی به حلیم دارد. این غذا از برنج و شکر تشکیل می‌شود. ابتدا برنج را خیس می‌کنند و بعد آن را سرخ کرده و می‌پزند تا به صورت خمیری شود. سپس روغن برنج را جدا کرده و شکر را به آن اضافه می‌کنند. بولامه غذای مخصوصی است که در هفتمین روز تولد نوزاد تهیه می‌شود و این روز را جشن می‌گیرند.

سوغات گرگان

همه ما زمانی که به سفر می‌رویم برای دوستانمان، به دلیل اینکه همواره به یادشان هستیم از سفر خود به شهر های مختلف سوغات برایشان می‌آوریم. گرگان دارای تنوع بسیار زیاد در سوغات است و همچنین شیرینی های بسیار خوش طعمی دارد. در ادامه همراه ما باشید.

سوغات گرگان

نان زنجبیلی

این شیرینی خوشمزه در بیشتر مراسم های مردم گرگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد اولیه این شیرینی شامل آرد گندم، شکر، زنجبیل، روغن می‌شود. شکل ظاهری نان زنجبیلی بعد از پخت به صورت لوزی می‌باشد. این شیریینی به دلیل داشتن گیاه زنجبیل خواصیت درمانی نیز دارد.

حلوای اماج

این شیرینی بسیار خوشمزه است، و البته تهیه آن بسیار سخت می‌باشد بیشتر در عید نوروز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد تشکیل دهنده آن عسل، روغن،آرد گندم، پورد پسته و بادام، گلاب و هل است. اگر به گرگان سفر کردید این سوغات خوشمزه را از دست ندهید.

نان پادرازی

این نان خوشمزه در شهر گرگان بسیار معروف و محبوب است. موادی که در تهیه این نان استفاده می‌شود آرد، روغن، گلاب و سیاه‌دانه است. این نام به دلیل نرم بودن، بسیار لذیذ است. در سفرتان به گرگان حتما این نان را نوش جان کنید.

شیرینی سرغربیلی

این شیرینی طعمی بسیار فوق العاده دارد. مواد مورد نیاز برای این شیرینی مایه خمیر، آرد، شکر، شیر و پودر قند است. این شیرینی بیشتر همراه با چایی نوش جان می‌شود.

معرفی هتل های گرگان

هتل آذین

این هتل ۴ ستاره در ابتدا جاده گرگان قرار دارد. در ۷ طبقه و ۳۲ اتاق ساخته شده است. این هتل جز هتل های بین المللی می‌باشد، که چشم اندازی زیبا به دشت ترکمن گرگان دارد.

 

هتل بوتانیک

این هتل زیبا در رو به روی روستا نودیجه، کیلومتر ۱۰ جاده گرگان ساری قرار دارد. در ۵ طبقه ساخته شده است و دارای ۷۲ اتاق است که جز هتل های ۴ ستاره می‌باشد. این هتل زیبا در باغی به مساحت ۴ هکتار قرار دارد. هتل بوتانیک در سال ۱۳۹۳ به یکی از هتل های مجلل گرگان معروف شد. این هتل از نظر امکانات رفاهی یکی از بهترین انتخاب ها است.

هتل بوتانیک

هتل زیارت

هتل زیارت ۲ ستاره بوده و در انتهای بلوار ناهارخوران، روستا زیارت قرار دارد. این هتل مساحتی حدود ۲۰۰۰ متر مربع را در بر گرفته است. در ۴ طبقه ساخته شده است که دارای ۲۷ اتاق می‌باشد. این هتل به دلیل آب و هوای دلپذیر روستا زیارت گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

معرفی مراکز خرید گرگان

مجتمع خرید کاپری

این مجموعه زیبا یکی از به روزترین مرکز های خرید گرگان است. این مجموعه دارای مجهتزترین سینما در شمال کشور است، که به پردیس سینمایی کاپری مشهور است. شما برای خرید پوشاک و لوازم آرایش می‌توانید به طبقه ۱- و همکف این مجموعه سر بزنید. در طبقه اول و دوم این مرکز انواع مغازه های لوازم کودک و طلا  به چشم می‌خورد. در طبقات بعدی سالن های سینما و رستوران قرار دارد. این مجموعه در میدان ولیعصر قرار دارد. در سفرتان به گرگان بازدید از این مجموعه زیبا و مدرن را از دست ندهید.

مجتمع خرید کاپری

بازار گوشت و ماهی

اگر در سفرتان به گرگان قصد خرید ماهی تازه را کردید، به خیابان شهدا، نبش ۳۰ متری، بازار ماهی و گوشت بروید. ماهی های موجود در این بازار بسیار تازه بوده و صید روز است.

بازار گوشت و ماهی

معرفی رستوران های گرگان

رستوران عمارت

این رستوران جز زیبا ترین رستوران ها در سطح گرگان است. این رستوران به سبک معماری مراکشی ساخته شده است. این رستوران انواع غذاهای سنتی، دریایی و فست فود را دارا است. غذاهای رستوران عمارت از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این مجموعه در خیابان ولیعصر، عدالت ۲۸ بین شهریور ۳ و ۲ قرار دارد.

رستوران عمارت

فست فود چین دکا

این رستوران از قدیمی ترین و معروف ترین فست فود ها در سطح گرگان است. غذاهای معروف آن شامل سوپ، سیب زمینی و چیز برگر می‌شود. اگر به گرگان سفر کردید غذاهای این رستوران را از دست ندهید.

فست فود چین دکا

اکبر جوجه گرگان

این غذا در بیشتر رستوران های کشور طبخ می‌شود، اما اکبر جوجه گرگان طعم دیگری دارد. اگر به گرگان سفر کنید و اکبر جوجه و مرغ ترش این رستوران از نوش جان نکنید، خوشمزه ترین غذای گرگان را از دست داده اید. اکبر جوجه گرگان در ابتدای کمربندی گرگان قرار دارد.

اکبر جوجه گرگان

بهترین زمان سفر به گرگان

بهترین زمان سفر به گرگان فصل بهار است به خصوص ماه اردیبشهت، به دلیل اینکه گرگان در فصل بهار هوای شرجی ندارد. این شهر در فصل تابستان آب و هوای شرجی دارد و تحمل این آب و هوا کمی سخت است. از بهترین دیدنی های این استان آبشار نگو، منطقه شکار ممنوع چلچلی، آبشار لاملیچ و پارک جنگلی ناهار خوران است.

بهترین زمان سفر به گرگان

مسیر دسترسی به گرگان

مسیر دسترسی به گرگان

ویدئو دیدنی های گرگان

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها