بندر انزلی کجا برویم؟

بندر انزلی کجا بریم؟

بندر انزلی کجا بریم؟ این شهر شمالی کشور دومین شهر پرجمعیت گیلک نشین در دنیا بعد از رشت می‌باشد. همچنین این بندر در استان گیلان قرار دارد، که یکی از قطب های ورزشی ایران محسوب می‌شود. این شهر در قدیم و در قبل از انقلاب به نام بندر پهلوی معروف بوده است. این شهر حدود ۱۱۸.۵۶۴ نفر جمعیت را در خود جای داده است. اگر قصد آشنایی با این شهر خوش آب و هوا را دارید در ادامه همراه ما بمانید.

بندر انزلی کجا بریم؟

مکان های دیدنی بندر انزلی

بندر انزلی کجا بریم؟ بندر انزلی یکی از مهم ترین شهر های ایران، از لحاظ مکان های دیدنی و تاریخی است. بازدید از این مکان ها شما را با فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم از قدیم تا به امروز آشنا می‌سازد. سفر به بندر انزلی می‌تواند سفری خاطره انگیز برای شما رقم بزند. در ادامه به معرفی مکان های دیدنی مهم بندر انزلی می‌پردازیم. همراه ما باشید.

مکان های دیدنی بندر انزلی

بلوار ساحلی بندر انزلی

بندر انزلی کجا بریم؟ نام دیگر این مکان بلوار ساحلی قدس می‌باشد، که جز مهم ترین و زیبا ترین نقاط جذب گردشگر در بندر انزلی است. این منطقه اولین پارک در ایران بوده که به سبک اروپایی بنا شده است و چشم اندازی بی نظیر دارد. از زیبایی های این منطقه می‌توان به آلاچیق ها، فواره های زیبا، انواغ درختان کاج و مرکبات، درخت های تزئینی، گلدان های بی نظیر همراه با گل های چشم نواز اشاره کرد. در سفرتان به بندر انزلی حتما از این مکان دیدن کنید.

بلوار ساحلی بندر انزلی

پل های انزلی

در قدیم انزلی و غازیان از هم جدا بودند، که برای اتصال این دو شهر پلی ساختند که امروزه به یکی از مکان ها دیدنی در بندر انزلی تبدیل شده است. قدمت این پل به سال ۱۳۱۴ بر می‌گردد که جز آثار تاریخی در بندر انزلی نیز محسوب می‌شود.

پل های انزلی

چرا حداقل باید یک بار از تالاب انزلی دیدن کنیم؟

برج ساعت انزلی

این بنا دیدنی جز تاریخی ترین اثر ها در انزلی است که هنوز پا برجا می‌باشد. قدمت این برج به سال ۱۱۹۴ بر می‌گردد که به دستور خسرو خان گرجی بنا شده است. همچنین ساعت این برج در حال حاضر نیز کار می‌کند.

برج ساعت انزلی

موج شکن بندر انزلی

این بنا در قدیم برای جلوگیری از برخورد موج به کشتی و قایق ها ایجاد شده، که در حال حاضر یکی از نقاط تفریحی و جذب گردشگر در انزلی محسوب می‌شود. منظره بکر و زیبا بندر انزلی همراه با آرامشی که در این منطقه وجود دارد، سفر شما را دلپذیر تر می‌کند.

موج شکن بندر انزلی

صنایع دستی بندر انزلی

یکی دیگر از راه های درآمد و جذب گردشگر در شهر ها، صنایع دستی محلی است. بندر انزلی تنوع زیادی در تولید صنایع دستی های زیبا و چشم نواز دارد که توجه شما را در سفرتان به کاشان جلب خواهد کرد. در ادامه ما را همراهی کنید.

صنایع دستی بندر انزلی

حصیر بافی

یکی از معروف ترین و مهم ترین صنایع در بندر انزلی حصیر بافی است، که در حال حاضر مردمان محلی این شهر به تولید این صنعت می‌پردازند. انواع حصیرهایی که در این شهر بافته می‌شود شامل کلویر حصیر، لی حصیر، غازیان حصیر و آبکنار حصیر می‌شود. این صنعت طرفداران زیادی مانند مردم محلی و همچنین مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند را دارد.

حصیر بافی

بولاکی

این صنعت از کشور روسیه به بندر انزلی انتقال داده شده است. این صنعت با استفاده از چوبی به نام نراد در اندازه های متفاوت تولید و به فروش می‌رسد. از محصولات تولید شده این هنر می‌توان به بشقاب، قاشق، ملاقه و کاسه اشاره کرد.

بولاکی

بامبو بافی

این صنعت به دلیل رشد بامبو در اطراف تالاب انزلی، یکی از مهم ترین صنایع در بندر انزلی می‌باشد. این صنعت با استفاده از چوب بامبو که برای انعطاف آن را در آب خیس می‌کنند، سپس آن را می‌بافند تولید می‌شود. اکثر وسایل تولید شده در این صنعت به شکل شش ضلعی، حصیری، خورشیدی و شعاعی می‌باشد.

بامبو بافی

غذاهای محلی بندر انزلی

هر شهر و دیار غذا های اصلی مربوط به خود را دارد. این غذا دارای طعم های لذیذی هستند که نسبت به آب و هوا و فرهنگ مردم طبخ می‌شوند. بندر انزلی تنوع زیادی در غذا های محلی دارد، و طعم آن ها هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. در ادامه همراه ما بمانید.

غذاهای محلی بندر انزلی

باقلا قاتق

یکی از معروف ترین غذا های شمالی در سراسر کشور، باقلا قاتق می‌باشد، که نوعی خورشت است و طرفداران زیادی دارد. مواد تشکیل دهنده آن شامل باقلا، تخم مرغ، شوید و سیر می‌باشد، که هر سلیقه ای را به خود جذب می‌کند. این غذا را مردم محلی همراه با برنج نوش جان می‌کنند. در سفرتان به بندر انزلی حتما این غذا را نوش جان کنید.

باقلا قاتق

میرزا قاسمی

این غذا در حال حاضر در سراسر ایران طبخ می‌شود، اما میرزا قاسمی شمال و بندر انزلی طعم دیگری دارد. این غذا با استفاده از بادمجان، سیر، گوجه فرنگی و تخم مرغ طبخ می‌شود، که طعم بی نظیری دارد. این غذا را می‌توان با نون یا برنج نوش جان کرد.

میرزا قاسمی

سیر قلیه

این غذا طعم فوق العاده ای دارد، که محبوبیت خاصی بین مردم محلی و مسافران این شهر دارد. مواد مورد نیاز برای این غذا تخم مرغ، برگ سیر، لپه، گوشت مرغ و آبغوره است. البته بعضی افراد به جای گوشت مرغ از گوشت اردک استفاده می‌کنند.

سیر قلیه

سوغات بندر انزلی

همه ما در سفر هایمان به دنبال خرید سوغات شهر ها هستیم تا به عنوان یادگاری چه برای خود چه برای عزیزانمان هدیه ببریم. بندر انزلی دارای تنوع بسیار زیادی در سوغات است. اگر علاقمند به آشنایی با سوغات بندر انزلی هستید در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

سوغات بندر انزلی

از مهم ترین سوغات خوراکی در بندر انزلی می‌توان به ماهی برنج و چای اشاره کرد، که این محصولات از مرغوب ترین محصولات تولید شده در بندر انزلی می‌باشد. همچنین مردم محلی این شهر به صید ماهی و کاشت و برداشت برنج می‌پردازند که توانسته این شهر را به یکی از نقاط مهم تولید برنج در ایران تبدیل کند.

شما می‌توانید از صنایع دستی زیبا بندر انزلی به عنوان سوغات نیز خرید کنید. صنایع دستی بندر انزلی شامل سبد بافی، نازک کاری، خراطی روی چوب، حصیر بافی، مکرومه بافی و قلاب بافی می‌شود، که زیبایی بی نظیری دارند.

معرفی هتل های بندر انزلی

هتل الماس: این هتل ۳ ستاره در۴ طبقه دارای ۳۴ اتاق با معماری زیبا ساخته شده است. این هتل از سال ۱۳۹۲ شروع به فعالیت کرده و امکانات رفاهی مناسبی برای اقامت ارائه می‌کند. این هتل بی نظیر در سال ۱۳۹۵ برای بالا بردن کیفیت هتل مرمت شد.  هتل الماس درخیابان پاسداران، نبش کوچه چهاردهم قرار دارد.

معرفی هتل های بندر انزلی

هتل سفید کنار: این هتل از سال ۱۳۵۲ شروع به فعالیت کرده که جز هتل های قدیمی و ۴ ستاره بندر انزلی می‌شود. این هتل در ۳ طبقه، دارای ۱۲۳ اتاق بنا شده است، که به دلیل دسترسی به مکان های دیدنی یکی از بهترین انتخاب ها می‌باشد. این مجموعه در کیلومتر ۶ جاده انزلی-آستارا واقع شده است.

هتل پرشین: این هتل ۳ ستاره در کیلومتر ۱۰ جاده انزلی-آستارا قرار دارد. این مجموعه در ۳ طبقه و ۱۴ اتاق در سال ۱۳۹۲ بنا شده است. همچنین دسترسی راحت این هتل به برخی اماکن یکی از بهترین انتخاب ها است.

معرفی هتل های بندر انزلی

هتل یاس: این هتل جز هتل های تازه تاسیس می‌باشد که از سال ۱۳۹۸ شروع به فعالیت کرد. این هتل ۴ ستاره در ۵ طبقه دارای ۱۰۰ اتاق بنا شده، و امکانات رفاهی بسیار بالایی دارد. هتل یاس در کیلومتر ۱۲ جاده انزلی-آستارا قرار دارد.

معرفی مراکز خرید در بندر انزلی

بازار ماهی فروشان: اگر در سفرتان به بندر انزلی هوس ماهی کردید، به این بازار سر بزنید. در این بازار انواع ماهی تازه به سبک سنتی به فروش می‌رسد. همچنین قیمت ماهی ها در این بازار بسیار مناسب است.

بازار کاسپین: شما می‌توانید در این مرکز انواع وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید، همچنین اگر پس از خرید خسته شدید می‌توانید به کافی شاپ یا رستوران این مجموعه سری بزنید. این مجموعه در خیابان پاسدارن بندر انزلی قرار  دارد.

معرفی مراکز خرید در بندر انزلی

مرکز خرید ونوس: این مرکز جز مراکز مدرن و شیک بندر انزلی محسوب می‌شود که انواع وسایل مورد نیاز در آن به چشم می‌خورد. همچنین این مرکز یکی از پرطرفدار ترین مراکز خرید برای مسافران می‌باشد.

معرفی مهم ترین رستوران های بندر انزلی

رستوران حاجی مرتضوی: این رستوران از معروف ترین رستوران ها در بندر انزلی است، که کیفیت غذا های آن بسیار بالا می‌باشد. در این رستوران انواع غذا های محلی و ایرانی طبخ می‌شود، که یکی از معروف ترین آن ها مرغ شکم پر مخصوص سر آشپز است که طرفداران زیادی دارد. رستوران حاجی مرتضوی در بین میدان معراج و میدان مالا واقع شده است.

معرفی مهم ترین رستوران های بندر انزلی

رستوران دریا کده: یکی از بهترین رستوران ها در بندر انزلی رستوران دریا کده است، که غذا های بسیار خوش طعمی را ارائه می‌کند. این مجموعه در جاده انزلی-رشت قرار دارد.

بهترین زمان سفر به بندر انزلی

این شهر دارای آب و هوایی مرطوب است که تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدلی دارد. در سفرتان به بندر انزلی حتما رشته خوشکار را نوش جان کنید، زیرا طعمی بی نظیر دارد. همچنین حتما به بازار ماهی این شهر سر بزنید و ماهی هایی با کیفیت بالا را خریداری کنید. همچنین خرید انواع ترشیجات در بندر انزلی را فراموش نکنید.

بهترین زمان سفر به بندر انزلی

مسیر دسترسی به بندر انزلی

مسیر دسترسی به بندر انزلی

ویدئو دیدنی های بندر انزلی

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها