آبادان کجا بریم؟

آبادان کجا بریم؟

آبادان کجا بریم؟ این شهر زیبا در جنوب غربی ایران و مرکز استان خوزستان قرار دارد. این شهر در قدیم به نام های آبودان و، اوبادان و اوپاتان معروف بوده است. این شهر حدود ۱۲۷۳ کیلومتر وسعت دارد که جمعیتی حدود ۲۳۱.۴۷۶ نفر را در خود داده است. در آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه های نفت قرار دارد. در ادامه به معرفی این شهر جنوبی می‌پردازیم، پس همراه ما باشید.

آبادان کجا بریم؟

مکان های دیدنی آبادان

آبادان کجا بریم؟ همه ما در سفر هایمان از مکان های طبیعی و تاریخی شهر ها دیدن می‌کنیم. شهر آبادان دارای مکان های دیدنی تاریخی و طبیعی زیبایی است، که با پیشینه تاریخی خود سفری شگفت انگیز برای شما رقم خواهد زد. در ادامه به معرفی چند مکان دیدنی در آبادان می‌پردازیم.

مکان های دیدنی آبادان

مسجد رنگونی ها

این مسجد بی نظیر در کنار رود اروند رود در سال ۱۳۰۰ بنا شد. معماری این بنا به معماری هند بر می‌گردد، که با استفاده از گچبری ها و آرایه های سیمانی برجسته زیبایی چشم نوازی را به این مسجد بخشیده است. این مسجد از دو قسمت حیاط اصلی و شبستان تشکیل شده است. در سفرتان به آبادان بازدید از این مکان دیدنی را فراموش نکنید.

مسجد رنگونی ها

سینما نفت

یکی از بنا های فرهنگی معروف در این شهر سینما نفت است، که می‌توان معماری آن را به یک شیر نشسته تشبیه کرد. مردم محلی این مکان را نهگبان آبادان می‌نامند. قدمت این سینما به پس از جنگ جهانی دوم بر می‌گردد، که در آن زمان به سینما تاج معروف بوده است.

سینما نفت

کلیسا سورت گاراپت

این کلیسا زیبا و قدیمی در زمان جنگ کمی دچار تخریب شد، که بعد از چندین سال به دست ستاد بازسازی مورد مرمت قرار گرفت. قدمت این بنا به سال ۱۳۱۹ بر می‌گردد. در قدیم مردم مسیحی در آبادان بیشتر بوده و این کلیسا مورد استفاده واقع شده است، اما اکنون مردمان مسیحی در این شهر کم شده و از این کلیسا استفاده نمی‌شود.

کلیسا سورت گاراپت

روستا شلحه امام حسن عسگری

آبادان کجا بریم؟ اگر به بازدید از مکان طبیعی علاقه دارید حتما بازدید از این روستا در سفرتان به آبادان را فراموش نکنید. روستا شلحه امام حسن عسگری در جاده خسرو آباد آبادان قرار دارد. مناظر این روستا جز بکر ترین مکان ها در این شهر است. بازدید از این روستا سفر شما را شگفت انگیز تر خواهد کرد.

صنایع دستی آبادان

از قدیم تا به امروز اکثر مردم شهر ها به تولید صنایع دستی می‌پردازند. این عرصه یکی از مهم ترین راه های درآمد در هر شهر است. آبادان دارای تنوع زیادی در تولید صنایع دستی دارد. در ادامه همراه ما بمانید، تا با صنایع دستی این شهر آشنا شوید.

حصیر بافی: از قدیمی ترین صنایع در آبادان می‌توان به حصیر بافی اشاره کرد. این صنعت بیشتر در میان مردم روستایی آبادان رواج دارد، که بخشی از درآمد زندگی خود را از همین راه بدست می‌آورند. از محصولات این صنعت می‌توان به سبد نان، خورجین خرما، کلاه و بادبزن اشاره کرد، اما در این میان یکی از محصولاتی که در آبادان با استفاده از برگ درخت خرما تهیه، و مورد استفاده قرار می‌گیرد جارو بهایی است.

صنایع دستی آبادان

کپو بافی: این صعنت همان حصیر بافی است، اما به روشی بسیار زیبا تهیه می‌شود. این صنعت را می‌توان بیشتر در آبادان و دزفول مشاهده کرد. این هنر زیبا با استفاده از برگ خرما و نی های مردابی تهیه می‌شود، که قابلیت فرم دهی بیشتری نسبت به حصیر بافی دارد. از محصولات مهم در این صنعت می‌توان به سبد های در دار و بدون در اشاره کرد. بعضی از مردم با استفاده از کاموا زیبایی بی نظیری را به این صنعت می‌بخشند.

آشنایی با موزه آبادان

غذاهای محلی آبادان

هر شهر و دیار غذا های اصلی مربوط به خود را دارد. این غذا ها دارای طعم های لذیذی هستند که نسبت به آب و هوا و فرهنگ مردم طبخ می‌شوند. آبادان تنوع زیادی در غذا های محلی دارد، و طعم آن ها هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. در ادامه همراه ما بمانید.

غذاهای محلی آبادان

قلیه ماهی: این غذا خوشمره در بین مردم ایران بسیار معروف است، که آبادان محل اصلی پخت این غذا در کشور است. مواد تشکیل دهنده قلیه ماهی شامل سبزی، سیر، ماهی، پیاز و انواع ادویه جات مخصوص آبادان است، همچنین این غذا شباهت خاصی به قورمه سبزی دارد. برای طبخ قلیه ماهی می‌توان از ماهی های سنگسر، شوریده، هامور، سیاه و حلوا استفاده کرد. در سفرتان به ابادان حتما این غذا را نوش جان کنید.

غذاهای محلی آبادان

فلافل: این غذا نیازی به معرفی ندارد، زیرا یکی از مشهور ترین غذا ها در آبادان است. این غذا را به صورت ساندویچ و با گوجه، خیار شور، پیاز و جعفری نوش جان می‌کنند. درست است که این غذا در سراسر ایران طبخ می‌شود، اما فلافل آبادان طعم دیگری دارد.

غذاهای محلی آبادان

سوغات آبادان

از مهم ترین راه های اشتغال در هر شهر، تولید سوغات برای مسافرانی است که به آن شهر سفر می‌کنند. آبادان تنوع زیادی در تولید سوغات، و همچنین سوغاتی هایی با طعم هایی بی نظیر دارد. در ادامه همراه ما باشید تا با سوغات این شهر آشنا شوید.

سوغات آبادان

خرما

همانطور که می‌دانید خرما از معروف ترین سوغات ها در جنوب ایران و به خصوص آبادان است. از خرما هایی که در آبادان کشت می‌شود می‌توان به خرما عمران، زاهدی، بریم، کنار و برخی اشاره کرد. طعم خرما های جنوب کشور هر سلیقه ای را به خود جذب می‌کند. حتی در آبادان فراورده هایی از خرما مانند حلوا خرما، نان خرما و شیره خرما تهیه می‌شود. در سفرتان به ابادان خرید خرما را فراموش نکنید.

خرما

ماهی

در این شهر به دلیل نزدیکی به دریا ماهی های زیادی را صید و به فروش می‌رسانند. ماهی های جنوب کشور طعم های بی نظیری دارند که از ماهی های شمال کشور لذیذ تر هستند. از ماهی هایی که در آبادان صید می‌شود می‌توان به شوریده، زبان، میش، امور، راش کو، حلوا سفید، شانه، صبور، باد، شیر و کفشک اشاره کرد. حتما در سفرتان به آبادان از این ماهی ها نوش جان کنید.

ماهی

ادویه جات

در جنوب ایران مردم از ادویه جات بسیار زیاد استفاده می‌کنند، که آبادان یکی از نقاط بزرگ در تولید ادویه جات است. این ادویه ها علاوه بر طعم بی نظیری که به غذا ها می‌دهند، کاربرد های دارویی نیز دارند. شما می‌توانید ادویه هایی مانند کاری هندی، کاری، ادویه مرغ و ماهی، پاپریکا و ادویه ترشی را در آبادان خریداری کنید.

ادویه جات

معرفی هتل های آبادان

هتل نخل: این هتل ۳ ستاره در بلوار آزادی، جنب فرودگاه بین المللی آبادان قرار دارد. این هتل از سال ۱۳۹۵ در آبادان شروع به فعالیت کرده، و همچنین نزدیکی این هتل به فرودگاه و مرکز خرید و امکانات رفاهی مناسب گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. هتل نخل یکی از مهم ترین و محبوب ترین هتل ها در آبادان است.

معرفی هتل های آبادان

هتل پارسیان: این هتل ۴ ستاره در ۴ طبقه، دارای ۴۷ اتاق در سال ۱۳۴۷ ساخته شد. این هتل در قدیم به نام پرشین معروف بوده است، اما به دلیل قدیمی شدن در سال ۱۳۷۴ مرمت شد و به نام آزادی تغییر یافت. این هتل به دلیل قرار گیری در مرکز شهر و امکانات رفاهی مناسب یکی از بهترین انتخاب ها است. هتل پارسیان در منطقه بریم، بلوار آزادی، جنب دریاچه واقع شده است.

معرفی هتل های آبادان

هتل آزادی: هتل آزادی در ۴ طبقه، و ۳۰ اتاق بنا شده است. این مرکز جز هتل های ۲ ستاره بوده که قبل از دوران جنگ ساخته شده است. به دلیل بالا بردن سطح کیفیت این هتل در سال ۱۳۹۴ مورد مرمت قرار گرفت. همچنین این هتل درای امکانات رفاهی مناسب برای اقامت می‌باشد. هتل آزادی در خیابان طالقانی، نبش زابل قرار دارد.

معرفی مهم ترین مراکز خرید آبادان

بازار ماهی فروشان: اگر در سفرتان به آبادان قصد خرید ماهی را داشتید حتما به این بازار سر بزنید. این مرکز در کنار اروند رود قرار دارد، که به پارک ماهی نیز معروف می‌باشد.

معرفی مهم ترین مراکز خرید آبادان

مجتمع ساحلی: این مرکز جز مراکز مدرن در آبادان است، که در ۳ طبقه ساخته شده و شامل ۶۰ واحد خرید می‌شود. شما می‌توانید انواع لوازم خانگی، کیف و کفش، لوازم آرایشی و پتو را در این مجموعه خریداری کنید. این مجتمع در خیابان گمرک آبادان قرار دارد.

معرفی بهترین رستوران ها در آبادان

فلافل نسیم: اگر در سفرتان به این شهر هوس فلافل کردید، به معروف ترین فلافلی آبادان یعنی فلافل نسیم بروید. این رستوران بسیار شلوغ بوده و مرغوب ترین فلافل را در آبادان عرضه می‌کنند. فلافلی نسیم دو شعبه دارد که شعبه اول در خیابان شهرداری، و شعبه دوم در پاساژ جمهوری قرار دارد.

معرفی بهترین رستوران ها در آبادان

رستوران تاج محل: شما می‌توانید در این رستوران انواع عذا های محلی آبادان را نوش جان کنید. از معروف ترین غذا های این رستوران می‌توان به میگو پلو اشاره کرد. رستوران تاج محل در بازار ته لنجی ها واقع شده است.

بهترین زمان سفر به شهر آبادان

این شهر در ۷ ماه اول سال به خصوص تابستان بسیار گرم بوده و زمان خوبی برای سفر نیست. شما می‌توانید در ۵ ماه اخر سال یا عید نوروز که آب و هوایی بسیار مناسب دارد به آبادان سفر کنید. در سفرتان به آبادان حتما فلافل و سمبوسه این شهر را نوش جان کنید. همچنین بازدید از عمارت ماپار، سرای معین التجار و دانشسرای مقدماتی پسران را فراموش نکنید.

بهترین زمان سفر به شهر آبادان

مسیر دسترسی به آبادان

مسیر دسترسی به آبادان

ویدئو دیدنی های آبادان

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها