آثار تاریخی قائمشهر

آثار تاریخی قائمشهر

اگر قصد سفر به قائمشهر را دارید، و می‌خواهید با آثار تاریخی چشم نواز قائمشهر آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه ما باشید. بازدید از آثار تاریخی قائمشهر سفری خاطر انگیز برای شما رقم خواهد زد.

تپه باستانی گرد کوه

این تپه زیبا در مجمنان در شهر قائمشهر قرار دارد، که ارتفاع تپه به ۲۶ متر می‌رسد. این تپه جز آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، که قدمت آن به دوره پیش از اسلام بر می‌گردد. در این منطقه گورستانی همراه با آثاری از عصر آهن به چشم می‌خورد که وجود این آثار این تپه را به یک شهر قدیمی تبدیل کرده است. بازدید  از این مکان را از دست ندهید.

آثار تاریخی قائمشهر

منطقه حفاظت شده خیبوس

وسعت این منطقه ۳۴۷۱ هکتار است، که در بین جنگل های جنوبی قادیکلای و باغ کوه برنجستانک قرار دارد. این مطقه بکر جز مناطق چهار گانه حافظت شده در سراسر ایران است. این منطقه بی نظیر هر ساله گردشگرن زیادی را به خود جذب می‌کند.

آثار تاریخی قائمشهر

جنگل کوتنا

این جنگل و روستا بی نظیر در ۶ کیلومتری قائمشهر قرار دارد، که زیبایی بی نظیر آن برای مسافران و گردشگران بسیار جذاب می‌باشد. از زیبایی های این روستا می‌توان به دشت ها و شالیزار ها اشاره کرد، که زیبایی این منطقه را دو برابر می‌کند.

آشنایی با دیدنی های استان گیلان و مازندران

سد زمزم

نام دیگر این سد سد برنجستانک می‌باشد که جز سد های خاکی بوده، که در روستا برنجستانک قائمشهر و منطقه حفاظت شده خیبوس قرار دارد. این صد در ۲۴۲ متر طول، ۳۲ متر ارتفاع و ۱۰ متر عرض بنا شده است که می‌تواند ۹.۰۰۰.۰۰۰ متر مکعب آب را در خود جای دهد.

آب بندان سارو کلا

این منطقه همراه با دریاچه ای مصنوعی و مناظر بکر طبیعی در روستا کوهساران قائمشهر واقع شده است. نام دیگر این منطقه به نام آبندون معروف می‌باشد. این منطقه مساحتی حدود ۱۰ متر مربع دارد که در آن مزارع شالیزار، باغ های مرکبات و چمنزار ها به چشم می‌خورد.

چشمه آب معدنی هزارون

این چشمه در روستا واسکس قائمشهر و در مجاورت امامزاده زکریا واقع گردیده است. برای دسترسی به این روستا باید از جاده فرعی از مسیر اصلی تهران-شمال که به طرف شرق امتداد یافته است، پس از حدود یک و نیم کیلومتر به این روستا می‌رسید. چشمه هزارون یک و نیم لیتر آب در ثانیه از خود ساتع می‌کند.

آثار تاریخی قائمشهر

پارک جنگلی تلار

در مسیر موسوم به جاده نظامی و در انتهای این جاده، در ورودی غربی قائمشهر و همچنین در انتهای جاده بابل، قبل از پل ارتباطی قائمشهر به بابل که بر روی رود تلار بنا شده است، به طرف جنوب از جاده اصلی جدا شده و در موازات رود تلار انتداد یافته است. در طول مسیر مناظر طبیعی زیبایی به چشم می‌خورد که مهم ترین آن یک دریاچه زیبا در حاشیه جاده می‌باشد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها