آثار تاریخی رامسر

آثار تاریخی رامسر

اگر قصد سفر به رامسر را دارید، و می‌خواهید با آثار تاریخی چشم نواز رامسر آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه ما باشید. بازدید از آثار تاریخی رامسر سفری خاطر انگیز برای شما رقم خواهد زد.

بوستان جنگلی صفا رود

این منطقه زیبا در جاده رامسر به جواهرده واقع شده است. این منطقه جز مکان های طبیعی رامسر است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. وجود رود صفا رود و دره زیبایی این منطقه را چندین برابر می‌کند. از نام های دیگر این بوستان می‌توان آب معدن را نام برد، که اکثر مردم در روز ۱۳ بدر به این منطقه سر می‌زنند.

آثار تاریخی رامسر

آشنایی با جاهای دیدنی رامسر

غار یاغی لوکا

این غار بی نظیر در شمال غربی رامسر واقع شده است. معنی نام این غار سوراخ راهزنان می‌باشد، که از زیبایی زیادی برخوردار می‌باشد. این غار با ۳ متر عرض بر روی کوه ایلمیلی واقع شده است. غار یاغی لوکا در قدیم محلی برای اقامت دزدان و راهزنان بوده است.

آثار تاریخی رامسر

آبشار ایج: این شهرستان به دلیل داشتن کوه ها و بارندگی زیاد از آبشار ها و مناطق بکر سرشار است. آبشار ایج یکی از این آبشار ها است، که به آبشار ده قلو نیز معروف می‌باشد. این آبشار در روستا ایج شهر رامسر واقع شده است. از ویژگی های این آبشار می‌توان به آب فراوان در آبشار اشاره کرد. وجود دره اشکور، چشمه های پر آب و گیاهان معطر چشم نوازی این منطقه را چندین برابر می‌کند.

غار گرگر لوکا

این غار در شمال شهر رامسر قرار دارد، که جز غار های بی نظیر در شهر رامسر می‌باشد. البته این غار مسیری سخت برای پیاده روی دارد، و شیب مسیر بسیار تند می‌باشد. این غار در کوه ایمیلی واقع شده است، و درارای چشم نوازی زیاد است.

آبشار سیاسرت

در فاصله ۳۵ کیلومتری از جنوب شهرستان رامسر، در مجاورت مسیر ارتباطی به منطقه ییلاقی جنت رودبار، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری طبیعی استان مازندران قرار دارد که به آبشار سیاسرت شهرت یافته است. این پدیده طبیعی را می‌توان در فاصله ۳۰۰ متر پایین تر از جاده اصلی جنت رودبار مشاهده کرد که فضا اطراف آن بهرمند از طبیعتی بی نظیر و بسیار تماشایی است. وجود رودخانه چالک رود در نزدیکی این آبشار، بر زیبایی منطقه پیرامون آبشار، تاثیر شگرف و سازنده ای داشته است. رودی به طول ۴۰ کیلومتر که از دامنه شرقی کوه سر به فلک کشیده سماموس سرچشمه گرفته و پس از طی مسافتی در کوه ها، دره ها و جنگل های منطقه به دریا خزر می‌ریزد.

آثار تاریخی رامسر

قلعه مار کوه

بر فراز کوهی به نام مارکوه که به بام رامسر نیز شهرت دارد، یکی دیگر از آثار تاریخی کشور قرار گرفته که به قلعه مار کوه شهرت یافته است. این بنا کهن در قرون مختلفی از جمله سوم تا ششم هجری و نیز هشتم هجری قمری به عنوان دژی نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت. متاسفانه اطلاعاتی در مورد قدمت دقیق این اثر تاریخی وجود ندارد، ولی اسنادی موجود است که از حیات این قله در نیمه نخست شده ششم هجری قمری حکایت دارد و با توجه به این مدارک، احتمال دایر بودن آن در قرون پیشین، به ویژه در زمان پیش از اسلام، وجود دارد. مساحت قلعه نزدیک به ۶۰۰ متر مربع است و عمده مصالح استفاده شده در ساخت آن سنگ، ساروج و گچ است.

آب گرم سادات محله

از دیگر جاذبه های گردشگری طبیعی در شهرستان رامسر، چشمه های آب گرم این شهرستان است که به دلیل وجود املاح معدنی در سراسر کشور معروف است. سادات محله یکی از مناطقی است که در فاصله ۵ کیلومتری این شهرستان قرار گرفته و به دلیل بهرمندی این ناحیه از آب های گرم معدنی با ویژگی های درمانی و دارویی، از جمله درمان بیماری های پوستی، درد های عصبی و عضلانی و درمان روماتیسم، همواره میزبان جمع زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها