آثار تاریخی نوشهر

آثار تاریخی نوشهر

اگر قصد سفر به نوشهر را دارید، و می‌خواهید با آثار تاریخی چشم نواز نوشهر آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه ما باشید. بازدید از آثار تاریخی نوشهر سفری خاطر انگیز برای شما رقم خواهد زد.

قلعه ملک کیومرث از آثار تاریخی نوشهر

این قلعه زیبا در روستا خوش آب هوای کجور قرار دارد، که گردشگران زیادی را هرساله به خود جذب می‌کند. قدمت این اثر تاریخی به دوران پس از سلام بر می‌گردد، که جز آثار ملی ایران ثبت شده است.

آثار تاریخی نوشهر

موزه کندلوس

این موزه توسط دکتر علی اصغر جهانگیری در سال های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ در روستا کندلوس نوشهر ساخته شد. آثاری که در این موزه نگهداری می‌شود مربوط به دوران پیش از میلاد مسیح و قبل از اسلام می‌شود. این موزه می‌تواند شما را با بخشی از تاریخ ایران آشنا سازد. از اشیایی که در این موزه نگهداری می‌شود می‌توان به زیور آلات، مجسمه، پوشاک، بافته، نقاشی، ظروف و وسایل روستایی اشاره کرد. همچنین در گنجینه این موزه دیوان اشعار، کتب خطی و از این قبیل آثار به چشم می‌خورد. این موزه نه تنها در ایران، بلکه در سطح جهانی معروف می‌باشد.

در ساری کجا بریم؟

امامزاده نوح از آثار تاریخی نوشهر

این امامزاده در روستا چلندر نوشهر قرار دارد، که قدمت آن به دوره حکومت قاجار بر می‌گردد. همچنین امامزاده نوح در سال ۱۳۸۲ جز آثار ملی ایران شد.

آثار تاریخی نوشهر

دزد قلعه

قدمت این قلعه به دوران عصر آهن دو بر می‌گردد، که در روستا دو آب بخش کجور نوشهر بنا شده است. بازید از این مکان سفری دل انگیز را برای شما رقم می‌زند. همچنین دزد قلعه جز آثار ملی ایران نیز می‌باشد.

آثار تاریخی نوشهر

امامزاده سید علی کیا سلطان

این امامزاده جز آثار ملی ایران می‌باشد که در روستا هزار خال کجور قرار دارد. قدمت این بنا به سده ۹ و ۱۰ هجری قمری می‌رسد. این امامزاده جر امامزاده های معروف در نوشهر می‌باشد.

دریاچه خضرنبی نوشهر

این دریاچه در شمال شهرستان نوشهر و در میان جنگل قرار گرفته و بنا به اعتقاد بومیان دارای تقدس مذهبی است. وسعت آن کم تر از نیم هکتار، عمق آن حدود ۵ متر و آب آن شیرین است. از آن جایی که این دریاچه از عوامل تخریب انسانی دور مانده و در محدوده حفاظت شده البرز مرکزی قرار گرفته است، جایگاه انواع پرندگان و انواع جانوران وحشی این ناحیه شده است.

منبع خبرگذاری صدا و سیما
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها