زیباترین شهرهای ایران به ترتیب

زیباترین شهرهای ایران به ترتیب

ایران دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است. هر کدام از زیباترین شهرهای ایران به ترتیب مکان‌های دیدنی زیادی دارند. شما هم اگر از طرفداران دیدن اینگونه مناظر طبیعی هستید پس با ما همراه باشید تا به معرفی برخی از زیباترین شهرهای جنگلی، کوهستانی و کویری بپردازیم.

زیباترین شهرهای جنگلی و سرسبز

افراد زیادی عاشق شهرهای جنگلی و سر سبز هستند. بهتر است بدانید که مناسب‌ترین زمان سفر به این مناطق ماه‌های اردیبهشت، مهر و اوایل آبان است. همانطور که می‌دانید شهرهای شمالی کشور سرسبزترین مناطق کشور محسوب می‌شوند. فومن،خوانسار و رامسر و سوادک‌وه برخی از زیباترین شهرهای ایران به شمار می‌روند.

در گرگان کجا بریم؟

فومن از زیبا ترین شهرهای ایران

واضح است که شهرهای شمالی کشور از نظر طبیعت فوق العاده هستند، اما بعید است که بتوانید در یک سفر از تمام شهرهای شمال کشور دیدن کنید، علاوه بر این برخی شهرها در اولویت قرار دارند و حتما باید از آن ها بازدید کنید. فومن یکی از این شهرهاست. این شهر سرسبز در ایام بهار یک بهشت واقعی است، اما بد نیست از جاذبه های غیر طبیعی آن نیز دیدن کنید. علاوه بر این از شهر فومن تا روستای زیبا و مشهور ماسوله تنها ۳۶ کیلومتر راه است، بنابراین فومن می تواند گزینه مناسبی برای سفر و همینطور اقامت باشد.

زیباترین شهرهای ایران به ترتیب

رامسر

شهری که سال هاست با عنوان عروس شهرهای ایران نیز شناخته می شود. این شهر همچنان همان عروس زیبای قدیم با چشمه های آب سرد و گرم، آبشار، غارها و جنگل های فراوان است. اگر می خواهید از بهترین زاویه زیبایی های این شهر را ببینید از تله کابین رامسر استفاده کنید. این تله کابین که بزرگترین تله کابین کشور است از سواحل دریای خزر شروع می شود و تا ارتفاعات جنگلی بالا می رود. منظره های بالای این تله کابین بی نظیر است. علاوه بر این با سفر به رامسر می توانید به روستای جواهر ده نیز سر بزنید. طبیعت بی نظیر، مناطق سرسبز و چشمه و آبشار شگفت انگیز جواهر ده گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند. فاصله رامسر و جواهر ده ۲۷ کیلومتر است.

سوادکوه

یکی از زیباترین شهرهای شمالی کشور سوادکوه مازندران است. برخلاف دیگر شهرهای شمالی، سفرهای زیادی به این شهر صورت نمی گیرد، اما می توان گفت که سوادکوه طبیعتی زیبا و قابل ستایش دارد. علاوه بر این یکی از زیباترین روستاهای شمال کشور یعنی روستای آلاشت نیز از توابع سوادکوه به حساب می آید. بازدید از این روستای زیبا را نیز به شما پیشنهاد می کنیم. برای بازدید کوتاه از زیبایی های سوادکوه می توانید از قطار گردشگری تهران سوادکوه نیز استفاده کنید.

زیباترین شهرهای ایران به ترتیب

زیباترین مناطق کوهستانی

شاید شما از آن دسته از افرادی هستید که دوستدار سفر به مناطق کوهستانی باشید. در نظر بگیرید که بهترین فصل برای رفتن به این مناطق تابستان و بهار است. خرم آباد، سپیدان و اردبیل نمونه‌هایی از شهرهای کوهستانی محسوب می‌شوند.

زیباترین شهرهای ایران به ترتیب

زیباترین مناطق کویری

امروزه مناطق زیبای کویری جزو بسیاری از مقاصد گردشگران خارجی است. جالب است بدانید که شهرهای باستانی و تاریخی نیز در دسته مناطق کویری قرار دارند. اما آسمان شب مناطق کویری لذت بخش‌ترین قسمت جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌رود. دو نمونه از زیباترین مناطق کویری ایران یعنی یزد و کرمان را در ادامه معرفی می‌کنیم.

یزد

یزد دارای کویرهای زیبایی است. به طوری که بعد از ایتالیا دومین شهر تاریخی جهان محسوب می‌شود. کویر زیبای ریگ زرین نیز در نزدیکی یزد قرار دارد. اگر به این شهر سفر کردید توصیه می‌کنیم این مکان دیدنی را از دست ندهید.

زیباترین شهرهای ایران به ترتیب

کرمان

کویر لوت یکی از مشهورترین کویرها است که قطعا همگی نام آن را شنیده‌ایم. این کویر در نزدیکی کرمان واقع شده است. اگر خواهان تجربه‌ای منحصر به فرد هستید پیشنهاد می‌کنیم سری به این مکان زیبا نیز بزنید. کویر لوت بسیار پر ستاره است به طوری که یکی از دلایل شهرتش همین عامل است.

منبع سامتیک
عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
محمد عرفان

هر چند که از روی کریمان خجلیم
غم نیست که پرورده این اب و گلیم
بر روی زمین نیست چو کرمان جایی
کرمان دل عالم است و ما اهل دلیم

با افتخار ، یک کرمانی ام 👏

دانی

الان چیکار کنیم یک کرمانی هستی برقصیم یا بهت پول بدیم ؟