مرتفع ترین شهر های جهان کدامند؟!

مرتفع ترین شهر های جهان کدامند؟

مرتفع ترین شهر های جهان کدامند؟ اگر می‌خواهید با مرتفع ترین شهر ها در دنیا آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید. آشنایی با این شهر ها حتما برای شما جالب خواهد بود و اطلاعاتی از سراسر دنیا به شما خواهد داد، پس همراه ما بمانید.

شهر لهاسا

این شهر مرتفع و زیبا در تبت قرار دارد، که ارتفاع آن حدود ۳۶۰۰ متر می‌باشد. این شهر دومین شهر بزرگ تبت محسوب می‌شود، که حدود ۵۵۰.۰۰۰ نفر جمعیت را در خود جای داده است. این شهر بعد از اشغال توسط نظامیان جمهوری خلق چین، به مرکز استان تبت در بین مردم یاد می‌شود. دلیل معروف و مشهور بودن این شهر وجود مراکز بوداییان در شهر مرتفع لهاسا می‌باشد.

مرتفع ترین شهر های جهان کدامند؟

آشنایی با دیدنی های دنیا

شهر جولیاکا

شهر جولیاکا در جنوب شرقی کشور پرو قرار گرفته است، حدود ۳۸۵۲ متر ارتفاع دارد. این شهر به دلیل وجود مراکز اقتصادی و شاهراه های ترانزیتی یکی از معروف ترین و مهم ترین شهر ها در کشور پرو است. همچنین این شهر حدود ۲۳۰.۰۰۰ نفر جمعیت دارد.

شهر ارورو

این شهر در قدیم اردوگاه معدچیان نقره بوده است، که ارتفاع آن حدود ۳۷۰۰ متر می‌باشد. این شهر در کشور بولیوی واقع شده، و دارای ۲۴۰.۰۰۰ نفر جمعیت است. در حال حاضر این شهر دارای معدن های قلع می‌باشد، که در چندین سال گذشته از مهم ترین معادن قلع بوده است اما در حال حاضر به دلیل کاهش میزان قلع این معدن مهم ترین معدن قلع محسوب نمی‌شود.

شهر شیگاتسه

این شهر که دارای ارتفاع ۳۸۴۰ متری است، در تبت واقع شده است. این شهر حدود ۱۰۰.۰۰۰ نفر جمعیت دارد و در ما بین رود سنگاپور و نیانگ در قسمت غربی تبت قرار دارد. سطح این شهر بسیار مسطح بوده، و وجود کوه های بلند در اطراف آن، زیبایی این شهر را چندین برابر می‌کند.

۱۰ جاذبه گردشگری برتر جهان

شهر پوتوسی

پوتوسی یکی دیگر از شهر های مرتفع دنیاست که در کشور بولیوی و در رشته کوه آند واقع شده است. این شهر با ارتفاعی معادل ۴۰۹۰ متر در ابتدا یک اردوگاه برای معدنچیان نقره بود اما در طول زمان رشد کرد و هم اینک با جمعیت ۲۴۰.۰۰۰ نفری از شهر های مهم بولیوی محسوب می‌شود. یکی دیگر از شهر های این شهر رصد خانه تاریخی ای است که در قله ۴۸۲۴ متری مجاور شهر قرار دارد. پوتوسی در گذشته یکی از مستعمره های اسپانیا بود و در حد فاصل سال های ۱۵۵۶ تا ۱۷۸۳ حدود ۴۵.۰۰۰ تن نقره خالص از پوتوسی به اسپانیا منتقل شد. معدن کاری گسترده حتی باعث شد که ارتفاع قله مجاور شهر چند صد متر کوتاه تر شود.

مرتفع ترین شهر های جهان کدامند؟

شهر ال آلتو

ال آلتو یکی از کلان شهر های بولیوی و شهری بزرگ با اقتصادی رو به رشد با جمعیت ۱.۱ میلیون نفری است. این شهر که در ارتفاع ۴۱۵۰ متری در کوهستان آند واقع شده است زمانی یکی از شهر های کوچک بولیوی بود که به مرور رشد کرد و امروزه می‌توان گفت ال آلیو مرتفع ترین کلان شهر دنیاست. ال آلتو ابتدا یکی از شهر های حومه شهر لاپاز (پایتخت سیاسی بولیوی) بود اما از ابتدا قرن بیستم رشد این شهر آغاز شد تا اینکه در دهه ۸۰ میلادی سر انجام از لاپاز جدا و یک شهر جدا در نظر گرفته شد.

مرتفع ترین شهر های جهان کدامند؟

شهر لارینکونادا

شهر لارینکونادا در کشور پرو و در رشته کوه آند بی شک مرتفع ترین شهر مسکونی جهان است. این شهر که در ارتفاع ۵۱۰۰ متری از سطح آب های آزاد شکل گرفته در ابتدا اردوگاه موقت معدنچیان طلا بوده که به مرور زمان بزرگ و بزرگ تر شده است. با اینکه امروزه جمعیتی حدود ۵۰.۰۰۰ نفر در این شهر زندگی می‌کنند و همچنین با وجود معادن طلا در کوه های اطراف، اما وضع زندگی ساکنان ان بسیار اسفناک است.

منبع بام ایران
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها