مکان دیدنی مشهد کجا خوبه؟!

مکان دیدنی مشهد کجا خوبه؟

مکان دیدنی مشهد کجا خوبه؟ اگر قصد سفر به مشهد را دارید، و می‌خواهید با مکان های دیدنی چشم نواز مشهد آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه ما باشید. بازدید از مکان های دیدنی مشهد سفری خاطر انگیز برای شما رقم خواهد زد.

مکان دیدنی مشهد کجا خوبه؟

مقبره فردوسی

مقبره این شاعر پر آوازه ایرانی در شهر مشهد قرار دارد، که یکی از معروف ترین مکان های دیدنی در مشهد محسوب می‌شود. مقبره فردوسی در شهر توس در نزدیکی مشهد بنا شده است، که معماری بی نظیر آن برگرفته از معماری های دوره حکومت هخامنشیان است. این بنا در سال ۱۳۴۳ تا سال ۱۳۴۷ مورد مرمت توسط انجمن آثار ملی قرار گرفت. معماری این بنا توسط هوشنگ سیحون که طراحی آن به دست کریم طاهر زاده بوده است، طراحی و مورد مرمت در چندین سال پیش قرار گرفته است. این بنا وسعتی حدود ۹۰۰ متر دارد که با استفاده از سنگ ساخته شده است، همچنین برای تزئین این بنا از کاشی استفاده شده که طراحی آن به دوره هخامنشی بر می‌گردد که بیشتر در ستون و سر ستون ها به چشم می‌خورد. همچنین در بنای این شاعر بزرگ از اشعار این بزرگ مرد نگاشته شده است.

مکان دیدنی مشهد کجا خوبه؟

مجموعه کوهسنگی

این پارک که دومین پارک بزرگ در سطح مشهد است، یکی از مکان های تفریحی در مشهد است که گردشگران زیادی در سفر خود به مشهد از آن دیدن می‌کنند. کوهسنگی در جنوب غربی شهر مقدس مشهد قرار دارد. پارک زیبا کوهسنگی در دامنه کوه های سر به فلک کشیده ای احداث شده است. شهرت این پارک به این دلیل بوده است که یکی از شاهان سرزمین ایران در قدیم به نام شاه عباس، در این منطقه تاج گذاری کرده است. از زیبایی های این پارک می‌توان به سرسبزی و تلفیقی از آب و سنگ اشاره کرد. یکی از جاذبه های اصلی این پارک وجود ساختمان موزه بزرگ خراسان رضوی در آن می‌باشد.

آشنایی با جاذبه های گردشگری مشهد

پارک طبیعی هفت حوض

مشهد را اکثر افراد به حرم امام رضا (ع) می‌شناسند اما غافل از اینکه این شهر پر از جاذبه های گردشگری است که هر کدام می‌توانند به عنوان یک قطب گردشگری در این شهر تبدیل شوند. پارک طبیعی هفت حوض نیز یکی از همین جاذبه های مشهد است که در دل کوه های خلج جای گرفته است. این منطقه در ۷ کیلومتری مشهد قرار دارد و دارای هفت حوض می‌باشد. به منظور دسترسی به این منطقه بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج و طی کردن حدود ۳ کیلومتر از جاده، به یک دوراهی می‌رسید. باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ را ادامه دهید تا به میدانی برسید. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید باید بعد از رسیدن به این میدان اتومبیلتان را پارک کنید و حدود ۲ کیلومتر از مسیر را پیاده طی کنید تا به هفت حوض برسید.

مکان دیدنی مشهد کجا خوبه؟

غار مغان

مکان دیدنی مشهد کجا خوبه؟ غار دو دهانه ای در ۳۵ کیلومتری شهر مشهد و در جنوب روستا مغان قرار گرفته است که درون آن آثار استالاگمیت و استالاکتیت بسیاری وجود دارد. عمق این چاه ها ۲۵ متر است و همچنین درونش پرتگاه ها و برکه های آبی هست که باعث می‌شود از ماجراجویی انفرادی پرهیز کنند. برای ورود به این غار حتما باید راهنما داشته باشید، زیرا در غیر این صورت بسیار بسیار خطرناک خواهد بود.

مکان دیدنی مشهد کجا خوبه؟

دهکده ییلاقی شاندیز

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی مشهد، منطقه ییلاقی پدیده شاندیز است. شاندیز با آب و هوای خوشی که دارد، در ۳۸ کیلومتری غرب مشهد واقع شده. این منطقه  ترکیبی است از رودخانه های متنوع، دره ها و درختان بلند پنار، سپیدار و ارغوان و صدای خوش پرندگانی مثل هد هد. این منظره را که به تابلو نقاشی می‌ماند، باغ ها انبوده و حیواناتی مثل گراز و گرگ تکمیل می‌کنند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها