آثار تاریخی عجیب ایران

آثار تاریخی عجیب ایران

اگر می‌خواهید با آثار تاریخی چشم نواز و عجیب ایران آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه ما باشید. بازدید از آثار تاریخی عجیب ایران سفری خاطر انگیز برای شما رقم خواهد زد.

کوه های مریخی

این منطقه بکر در چابهار و در روستا تیس در مرز ایران و پاکستان قرار دارد. این کوه های به کوه های مینیاتوری نیز معروف هستند، که جز کوه های رسوبی محسوب می‌شوند. دلیل نام گذاری این کوه ها به کوه های مریخی، این بوده است که این منطقه شباهت خاصی به کوه های موجود در سیارات دیگر دارند. این کوه های از زیبایی زیادی برخوردار هستند، اما چه در گذشته و چه در حال حاضر مورد توجه بسیاری از افراد قرار نگرفته اند. در این منطقه هیچ گونه پوشش گیاهی به چشم نمی‌خورد، همچنین این منطقه در گذشته در زیر خروار ها خاک مدفون بوده است که به دلیل گذشت زمان و بارش باران خاک از روی آن کنار رفته و این منطقه زیبا به چشم می‌خورد.

آثار تاریخی عجیب ایران

زیباترین شهرهای ایران

قبرستان باستانی سفید چاه

این منطقه باستانی در شهر بهشهر، روستا سفید چاه قرار دارد، که قدمت آن به دوره تیموریان بر می‌گردد. در این قبرستان بر سر هر مقبره یک سنگ عمودی به رنگ خاکستری وجود دارد، که بر روی آن ها حکاکی های عجیب و غربی به چشم می‌خورد. این قبرستان به عنوان اولین قبرستان مسلمان در ایران شناخته شده است، که همچنین جز آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آثار تاریخی عجیب ایران

دلیل معروف بودن روستا سفید چاه در سراسر ایران، وجود همین گورستان تاریخی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. مردم محلی سفید چاه معتقدند که به دلیل وجود خاک سفید در این منطقه نمی‌گذارد که اجساد عزیزان آن ها پوسیده شود. این گورستان به جز شگفت انگیز بودن خاک آن که به رنگ سفید می‌باشد، وجود سنگ قبر های ایستاده مردگان شگفتی منطقه را دو برابر می‌کند.

قلعه باجول

قلعه باجول یا قلعه ناکام که در روستا آب باریک علیا و در ۳۵ کیلومتری شرق الیگودرز و در نزدیکی هفت چشمه که از چشمه های قدیمی این منطقه است قرار دارد. قلعه اربای باجول متعلق به دوره زندیه و اوایل دوره قاجاریه است. برج مدور آجری، ایوانی با دو ستون سنگی، نقش برجسته های شکار، گل و گلدان، درخت و صحنه شکارشیر توسط اژدها از ویژگی های منحصربه فرد این بنای تاریخی است. قلعه باجول یا قلعه ناکام در گذشته یک خانه اربابی بوده که بزرگ منطقه در آن سکونت داشته است.

بهترین و معروف ترین موزه های ایران

معبد آناهیتا

معبد آناهیتا از بناهای مشهور شهر باستانی بیشاپور در شهرستان کازرون است. این بنا به صورت مکعبی شکل است که هر یک از اضلاع آن نزدیک ۱۴ متر است و از سنگ های تراشیده شده با ابعاد مختلف و بدون ملات به صورت جداره ساخته شده است. این بنا با الهام از سبک معماری دوره هخامنشی ساخته شده است که به وسیله بست های آهنی به یکدیگر قفل و بند شده اند. معبد آناهیتا فاقد سقف مسطح بوده است. این معبد در عمق ۶ متری از زمین اطراف خود ساخته اند تا آب رودخانه شاپور به درون آن سرازیر شود.

آثار تاریخی عجیب ایران

دودکش جن زنجان

دود کش جن در ۲۰ کیلومتری شهر ماهنشان و ۱۲۰ کیلومتری زنجان قرار دارد. دود کش جن این پیده طبیعی اصطلاح زمین شناسی هودو نامیده می‌شود و در اصل نوعی سنگ به شکل قارچ می‌باشد که بر اثر فرسایش پدید آمده و شبیه مناره بلند و نازکی است که سنگ دیگری روی آن قرار گرفته است. دود کش جن یا همان هودوها بیشتر در آمریکا دیده می‌شوند که یک نمونه از آن ها در منطقه برایس کنیون می‌باشد که تصاویر آن نیز مشهور است. در غرب رودخانه می‌سی‌سی‌پی و شرق کوه های راکی آمریکا و کاندا نیز این پدیده های طبیعی دیده شده اند.

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها