دیدنی ترین مکان های ایران

دیدنی ترین مکان های ایران

اگر می‌خواهید با دیدنی ترین مکان های ایران آشنا شوید ادامه مطلب را مطالعه نمایید. آشنایی با دیدنی ترین مکان های ایران شما را شگفت زده خواهد کرد و همچنین اطلاعات زیادی از سراسر ایران به شما خواهد داد. پس در ادامه مطلب همراه ما بمانید.

حرم امام رضا (ع)

این مکان بی نظیر نیازی که به معرفی ندارد، چون همه ایرانیان با این حرم مطهر آشنایی دارند. حرم امام رضا جز شش مجموعه معماری-آرامگاهی در کشور محسوب می‌شود، که ارزش جهانی دارد. این مجموعه در هر دوره تاریخی دچار تغییرات و تحولاتی فضایی و بنیادی بوده است.

مکان های دیدنی مشهد کجا خوبه؟

دیدنی ترین مکان های ایران

روستا کندوان

یکی از جاذبه های شگفت انگیز که در این روستا که به چشم می‌خورد، وجود صخره های کله قندی و غار هایی که توسط خود انسان ها به وجود آمده است، که جز روستا های صخره ای در سطح جهانی می‌باشد. این روستا در نزدیکی تبریز و در دهستان سهند، در دامنه های سلطان داغی واقع شده است.

دیدنی ترین مکان های ایران

غار سهولان

این غار دیدنی بی نظیر در شهر مهاباد و در نزدیکی روستا سهولان به چشم می‌خورد. این غار رتبه دومین غار آبی بزرگ ایران را به خود اختصاص داده است. غار سهولان با زیبایی بی نظیر خود، توانسته به یکی از مهم ترین جلوه های طبیعی استان اذربایجان غربی تبدیل شود. بازدید از این غار شما را بسیار شگفت زده خواهد کرد.

قره کلیسا

نام های دیگر این کلیسا کلیسا تادئوس و کلیسا طاطاووس می‌باشد، که در شهر چالدران و در روستا چالدران واقع شده است. دلیل نام گذاری این کلیسا به قره کلیسا این بوده است، که قره در زبان آذری به معنی سیاه بوده و چون سنگ های به کار رفته در این کلیسا سیاه بوده است آن را قره کلیسا نام گذاری کرده اند.

دیدنی ترین مکان های ایران

دریاچه نئور

این دریاچه در فاصله ۴۲ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل در ارتفاع ۲۴۸۰ متری از سطح دریا قرار دارد. راه اصلی دسترسی دریاچه جاده روستایی آسفالته به طول ۱۳ کیلومتر می‌باشد که از کیلومتر ۲۹ جاده بین شهری اردبیل-خلخال در محل قریه بودالالو بطرف شرق منشعب می‌شود.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان یکی از زیباترین جاهای دیدنی و میدان های جهان به طول تقریبی ۵۰۷ و عرض ۱۵۸ متر است که همانند زنجیری چهار اثر تاریخی بی نظیر دنیا را به هم پیوند داده است: مسجد شیخ لطف الله، مسجد امام، سر درب بازار قیصریه و کاخ عالی قاپو. همچنین پیرامون میدان نقش جهان دویست حجره دو طبقه قرار دارد.

دیدنی ترین مکان های ایران

ارگ بم

ارگ بم که بیش از دوهزار سال است در قلب کویر ایران برافراشته است، ارگ بم بزرگ ترین مجموعه خشتی و گلی جهان است که طی دوره های مختلف تاریخی ساخته شده و گسترش یافته است. ارگ بم تاریخی پس از زلزله سهمگین زمستان سال ۱۳۸۲ در شهر بم و تلاش کارشناسان ایرانی برای تهیه پرونده ثبتی آن به طور اضطراری، در جریان بیست و هفتمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو به طور هم زمان در فهرست میراث جهانی و فهرست میراث جهانی در خطر ثبت شد.

دیدنی ترین مکان های ایران

آبشار شوی

آبشار شوی که در بین گردشگران و مسافران لقب یکی از زیبا ترین آبشار های ایران و بزرگ ترین آبشار خاورمینه را به خود اختصاص داده است، در واقع یکی از شگفت انگیز ترین پدیده های طبیعی است که در استان خوزستان و در دهستان شوی از توابع شهرستان درفول قرار دارد. این آبشار فوق العاده و کم نظیر یکی از مقاصد اصلی گردشگری در شهرستان درفول است که در ایام مختلفی از سال به ویژه در فصول بهار و تابستان، میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان است. آبشار تله زنگ، نام دیگر این جاذبه گردشگری دوست داشتنی است که ارتفاع آن بالغ بر ۸۰ متر و عرضش حدود ۷۰ متر است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها