راهنمای سفر به پاریس

راهنمای سفر به پاریس

عروس شهرهای دنیا، بزرگترین شهر اقتصادی اروپا، شهر عشاق و شهر نور از جمله عناوینی‌ست که یادآور شهر پاریس، پایتخت کشور فرانسه، است. این القاب به خوبی میزان اهمیت این شهر را در زمینه‌های مختلف نشان مید‌هند. پاریس با داشتن ۴۵ میلیون توریست در سال یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری جهان به حساب می‌آید. خیابان‌های پاریس به دلیل بافت هنری-تاریخی خود همچون موزه‌ای به نظر می‌رسد. به قول اروپایی‌ها پاریس، موزه‌فیکاسیون یا موزۀ بصری است.

راهنمای سفر به پاریس

اطلاعات اجمالی دربارۀ پاریس

پاریس از لحاظ جغرافیایی شهری‌ست که بر روی زمینی مسطح در مجاورت رود سن قرار دارد. به عبارتی پاریس در مرکز کمان رود سن قرار دارد و شامل دو بخش جزیره مانند است: ایل سن لویی بخش کوچک‌تر و ایل دو لا سیته بخش بزرگ‌تر که قدمت بیشتری هم دارد.

زبان رسمی پاریس فرانسوی است و واحد پولی آن یورو می‌باشد. اگر قصد مسافرت به پاریس را دارد پیش از هر چیزی بهتر است بدانید که کد فرانسه ۳۳+  و شمارۀ اضطراری آن ۱۱۲ است؛ ساعت پاریس دو و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است و برق شهری آن ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است. پاریس دو فرودگاه بین المللی با نام‌های فرودگاه شارل دوگل و اورلی دارد. در این مقاله سعی شده مهم‌ترین اطلاعاتی که برای سفر به پاریس نیاز خواهید داشت آورده شود.

اطلاعات اجمالی دربارۀ پاریس

بهترین زمان سفر به پاریس

پاریس اقلیمی اقیانوسی دارد و در تمام طول سال رطوبت و دمای متوسطی را داراست. بارندگی در تمام طول سال در پاریس اتفاق می‌افتد و به طور کلی پاریس به خاطر باران‌های ناگهانی‌اش معروف است. اما بارش برف به ندرت در آن اتفاق می‌افتد. زمستان‌ها به ندرت برف می‌بارد که با اینکه نمی‌نشیند اما نمایی رویایی به شهر می‌دهد. پاریس تابستان‌های گرم و آفتابی دارد اما نه در تابستان و نه در زمستان گرما و سرمایش آزار دهنده نیست. به طور کلی بهترین زمان برای سفر به پاریس بهار و پاییز است. چون جدا از هوای مطبوع در این بازۀ زمانی قیمت‌ها در این کشور تا ۵۰ درصد نسبت به گران‌ترین روزهای سال کاهش می‌یابد.

بهترین زمان سفر به پاریس

آشنایی با موزه لوور پاریس

چگونه به پاریس سفر کنیم؟

فرانسه جزو کشورهای شینگن است و برای سفر به این کشور ابتدا باید ویزای شینگن بگیرید که تا ۹۰ روز اعتبار خواهد داشت. صدور ویزای شینگن توسط شرکت خصوصی VFS انجام می‌شود. پرواز مستقیم تهران به پاریس بدون توقف حدود ۶ ساعت و با یک توقف حدود ۸ ساعت طول می‌کشد. در صورتی که بخواهید با قطار به پاریس سفر کنید ابتدا باید با قطار به استانبول بروید که حدود ۶۰ ساعت طول خواهد کشید. از استانبول با دو مسیر ریلی می‌توانید به پاریس بروید. یکی بخارست-بوداپست-زوریخ-پاریس و دیگری صوفیه-بلگراد-بوداپست-مونیخ-پاریس.

چگونه به پاریس سفر کنیم؟

اقامت‌گاه‌های پاریس

برای اقامت در هتل بهتر است هتلی با قیمت متوسط در مناطق یک تا سیزده انتخاب کنید چون بیشتر وقت شما را تماشای شهر و پرسه در زیبایی‌های پاریس خواهد گرفت. از طرفی می‌توانید با ثبت‌نام در سرویس کوچ سرفینگ و دوست شدن با یکی از اهالی پاریس، در خانۀ او اقامت کنید و در مخارج خود صرفه‌جویی کنید.

اغلب هتل‌های پاریس استاندارد هتل‌های اروپایی را ندارند و ارزان‌تر هستند و همچنین پاریس هاستل‌های زیادی دارد که می‌تواند از هزینۀ شما بکاهد. از میان هتل‌های پاریس می تواند به چند مورد اشاره کرد:

اقامت‌گاه‌های پاریس

هتل آبا مونترپارناس

هتلی چهار ستاره با پذیرش ۲۴ ساعته، آسانسور، کافی شاپ، دسترسی به اینترنت، سرو غذا در اتاق و خدمات خشک شویی و پارکینگ.

هتل ناپلئون

هتلی لوکس و درجه یک که در خیابان شانزه لیزه قرار دارد.

 

خورد و خوراک در پاریس

برای اطلاع دقیق از قیمت غذا می‌توان از سایت Numbeo استفاده کنید. سرو غذا در یک رستوران ارزان قیمت چیزی حدود ۱۴ یورو و در یک رستوران متوسط یک وعده غذای دو نفره چیزی حدود ۵۵ یورو می‌باشد. منو مک دونالد در پاریس نسبتاً ارزان‌تر است و ۸ یورو می‌باشد. آب معدنی دو و نیم یورو و یک فنجان قهوه سه و نیم یورو قیمت دارد.

فرانسه غذاهای متنوع و لذیذی دارد. از میان غذاهای بیشمار پاریس می‌توان به لورن (یک نوع پیتزای فرانسوی که به دو صورت سرد و گرم سرو می‌شود.)، آندویت سوسیس (ترکیب جگر و پورۀ سیب زمینی)، کارپ البیر (نوعی غذا با ماهی کپور) و کیک پنیری فلامیش (یکی از خوشمزه‌ترین دسرها و کیک‌های پاریس) اشاره کرد. سرو غذا در پاریس خود به تنهایی یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر به حساب می‌آید.

خورد و خوراک در پاریس

رستوران‌های پاریس

رستوران لِ‌سینک: رستورانی است با محیطی مجلل که کیفیت غذایی بالایی دارد. این رستوران گرانی‌ست اما صرف شام در این رستوران می‌تواند خاطره‌ای رویایی برای شما رقم بزند.

رستوران‌های پاریس

رستوران لس پاپیلس: این رستوران منو ندارد و باید از میان غذاهای تهیه شده در آن روز یکی را انتخاب کرد.

حمل و نقل در پاریس

پاریس شهر ارزانی نیست. بهترین وسیلۀ حمل و نقل در پاریس مترو است. برای آگاهی از جایگاه ایستگاه‌ها و زمان آمدن مترو و اتوبوس می‌توانید از اپلیکیشن RATP استفاده کنید. هزینۀ بلیط تک سفرۀ مترو۲ یورو و بلیط یک ماهه ۷۵ یورو است.

در پاریس مبلغ کرایۀ تاکسی میزان قابل توجهی دارد. هزینۀ ورودی تاکسی ۵ یورو و به ازای هر کیلومتر ۳۰/۱ یورو به این مبلغ اضافه خواهد شد. در صورتی که بخواهید تاکسی در انتظارتان بماند باید ۳۵ یورو بپردازید.

از راه‌های دیگر حمل و نقل در پاریس کرایه کردن دوچرخه است. برای یافتن نزدیک‌ترین ایستگاه دوچرخه می‌توانید از اپ Velib استفاده کنید.

حمل و نقل در پاریس

مراکز خرید در پاریس

بیشتر مراکز مهم خرید پاریس در شانزه لیزه واقع شده است. لازم است بدانید که پاریس به هیچ وجه شهر ارزانی نیست و حتی می‌توان گفت از دیگر شهرهای اروپایی گران‌تر است. در صورتی که قصد خرید در این شهر را دارید می‌توانید به مراکز زیر سری بزنید:

فروشگاه‌های خیابان شانزه لیزه، بازار دست فروشی سنت کوین، مرکز خرید لافایت، مرکز خرید لس کواتر(لادیفنز).

مراکز خرید در پاریس

دیدنی‌های پاریس

بیشتر بناهای معروف پاریس در محدودۀ میدان شارل دوگل قرار دارد. بخش دیگری از بناهای معروف پاریس که شامل آثار مدرن و امروزی است در محدودۀ منطقۀ لا دفانس قرار دارد. بازدید از این دو محله به تنهایی کافی‌ست تا بسیاری از دیدنی‌های پاریس را ببینید. در ادامه تعدادی از معروف‌ترین بناهای پاریس را معرفی می‌کنیم:

میدان باستیل

این میدان هم به لحاظ تاریخی و هم از نظر سیاسی از اهمیت و شهرت بالایی برخوردار است و هنوز هم یکی از مکان‌هایی است که تجمعات سیاسی اجتماعی در آن اتفاق می‌افتد.

میدان باستیل

برج ایفل

بدون شک معروف‌ترین بنای گردشگری پاریس محسوب می‌شود. ایفل برجی‌ست با ۳۲۴ متر ارتفاع که در سال ۱۸۸۹ ساخته شده است و مرتفع‌ترین بنای پاریس به حساب می‌آید.

برج ایفل

موزۀ لوور

از معروف‌ترین موزه‌های جهان موزۀ لوور است که بیش از ۳۸۰۰۰ اثر هنری و تاریخی در آن نگهداری می‌شود. این موزه که با هشت میلیون بازدیدکننده در سال از پربازدیدکننده‌ترین موزه‌های جهان است، از ساعت شش بعد از ظهر به بعد در روزهای جمعه و اولین یکشنبه‌های اکتبر تا مارس برای افراد زیر ۲۶ سال رایگان می‌باشد.

موزۀ لوور

گورستان پرلاشز

از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی پاریس گورستان پرلاشز است که محل دفن بسیاری از مشاهیر فرانسوی و غیر فرانسوی از جمله مارسل پروست، ادیت پیاف و صادق هدایت است.

گورستان پرلاشز

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام نمونه‌ای از معماری گوتیک در فرانسه است که حدود نهصد سال قدمت دارد.

کلیسای نوتردام

کلیسای سنت شاپل

از شاهکارهای معماری سبک گوتیک است که نقاشی‌های بی‌نظیر شیشه‌هایش شهرتی جهانی دارد.

باغ لوکزامبورگ

این پارک معروف در کنار رود سن قرار دارد. در میان این باغ قصر باشکوهی از قرن هفدهم وجود دارد.

باغ لوکزامبورگ

طاق نصرت یا پیروزی

این بنای معروف در سال ۱۸۰۶ میلادی به دستور ناپلئون برای پیروزی ارتشش در آسترلیتز ساخته شد.

رود سن

این رود که کناره‌هایش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده از دیدنی‌ترین نقاط پاریس است.

رود سن

کاخ ورسای

بزرگترین کاخ سلطنتی جهان، کاخ ورسای است. بنایی با شکوه که در نزدیکی شهر پاریس ساخته شده است.

خیابان شانزه‌لیزه

خیابانی قرن هفدهمی که درختان زیبایی در حاشیه‌اش قرار دارد و یکی از جاذبه‌های مهم پاریس است. این خیابان میدان کنکورد را به طاق نصرت تریومف وصل می‌کند. از طرفی شانزه لیزه از مهم‌ترین مراکز خرید پاریس است و به عنوان زیباترین خیابان جهان مشهور است.

میدان کنکورد

این میدان که در گذشته محل اعدام بسیاری از افراد معروف بوده است، امروزه محلی است که می‌توانید هتل‌های مجللی چون ریتز و وندوم، جواهر فروشی‌های مجلل و سالن‌های مد بسیاری از معروفف‌ترین طراحان مد جهان را در کناره‌اش تماشا کنید. در میان این میدان ستون تاریخی ابلیسک قرار دارد که با قدمت ۳۳۰۰ هزار سال قدیمی‌ترین اثری‌ست که در سطح شهر پاریس وجود دارد.

میدان کنکورد

محلۀ مون پارناس

استودیوهای موسیقی و کافه‌های معروفی دارد. بزرگترین برج تجاری اداری پاریس هم در این خیابان قرار دارد.

دیدنی های پاریس از نگاه یک ایرانی

سوغات‌های پاریس

اگر می‌خواهید سوغاتی از پاریس بخرید که معرف فرهنگ پاریسی باشد، می‌توانیم کلاه بِرِه، لباس مارینی پر، شیرینی ماکارون، شکلات و عطرهای گران‌قیمت پارایس را پیشنهاد بدهیم.

سوغات‌های پاریس

در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از تخفیف دو روزه از هفتاد موزه به گرفتن کارت تیفت اقدام کنید. هزینۀ گرفتن یک تیفت دو روزه ۲۴ یورو است. همچنین کارت دیگری به نام PAIS pass وجود دارد که با دریافت آن می‌توانید از تخفیف بهره‌مند شوید. این کارت به صورت ده روزه، چهار روزه و شش روزه صادر می‌شود. سفر خوبی داشته باشید.

مسیرهای دسترسی به پاریس

مسیرهای دسترسی به پاریس

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها