۱۷ منطقه حیرت انگیز در جهان

حیرت انگیزترین مناطق جهان

در این مقاله قصد داریم تا ۱۷ منطقه حیرت انگیز در جهان را معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

دیوار عظیم مرجانی

یکی از بزرگ ترین مجموعه های مرجان دریایی، دیوار عظیم مرجانی است. پهنای این دیوار تقریبا به ۲۳۰۰ کیلومتر می رسد. این دیوار در استرالیا قرار دارد. بزرگی این فضا باعث شده تا این مکان قابل رویت باشد. بنابراین این مجموعه یکی از عجایب هفتگانه محسوب می شود.

17 منطقه حیرت انگیز در جهان

 اهرام جیزه

اهرام جیزه تنها مکان باقی مانده از عجایب هفتگانه است. این بنا به عنوان بلندترین سازه های بشر بود. همچنین ۲۵۰۰ سال قبل از مسیح این مکان در مصر ایجاد شد.

17 منطقه حیرت انگیز در جهان

 استون هنج

استون هنج زیباترین منظره ها را دارد. بر خلاف تصور برخی افراد که فقط چند تکه سنگ را در خاطر دارند بهترین دیدنی ها در این مکان قرار دارد. اسرار و رموز فراوان این منطقه و حتی غروب های زیبایش بسیار جذاب است. شما با رزور این تور می توانید خاطرات بی نظیری را رقم بزنید.

مرتفع ترین شهرهای جهان کدامند؟

سالار دی یونی

سالار دی یونی یکی از حیرت انگیزترین مناطق جهان به وسعت ۶۵۰۰ کیلومتر مربع است. این مکان به دلیل وسعت زیاد، بزرگترین سطح نمکی جهان محسوب می شود. در فصل های بارانی این منطقه منعکس کننده نور می باشد. بنابراین به منظور تنظیم ماهواره نیز از آن استفاده می شود. برای دیدن این منظره ها به کشور بوایوی و استان دنیل کامپوس سفر کنید.

17 منطقه حیرت انگیز در جهان
۱۷ منطقه حیرت انگیز در جهان

 گرند کنیون

جریان رودخانه کلرادو این مکان زیبا را در آمریکا ایجاد کرده است. طول دیوارهای گرند کنیون ۳۲۰ کیلومتر است.

آنتلوپ کنیون

آنتلوپ کنیون یک مکان شگفت انگیز در آمریکا است. جریان آبی در میلیون ها سال قبل، این منظره زیبا را بوجود آورده است. همچنین تابش نور روی صخره ها موجب ساطع شدن رنگ های متنوع از سنگ ها می شود. بنابراین قطعا، دیدن این منظره برای بازدیدکنندگان لذت خاصی دارد.

غار های رید فلوت

این مکان یکی از جاذبه‌های محبوب چین به مدت ۱۲۰۰ سال بوده است. امروزه، این غار‌ها توسط چراغ‌های رنگارنگ تزیین شده است که آن را به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل کرده است.

دیوار بزرگ چین

این دیوار که هزاران کیلومتر طول آن است، به دست بشر ساخته شده است. وقتی این سازه‌ی شگفت‌انگیز را می‌بینید باور نمی‌کنید که انسان با دست‌های خود چنین چیزی خلق کرده است. نکته‌ی دیگر منظره‌ی زیبایی است که از بالای دیوار می‌توان تماشا کرد.

17 منطقه حیرت انگیز در جهان

 پارک ملی پلیتوایس

این منطقه با آبشار‌های شگفت‌انگیز خود، آب شفاف آن و منظره‌ی سرسبز ، جزو زیباترین‌ها در جهان است.

چاله عمیق آبی از حیرت انگیزترین مناطق جهان

کمی دور تر از ساحل بلیز، غواصان منطقه‌ا‌ی مناسب زیردریایی، به نام «گودال‌ آبی‌ بزرگ» را کشف کرده‌اند. این منطقه ۱۲۵ متر عمق و ۳۰۰ متر پهنا دارد و از ارتفاع به راحتی دیده می‌شود.

آشنایی با دیدنی ترین نقاط جهان

 پارک ملی ردوود، کالیفرنیا، آمریکا

ترکیب وسعت این پارک ملی و دیگر پارک‌های این ایالت، ۵۴۰ کیلومتر مربع می‌شود. این پارک‌ها منزلگاه بلندترین گونه‌ی درخت در دنیا است که بیشتر از ۹۰ متر رشد می‌کنند.

17 منطقه حیرت انگیز در جهان

 پارک ملی یلو استون، آمریکا

این پارک ملی در ۳ ایالت مشترک است و مناظری دارد که نباید آن‌ها را از دست داد. این مجموعه از چشمه‌های آب گرم شما را شگفت‌زده می‌کند.

بورا بورا، فرانسه

بورابورا گل سرسبد این بهشت استوایی است. آب شفاف آن، سواحل ماسه سفید و منظره‌ی سرسبز آن، زیبا‌تر از آن است که بتوان تصور کرد.

تاج محل، هند

به راستی که یکی از زیباترین معماری‌ها متعلق به همین بنا است. این بنای بزرگ با گنبد مرمری خود که در سال ۱۶۰۰ ساخته شده است، هر ساله ۳ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند.

آشنایی با ۱۰ جای ترسناک جهان

کوهستان تیانزی، چین

کوهستان‌های معلق فیلم «آواتار» از روی همین منطقه الهام گرفته شدند. این منطقه ۶۷ کیلومتر مربع وسعت و بلندترین نقطه‌ی آن ۱۲۰۰ کیلومتر ارتفاع دارد.

آنکوروات، کامبوج

این مکان در قرن دوازدهم، معبدی برای پیروان بودا و هندو بوده است. امروزه یکی از عجایب معماری است که دیدنش واجب است.

ماچو پیچو، پرو

این مکان یکی از سرزمین‌های باستانی و مقدس اینکا‌ها بوده است که قدمت آن به قرن پانزدهم بر می‌گردد. این منطقه تاریخی، جدا از اطلاعاتی که راجع به تمدن قوم اینکا می‌دهد، منظره‌ای بسیار زیبا را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها