پنج جاذبه گردشگری برتر غرب کشور

پنج جاذبه گردشگری برتر غرب کشور

کشور ایران، دارای مناطق گردشگری بسیاری است. نقاط ایران از شمال، جنوب، غرب و شرق دارای جاذبه های گردشگری است، که در دنیا بی نظیر است، اگر قصد دارید، برای گذراندن تعطیلات خود، به یکی از نقاط ایران سفر کنید، پیشنهاد ما به شما غرب کشور است. غرب کشور دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و بی نظیری است، که می تواند روزهای خاص و خاطره انگیزی را در دفتر خاطرات شما رقم بزند. در این مقاله ما قصد داریم پنج جاذبه گردشگری برتر غرب کشور را به شما معرفی کنیم.

غار علیصدر در همدان

اولین جاذبه گردشگری، که قصد داریم به شما معرفی  کنیم، در شهر همدان است، همدان یکی از شهرهای زیبا و بی نظیر ایران است، که در غرب کشور قرار دارد. شهر همدان دارای جاذبه های زیبا و بی نظیر است. که این شهر را جز پنج جاذبه گردشگری  برتر غرب کشور تبدیل کرده است.

همانطور که اشاره شد، شهر همدان دارای نقاط گردشگری بسیاری است. اما یکی از بهترین جاذبه های این شهر غار علیصدر است. غار علیصدر از بهترین و زیباترین جاذبه های غرب کشور است که هر ساله عده زیادی برای دیدن این غار علیصدر به همدان سفر می کنند.

پنج جاذبه گردشگری برتر غرب کشور

پارک آبیدر سنندج

دیگر جاذبه های گردشگری برتر غرب کشور در سنندج وجود دارد، سنندج یکی از شهرهای قدیمی ایران است که دارای اماکن تاریخی و همچنین، مناطق تفریحی بسیار زیادی است که از پرطرفدارترین مناطق در سنندج ، پارک آبیدر است که یک منطقه زیبا و مناسب برای گردشگران است.

پنج جاذبه گردشگری برتر غرب کشور

طاق بستان کرمانشاه

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری غرب در شهر زیبای کرمانشاه بنا شده است. کرمانشاه دارای مناطق تاریخی زیادی است. یکی از زیبا ترین مکان ها طاق بستان است، که سالانه گردشگران ایرانی و خارجی زیادی برای دیدن این منطقه به ایران سفر میکنند.

در کرمانشاه کجا برویم؟

آبشار گچان در ایلام

یکی دیگر از مناطق گردشگری آبشار گچان است، که در شهر ایلام قرار دارد. که از پرطرفدار ترین مناطق تفریحی و گردشگری در غرب کشور است.

پنج جاذبه گردشگری برتر غرب کشور

 قلعه فلک الافلاک در لرستان

قلعه فلک الافلاک که  مهمترین و معروف ترین مناطقی است که در لرستان ایران بنا شده است. به دلیل داشتن پیشینه ای بسیار کهن، این منطقه تاریخی در ایران و جهان شهرت خاصی دارد.

پیشینه قلعه

قلعه در زمان قاجار و دوران سلطنت فتحعلی شاه بازسازی شد. در دوران باستان و زمان فرمان روایی سلسله ساسانیان قلعه فلک الافلاک یا دژ شاپورخواست از اهمیت زیادی برخوردار بود و اسرای رومی را در آن زندانی می کردند. در قرن چهارم هجری قمری به عنوان مقر حکومت آل حسنویه (حاکم لرستان) و گنجور در زمان آل بویه در آمد. پس از آن برای مدتی تبدیل به خزانه داری خاندان بدر و مقر حکومت حاکمان لرستان شد. در دوران پهلوی از آن به عنوان پادگان نظامی و زندان سیاسی استفاده شد.

سر انجام در سال ۱۳۴۹ قلعه خرم آباد در آثار ملی ایران به ثبت رسید و چند سال بعد تبدیل به موزه ای شد که امروزه در آن آثار بسیار ارزشمندی نگهداری می شود. در سال های اخیر با مرمت نمای بیرونی و داخل قلعه موزه ‌های باستان ‌شناسی، مردم شناسی، آزمایشگاه مرمت اشیاء، مرکز فروش تولیدات فرهنگی و چایخانه سنتی در این مجموعه فرهنگی تاریخی راه‌ اندازی شده ‌است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها