نکات کاربردی در سفر

نکات کاربردی در سفر

همان طور که می دانید، بیشتر مردم به دلایل متفاوت سفر می کنند. ما در این مطلب نکات کاربردی در سفر را نوشته ایم، تا با رعایت  این نکات، با حفظ سلامت روانی و جسمانی، از سفر کردن لذت ببرید.

نکات کاربردی در سفر

با برنامه سفر کنید

چند روز قبل از سفر، یک لیست تهیه کنید و در آن تمام جوانب سفر خود را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید، که همه چیز، همیشه همان طور که انتظارش را دارید پیش نمی رود و گاهی ممکن است، کار ها مطابق با برنامه قبلی شما نباشد، که طبیعی است. سعی کنید، در حین سفر آرامش خود را حفظ کنید و از سفر خود لذت ببرید.

نکات کاربردی در سفر

بیماری های حین سفر

بدن ما، همواره در معرض خطرات گوناگونی است، که باعث بیماری های باکتریایی، ویروسی و عفونی می شوند. به هنگام سفر، باید به سلامت بدن خود اهمیت دهیم و همچنین از رفتار هایی بپرهیزیم. اگر با وسایل نقلیه عمومی مانند هواپیما و قطار استفاده می کنید، حتما این نکته را در نظر داشته باشید، که دست خود را پس از برخورد با قسمت های مختلف این وسایل نقلیه، خوب بشویید و یا با خود ژل های آنتی باکتریال بدون نیاز به آب داشته باشید، تا در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید.

همان طور که می دانید، بیماری های دیابت و فشار خون، از جمله بیماری هایی هستند، که کنترل کردن آن ها بسیار ضروری است، اگر به این بیماری ها مبتلا هستید، حتما با خود دستگاه کنترل دیابت و فشار خون به همراه داشته باشید.

اگر سفر و نشستن های طولانی را پیش رو دارید، بهتر است، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ترومبوز وریدی عمقی و لخته شدن خون، اندکی قدم بزنید و سپس دوباره بنشینید.

نکات کاربردی در سفر

نکات سفر با دوچرخه

خواب و استراحت

توجه داشته باشید، که برنامه خواب دقیق و منظمی را برای خود تعیین کنید و به طور میانگین، بین ۷ تا ۸ ساعت بخوابید، تا بدنی شاداب و سالم داشته باشید و از سفر خود لذت ببرید.

در هواپیما آب کافی بنوشید

مخصوصا در سفرهای طولانی مدت هر چند وقت یکبار یک لیوان آب بنوشید تا بدنتان دچار کم آبی و خستگی مشود.

از محلی ها سوال بپرسید

از محلی ها بپرسید تا بهترین رستوران ها و بهترین جاهها برای دیدن غروب رویایی خورشید را بهتان نشان بدهند.

تا می توانید عکس بیندازید

این عکس ها بهترین سوغاتی از سفر شماست که برای همیشه می مانند.

به صورت غیر منتظره اتاق هتل را ترک کنید

برای تک تک لحظات سفر از قبل برنامه ریز نکنید معمولا لحظات غیر منتظره ی سفر بهترین خاطرات  را می سازنند. هر وقت دوست داشتید ناگهان از اتاق بیرون بروید و جاههای دیدنی را ببینید.

از مدارک مهم خود کپی تهیه کنید

یک کپی از پاسپورت که آن را در کیفی جداگانه گذاشته باشید می تواند در سفر خیلی به دردتان بخورد. اگر پاسپورت را گم کنید می توانید با نشان دادن یک کپی و عکس به سفر خود ادامه دهید.

شارژر، دارو، خمیر دندان و … را در کیف دستی قرار دهید

وسایل مهمی که ممکن است در روز چند بار به آن ها نیاز داشته باشید را در کیف دستی قرار دهید.

قبل از اینکه وارد وسایل حمل و نقل عمومی شوید هزینه کرایه را بپرسید

اینطوری قیمت را می دانید و خیالتان راحت است و می توانید دقایقی قبل از پیاده شدن کرایه را آماده کنید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها