راهنمای سفر به وان

راهنمای سفر به وان

راهنمای سفر به وان ؛ شهر وان یکی از شهرهای گردشگری در کشور ترکیه و در استان وان می باشد. این شهر مرزی کوچک در میان ایرانیان بسیار پرطرفدار است. بسیاری از گردشگران برای خرید به بازارهای این شهر می روند و در کنار آن از دریاچه بزرگ ترکیه دیدن می کنند. فاصله شهر وان تا شهر مرزی رازی شهرستان خوی فقط یک ساعت است. قدمت این شهر به ۳۴۰۰ سال پیش باز می گردد و از نظر اقتصادی برای کشور ترکیه بسیار مهم است. جمعیت این شهر حدود ۳۷۰,۱۹۰ نفر می باشد که دارای وسعتی حدود ۱,۹۳۸ کیلومتر مربع است. بیشترین جمعیت این شهر را کردها تشکیل می دهند و نه ترک ها.

راهنمای سفر به وان

جاذبه های گردشگری وان

شهر وان دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که می توانید از آن ها دیدن کنید. این شهر به وجود گربه های زیبا با رنگ چشمان متفاوت معروف است، به همین دلیل در یکی از میدان های آن تندیسی از گربه را مشاهده خواهید کرد. این میدان تنها یکی از جاذبه های گردشگری شهر وان است، در ادامه با بهترین مکان های وان آشنا خواهید شد

چگونه به ترکیه برویم؟

دریاچه وان

این دریاچه جزو بزرگترین دریاچه کشور ترکیه می باشد، که دارای وسعتی نزدیک به ۳,۷۵۵ کیلومتر مربع است. با استفاده از قایق هایی که در کنار دریاچه وجود دارد می توانید به اطراف دریاچه بروید، و ماهی های زیبایی را مشاهده کنید. همچنین در اطراف آن بقایای تاریخی وجود دارد که حتما از آن ها دیدن کنید.

راهنمای سفر به وان

قلعه وان

قلعه وان دارای قدمتی ۳۳۰۰ سال است که در نوع خود بی نظیر است. در ورودی این قلعه سنگی همه روزه بر روی گردشگران باز است. داخل این قلعه به صورت موزه ای تاریخی تبدیل شده است که دارای نمای ریبایی می باشد.

راهنمای سفر به وان

کتیبه خشایارشا

کتیبه خشایارشا یکی از کتیبه هایی است که به دستور داریوش بزرگ ساخته شده است. این کتیبه به صورت سه زبان است که در ارتفاع ۲۰ متری از زمین واقع شده است.

بهترین زمان برای رزرو هتل

از آنجایی که شهر وان به مرز ایران نزدیک است، این شهر در آخر هفته و ایام تعطیل در طول سال پر از مسافر و گردشگر است. ایرانیان نیز بخش عظیمی از این گردشگران را تشکیل می‌دهند. به‌علت شلوغی بیش از اندازه در این ایام، بهتر است از طریق آژانس‌های هواپیمایی هتل مورد نظر خود را رزرو کرده، یا در تورهای وان این آژانس‌ها ثبت نام کنید تا آنجا به مشکلی بر نخورید. بدیهی است اگر قبل از رزرو هتل به این شهر بروید، امکان دارد نتوانید جایی را پیدا کنید یا اتاقی را چند برابر گران‌تر به شما بفروشند. پس توصیه می‌شود اگر امکان دارد در ایام غیرتعطیل به وان سفر کرده و هتل را از طریق آژانس‌های هواپیمایی رزرو کنید چون بیشتر اوقات قیمت آژانس‌ها کمتر از قیمتی است که خود هتل به مسافران می‌فروشد.

توصیه‌هایی برای صرفه جویی در هزینه‌ها

مسیرهای کوتاه را پیاده بروید

وان شهر کوچکی است و بیشتر مراکز خرید آن کنار هم قرار گرفته‌اند. اگر قصد دارید برای خرید یا جایی در فاصله‌ی نزدیک بروید، می‌توانید به‌جای گرفتن تاکسی پیاده رفته و از فروشگاه‌هایی که در سراسر خیابان‌های وان وجود دارند، بازدید کنید؛ تمام تاکسی‌های این شهر به‌صورت دربست کار می‌کنند و هر بار که سوار می‌شوید باید ۱۰ لیر بپردازید که معادل ۱۲ هزار تومان است.

از ساندویچ‌های ترک (دونر کباب) خوشمزه‌ بخورید

می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به غذا از ساندویچ‌های بسیار خوشمزه‌ای میل کنید (در زبان ترکی به آن‌ها «دوروم» می‌گویند) که از مرغ و گوشت درست شده‌اند. قیمت این ساندویچ‌ها بسیار مناسب بوده و کیفیت بسیار خوبی دارد و شما را کامل سیر می‌کند. شما حتی می‌توانید با ۲ لیر این ساندویچ‌ها را تهیه کنید.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها