نکات مهم در سفر به شمال

نکات مهم در سفر به شمال

نکات مهم در سفر به شمال ؛ هر سال ایرانیان زیادی برای سفر به شمال حرکت می کنند، ولی در حین سفر باید به بعضی از نکات توجه کنند. در شمال ویلاهای زیادی وجود که تمام مردم از نقاط مختلف ایران می توانند از آن ها استفاده کنند. طبیعت بکر و زیبای آن باعث شده است تا در تمام فصول مردم به این منطقه سفر کنند. با رفتن به شمال می توانید از مناطق زیبا و لذت بخش جنگل ها و دریا لذت ببرید، و در کنار آن عکس های یادگاری بگیرید. برای اینکه یک سفر عالی را تجربه کنید باید برخی از نکات را رعایت کنید، که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم

نکات مهم در سفر به شمال

سفر به شمال

برخی افراد با وجود اینترنت و اطلاعاتی که می توانند از مناطق دیدنی شمال کسب کنند، به دنبال ترافیک می روند تا به یک دریا برسند. برای اینکه سفری لذت بخش و خاطره انگیزی داشته باشید، بهتر است قبل از حرکت مقصد خود را انتخاب کنید. وقتی می گوییم شمال منظورمان از شمال شرقی ترین نقطه گرگان یعنی مراوه تپه تا شمالی غربی ترین نقطه گیلان یعنی آستارا است. بعضی از افراد همیشه جاده چالوس را پیش می گیرند و در همان رستوان و هتلی که چندین سال رفته اند، می روند. در نهایت بهتر است هر ساله به مناطق مختلفی از شمال بروید، تا برای خود و خانواده تان خاطره ای جدید را رقم بزنید.

از مسیرهای اصلی خارج شوید!

هر ساله بیشتر مردم از مسیرهای همیشگی و اصلی به سمت شمال حرکت می کنند، شما می توانید این رسم همیشگی را بشکنید و مسیر دیگری را انتخاب کنید. مسیرهای اصلی که به سمت شمال ختم می شود شامل تهران-رشت و تهران-چالوس است. تمام رستوران ها و محل های اقامتی که در این مسیرها قرار دارند، جزو شلوغ ترین و گران قیمت ترین گزینه ها می باشد. در نتیجه شما نه تنها زمان خود را از دست می دهید بلکه از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه نیست.

نکات مهم در سفر به شمال

قبل از حرکت پروازها را چک کنید

شاید تصور کنید سفر با ماشین و یا قطار ارزان تر است، در واقع شاید همینطور هم باشد. اما گاهیقیمت بلیط هواپیماها در فصلهایی که ترافیک سفر پایین تر است، خیلی ها را مشتاق این میکند که با پرواز مستقیم با صرفه جویی در زمان لذت بیشتری از سفر ببرند. و یا حتی در زمان اوج سفرها هم ساعت ها نشستن در ماشین و نظاره کردن ترافیک پیش رو مایه عذاب است. اگر برنامه سفر مشخصی دارید رزرو بلیط از مدتی قبل هم میتواند از راهکارهای سفر هوایی ارزان تر باشد.

زیباترین جای شمال کجاست؟

مسیر ریلی را امتحان کنید

همچنین برای مسیرهای زیبایی مثل تهران-ساری و گرگان-تهران سفر با قطار بسیار لذت بخش و خاطره انگیز است. حتی اخیر بعضی از دفاتر برگزارکننده تور، برای این مسیرهای ریلی زیبا تور گردشگری برگزار میکنند. پل های زیبایی که در مسیر قرار دارد و مخصوصا مناظر طبیعی بسیار زیبای آن میتواند مشوق خوبی برای سفرهای ریلی بعدی باشد. مخصوصا در صورت همراه داشتن فرزند و یا سالمند سفر به شمال با قطار بسیار گزینه مطلوب تری ست. هم اکنون خط ریلی تهران-رشت هم در حال اتمام است که میتواند نوید بخش شروع سفرهای ریلی به بخش غربی شمال کشور باشد.

نکات مهم در سفر به شمال

محیط زیست را نابود نکنید!

اگر فکر میکنید هرجایی که شهر شما نیست، نیاز به مراقبت ندارد بهتر است اصلا به شمال کشور و هیچ جای دیگر سفر نکنید. تحقیقات نشان داده یک مسافر به طور عمومی بین دو تا سه برابر زباله بیشتری در سفر تولید میکند. همچنین یک مسافر چندین برابر مصرف آب و دیگر اقلام را در سفر افزایش میدهد که این به طور مستقیم به معنی تولید زباله بیشتر است. بسیاری از شهرهای کوچک و مخصوصا روستاهای شمالی کشور مکانیزمی برای جمع آوری این حجم از زباله ندارند. پس چه بهتر که با کنترل مصرف و خروج زباله از مناطق آسیب خیز این آسیب را به حداقل برسانیم.

 

 

منبع تروال چی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها