دیدنی ترین روستا های شمال

دیدنی ترین روستا های شمال

معمولا همه مردم ایران در تعطیلاتشان به شمال ایران سفر می‌کنند و در تعطیلات شمال ایران بسیار شلوغ می‌باشد. علت جذب این همه گردشگر آب و هوا و سرسبزی و زیبایی این منطقه از کشور است. جالب است بدانید که جاده های شمال همیشه رکورد شلوغ ترین جاده های ایران را جا به جا می‌کنند. اگر شما قصد سفر به شمال کشور را دارید بهتر به روستا های این منطقه سفر کنید. در ادامه همراه ما باشید تا با دیدنی ترین روستا های شما ایران آشنا شوید.

دیدنی ترین روستا های شمال

مازیچال

اولین روستایی که باید در سفر به شمال کشور از آن بازدید کنید روستا مازیچال است؛ زیرا این روستا از زیبا ترین روستا های شمال ایران محسوب می‌شود. این روستا زیبا در مازندران قرار گرفته است که روستایی ییلاقی به شمار می‌رود و در کناره های روستا های ییلاقی دراسرا واقع شده است. بازدید از این روستا از جاده کلاردشت امکان پذیر می‌باشد. البته توجه داشته باشید که مسیر این روستا مسیری پر پیچ و خم است اما بازید از آن ارزش دارد. یکی از بهترین ویژگی ها روستا مازیچال دور بدون از دنیا مدرن است.

نکات مهم در سفر به شمال

فیلبند

این روستا به سرزمین ابر ها نیز شناخته می‌شود؛ هنگامی که به ارتفاعات روستا فیلبند بروید ابر های زیبا در دستان شما قرار خواهند گرفت. دلیل قرار گیری ابر ها در ارتفاعات این روستا یکی از نادر ترین رخداد های علمی می‌باشد. همچنین جالب است بدانید این رخداد بی نظیر تنها در روستا فیلبند قابل مشاهده است. یکی دیگر از ویژگی های بی نظیر فیلبند آب و هوای خوش این روستا است که در هیچ کجا دیگر این مرز و بوم چنین آب و هوایی وجود ندارد.

فیلبند

برنت

یکی از زیبا ترین روستا های شمال و حتی ایران، برنت، یک روستا کوهستانی-جنگلی است که در دل دهستان خانقاه لانه کرده است. این روستا با تمدنی طولانی در جنوبی ترین نقطه شهرستان سواد کوه، از طرف شرق به جنگل ها و مراتع و از سمت غرب، به جاده خطیر کوه و رودخانه اسبه منتهی می‌شود. جاذبه های تاریخی همچون روستا کوشک اردشیر بابکان و حمام و عمارت علی محمد خان از اصلی ترین دلایل محبوبیت این روستا در بین تاریخ دوستان محسوب می‌شود.

آلاشت

یکی از روستا های زیبای مازندران، آلاشت است که کمتر کسی نام آن را شنیده. اما بر خلاف آمار کم مسافرت، این شهر زیبا، هم از لحاظ تاریخی و هم از لحاظ طبیعی کاملا ستودنی است. آلاشت دشتی سبز و مرتفع دارد که شما را در ارتفاعات بلند، مهمان ابر و باد و مه می‌کند. در آلاشت، ییلاقات کوچک و بزرگی قرار دارند که ابر های سیال هر روز در آن جاری اند و حتی در هنگام راه رفتن می‌توانید آن ها را لمس کنید.

آلاشت

گرسماسر

دشت های بسیار زیبا، کوه های بسیار بلند و چشمه سار های سبیار خنک، این ییلاق را از ییلاقات دیگر متمایز می‌کند، از ارتفاعات گرسماسر، می‌توان مناطق رامسر و تنکابن را به راحتی به تماشا نشست. از دیگر جلوه های طبیعی روستا گرسماسر، می‌توان به چشمه های آب معدنی امیر خانی، راد کنار، رستمسر، پولاد، چهار پیچ و گرسماسر و نیز به تفرجگاه زیبا لپاسر اشاره کرد. قلعه تاریخی گرسماسر با قدمتی بیش از ده قرن، در مجاورت این روستا با صفا قرار دارد که حاکی از قدمت تاریخی این منطقه است.

 

منبع samtik
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها