دیدنی ترین مکان های قشم

دیدنی ترین مکان های قشم

قشم بزرگ ترین جزیره در کشور ایران محسوب می‌شود که در تنگه هرمز واقع شده است. جزیره قشم به دلیل وجود دره ها، جنگل ها، سواحل زیبا و غار ها هرساله گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور به خود جذب می‌کند. جالب است بدانید جزیره قشم به شکل دلفین بوده و سرشار از مکان های دیدنی و زیبا است. در ادامه همراه ما باشید تا با بهترین مکان های دیدنی قشم آشنا شوید.

دیدنی ترین مکان های قشم

جنگل حرا

وسعت جنگل حرا حدود ۸ هزار هکتار است که سر تا سر آن پوشیده از درختان شاه پسند است که مردم محلی قشم به این درختان حرا می‌گویند. از تفریحاتی که در جنگل حرا برای گردشگران وجود دارد می‌توان قایق سواری و ماهی گیری را نام برد. همچنین جنگل حرا محل زندگی حیواناتی از جمله مرغ ماهی خوار، لاکپشت های دریایی، خرچنگ ها، میگو و مار است. ریشه های درختان شاه پسند در داخل آب شور خلیج فارس قراردارند که در حالت جزر دریا کاملا دیده می‌شوند.

دره ستارگان

دره ستارگان یکی از دیدنی ترین مکان های قشم است که وجود صخره هایی زیبا از جنس آهک، رس و سنگ شنی که در اثر فرسایش به وجود آمده اند، زیبایی آن را چندین برابر کرده است. در لا به لای صخره صدف هایی زیبا به چشم می‌خورد. صخره ها در کنار هم ستون هایی بلند، مسیر ها تنگه ای و فضاهای تو خالی را به وجود آورده اند. همچنین اگر شما با دقت بیشتری به این صخره ها نگاه کنید، صخره ها به شکل دست، حیوانات و نقشه ایران می‌باشند. البته برخی مردم محلی می‌گویند که در این صخره ها ارواح وجود دارد.

دیدنی ترین مکان های قشم

بندر لافت

بندر لافت در کنار جنگل حرا قرار دارد. گرچه یزد به شهر بادگیر ها معروف است اما اگر در چشم اندازی وسیع از بالا به بندر لافت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که یزد در ایجاد بادگیر ها، رقیبی درست و حسابی دارد. تعدادی آب انبار هم در ساختمان های این بندر وجود دارد که هنوز از آنها استفاده می‌شود. بندر لافت یکی از جاهای دیدنی قشم است و در آن ماهی گیری خیلی رایج است. علاوه بر اینها، چاه های طلا یا تلا هم چاه هایی برای ذخیره آب تمیز هستند که با برش سنگ ها و لایه لایه کردن آنها ایجاد شده اند. در گذشته، تعداد چاه ها با تعداد روز های کبیسه یکسان بوده است. این روز ها تعداد چاه ها به کمتر از ۱۰۰ عدد رسیده و هر یک برای خود نامی مخصوص دارد.

غار نمکدان

غار نمکدان قشم، ۶۸۵۰ متر طول دارد و یکی از جاهای دیدنی قشم به شمار می‌رود. این غار، طولانی ترین غار نمکی جهان است. غار نمکدان در جنوب غربی جزیره قشم قرار دارد و از تجمع آب دریا در گسل ها ایجاد شده است. راه رو های طولانی این غار به محوطه ای با گنبدی پر از استلاکتیت ها و قندیل های نمکی می‌رسد.

دیدنی ترین مکان های قشم

تنگه چاه کوه

تنگه طبیعی و زیبای چاه کوه یکی از جاذبه های گردشگری قشم است که به معنای واقعی کلمه، کوهی است با چاه هایی موجود در آن. در ورودی تنگه، چاه هایی وجود دارد. ابتدا تنگه گشاد است اما به مرور تنگ می‌شود. در بعضی قسمت ها، دیواره های تنگه به هم برخورد می‌کنند. مشابه دره ستاره ها، این تنگه هم نتیجه فرسایشی است که آب باران و سنگ های رسوبی تجربه کرده اند.

چطور و در چه فصلی به قشم برویم؟

غار خربس

از بالای خلیج فارس که به قشم نگاه می‌کنید، غار خربس را می‌بینید که بخشی از آن طبیعی و بخش دیگرش مصنوعی است. درون غار ها به هم راه دارد و گفته می‌شود که ایرانیان باستان این ارتباط را با کندن دیواره های درونی غار ها ایجاد کرده اند. به نظر می‌رسد که کاربرد غار هم دیده بانی برای آگاهی از ورود دشمن بوده است.

منبع چطور
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها