مکان های ناشناخته شیراز

مکان های ناشناخته شیراز

شیراز از جمله شهرهای زیبای کشور ما به شمار می رود که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. به گونه ای که می توان گفت شهر شیراز یکی از قطب های گردشگری مهم ایران است. بازار وکیل، دروازه قرآن و باغ ارم، همگی از مکان های دیدنی و معروف شهر شیراز به شمار می روند. اما در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از جاذبه ها و مکان های دیدنی ناشناخته شهر شیراز آشنا کنیم.

مکان های ناشناخته شیراز

موزه مشکین فام و خانه فروغ الملک

شهر شیراز دارای بناهای تاریخی زیادی است که از جمله آنها می‌توان به منزل فروغ الملک قوامی اشاره کرد. این خانه از دوران قاجار بر جای مانده و امروزه جزو جاذبه های گردشگری شهر شیراز به شما میرود.

در شیراز کجا برویم؟

خانه سعادت

خانه سعادت که امروزه مرکز هنر های دستی شهر شیراز به شمار می رود یکی دیگر از خانه های قدیمی به جای مانده از دوران قاجار است. وجود کارگاه ها و کلاس های قلم زنی، پیکرتراشی، نگارگری،معرق، چرم و خاتم کاری از جمله نکات جالب توجه در این خانه قدیمی به شمار می رود. گردشگرانی که علاقه زیادی به بازدید از کارگاه های صنایع دستی و خرید محصولات هنرمندان شیرازی دارند میتوانند از خانه سعادت بازدید کنند.

خانه سعادت

کارگاه روح و چوب

یکی از جاذبه های دیدنی شهر شیراز کارگاه روح و چوب است که بازدید از آن می‌تواند برای علاقمندان به هنرهای دستی بسیار جالب توجه باشد. در این کارگاه با استفاده از چوب های دور ریختنی، آثار هنری زیبایی به دست هنرمندان شیرازی خلق می شود که تماشای آنها بسیار روح نواز و دلنشین است.

خانه پرهامی

در نزدیکی محله سنگ سیاه، خانه پرهامی قرار دارد که از جمله جاذبه های گردشگری شهر شیراز به شمار می رود. قدمت این خانه به۲۰۰ سال می رسد و دارای  ۶ اتاق در دو طبقه است. امروزه  این خانه قدیمی تبدیل  به رستوران شده است و می توانید در آن از خوردن غذاهای خانگی و محلی شیراز لذت ببرید.

خانه پرهامی

گذر سنگ سیاه

از جمله جاذبه‌ های گردشگری شهر شیراز میتوان به گذر سنگ سیاه اشاره کرد که از محله های قدیمی  شهر شیراز محسوب می‌شود. در این محله می‌توان خانه های قدیمی مرمت نشده و کوچه های پر پیچ و خمی را دید که از گذشته برجای مانده است. مسجد مشیر، کلیسای ارامنه و مقبره بی بی دختران از جمله دیدنی ها گذر سنگ سیاه محسوب میشوند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها