مکان های ناشناخته مازندران

مکان های ناشناخته مازندران

در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از مکان های دیدنی و البته ناشناخته استان سرسبز مازندران آشنا کنیم. شاید شما هم تجربه سفر به استان شمالی مازندران را داشته باشید، اما حتماً می خواهید بدانید که چه مناطق زیبا و بکری در این استان وجود دارد.

مکان های ناشناخته مازندران

جنگل ارفع کوه

سوادکوه از جمله مناطق گردشگری بکر استان مازندران به شمار می‌رود که بازدید از آن می‌تواند برای گردشگران جذابیت زیادی داشته باشد. از جمله دیدنی های سوادکوه می‌توان به جنگل ارفع کوه اشاره کرد.

آبشار بولا

در میان جنگل های بکر و دست نخورده استان مازندران می توان به آبشار بولا رسید. در حقیقت از جمله جاذبه های زیبای گردشگری استان مازندران آبشار خزه‌ای بولا است که بازدید از آن می تواند برای طبیعت گردان بسیار جالب توجه باشد.

آبشار بولا

روستای فیلبند

از جمله مرتفع ترین روستاهای ییلاقی استان مازندران می‌توان روستای فیلبند را نام  برد. این روستا در جنوب غربی شهر بابل واقع شده است و در آن می توان شاهد مناظر و چشم اندازهای شگفت انگیز بود. روستای فیلبند در ارتفاع  ۲۷۰۰ متری از سطح دریا و در میان ابرها قرار دارد. در اکثر روزهای سال هوای این روستا ابری و مه آلود است.

جاذبه های گردشگری مازندران

آبشار پلنگ دره

به جرات می توان گفت که آبشار پلنگ دره جز یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین مسیر های طبیعت گردی استان مازندران محسوب می‌شود. این آبشار در بخش شمالی شرقی شیرگاه واقع شده است. آبشار پلنگ دره در جنگل بکر و  دست نخورده پلنگ دره قرار دارد که رودخانه ای زیبا همراه با چشمه های متعدد نیز در آن یافت میشود.

آبشار پلنگ دره

پارک جنگلی کشپل

این پارک جنگلی در شهرستان نور استان مازندران واقع شده است. پارکی جنگلی کشپل دارای چشمه های زلال، رودخانه و همچنین پوشش گیاهی خاص از جمله افرا، بلوط و توسکا است.

آبشار شاهان دشت

این آبشار دومین آبشار بلند ایران محسوب می‌شود و در فهرست آثار ملی شده است. این آبشار با دارا بودن ارتفاع ۵۱ متری بزرگترین آبشار موجود در استان مازندران محسوب می شود.

البته باید به این نکته اشاره کرد که آبشار شاهان دشت از سه آبشار متعدد تشکیل شده که در مجموع ارتفاع آنها به ۱۸۰ متر می‌رسد.

پارک جنگلی چالدره

این پارک جنگلی در ۱۸ کیلومتری مسیر تنکابن قرار داشته و دارای ۴۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا است. مناظر موجود در این پارک جنگلی بسیار چشم‌نواز و آرامش بخش بوده و دارای هوایی خنک و مطبوع است و همین جهت بازدید از آن برای گردشگران بسیار دلنشین خواهد بود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها