۱۰ شهر برتر دنیا برای زندگی

۱۰ شهر برتر دنیا برای زندگی

مطابق با تازه ترین گزارش ارائه شده توسط واحد اطلاعات اکونومیست ۲۰۱۸ لیست  ۱۰ شهر برتر دنیا برای زندگی مشخص شد. رتبه بندی های اعلام شده با در نظر گرفتن پنج گروه فرهنگی، زیرساختی، آموزشی، محیط زیست، بهداشت و ثبات و با توجه به ۳۰  معیار مختلف انجام شد. بیشترین سهم از برترین شهرهای دنیا برای زندگی متعلق به کشورهای استرالیا، کانادا و ژاپن است. و عنوان برترین شهر دنیا برای زندگی نیز به شهر وین در کشور اتریش اختصاص یافت. پس از آن شهرهای ملبورن در کشور استرالیا و اوساکا در کشور ژاپن رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.

آشنایی با دیدنی ترین روستاهای جهان

۱۰ شهر برتر دنیا برای زندگی

لیست ۱۰ شهر برتر دنیا برای زندگی

۱- شهر وین در کشور اتریش

۲- شهر ملبورن در کشور استرالیا

۳- شهر اوساکا در کشور ژاپن

۴- شهر کلگری در کشور کانادا

۵- شهر سیدنی در کشور استرالیا

۶- شهر ونکوور در کشور کانادا

۷- شهر توکیو در کشور ژاپن

۸- شهر تورنتو در کشور کانادا

۹- شهر کپنهاگ در کشور دانمارک

۱۰- شهر آدلاید در کشور استرالیا

۱۰ شهر برتر دنیا برای زندگی

تحلیل و بررسی لیست ده شهر برتر دنیا برای زندگی

همان طور که در لیست ارائه شده مشخص است، سه شهر از کشور استرالیا، سه شهر از کشور کانادا، دو شهر از کشور ژاپن، ۱ شهر از شهر کشور اتریش و یک شهر هم از کشور دانمارک در میان ۱۰ شهر برتر دنیا برای زندگی وجود دارند. در لیست اعلام شده شهر وین از کشور اتریش توانست جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. این جایگاه طی هفت سال در اختیار شهر ملبورن از کشور استرالیا بود. در حقیقت کسب چنین رتبه ای توسط شهر وین باعث شد برای اولین بار جایگاه اول برترین شهرهای دنیا برای زندگی در اختیار یک کشور اروپایی قرار بگیرد. همانطور که مشاهده می کنید هیچ کدام از شهرهای کشور آمریکا در این لیست وجود ندارد. دو شهر اوساکا و توکیو در کشور ژاپن هم توانستند با کاهش آمار جرم و جنایت، افزایش سطح امنیت شهروندان و سازماندهی مناسب حمل و نقل عمومی در رتبه های سوم و هفتم  ۱۰ شهر برتر جهان برای زندگی قرار بگیرند.

تحلیل و بررسی لیست ده شهر برتر دنیا برای زندگی

جایگاه تهران در این رتبه بندی

شهرتهران در ایران رتبه ۱۲۸ را به خود اختصاص داده است و در ۵ سال اخیر شهر های آبیجان در ساحل عاج، هانوی در ویتنام و بلگراد در صربستان از لحاظ فراهم آوردن امکانات شهرنشینی برای زندگی بیشترین سطح پیشرفت را داشته اند. در این میان نیز دو شهر از شهرهای ژاپن به نام های اوساکا و توکیو هم جزو ۱۰ شهر برتر جهان برای زندگی قرار گرفته اند. کاهش آمار جرم و جنایت و بهبود وضع حمل و نقل عمومی موجب شده تا این دو شهر در رتبه های سوم و هفتم واقع شوند.

شهر دمشق در سوریه، داکا در بنگلادش، لاگوش در نیجریه، کراچی پاکستان و پورت موزربی در گینه نو به ترتیب بدترین شهرهای جهان در این رتبه بندی هستند. آمریکا امسال نتوانسته است هیچ نماینده ای در بین ۱۰ شهر برتر جهان برای زندگی در این رتبه بندی داشته باشد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها