رستوران خاور خانم در شمال

رستوران خاور خانم در شمال

خاور خانم یک بانوی کار افرین گیلانی دیپلمه و متولد شده در سال ۱۳۴۸ در روستایی سرولات است. همان طور که از اسم ان مشخص است مدیریت و سراشپز اصلی این رستوران بر عهده ی این بانوی شمالی است. خاور خانم اشپز هنرمند وخوش ذوق گیلانی که بخاطر طبخ غذاهای محلی و اصیل ایرانی در شمال کشور دارای معروفیت و شهرت بسیار شده است.

رستوران خاور خانم در شمال

فضای داخل و بیرونی رستوران خاور خانم

رستوران خاور خانم، رستورانی با نمای سنتی و دور از هر گونه تجملات و ساده است . البته نباید اب و هوای مناسب و مطلوب این روستا که در دامنه های کوه های البرز واقع است و چشم اندازهای بینظیرش را بی تاثیر در شهرت این رستوران دانست.

غذاهای رستوران خاور خانم

در این رستوران غذاهای اصیل ایران و محلی سرو میشود از جمله:ترش کباب/باقالی قاتق/میرزا قاسمی/ماهی و مرغ شکم پر/ترش تره/ چلوکباب چنجه/ماهی قزل الا و…و پلو که در این رستوران به صورت دیگی سرو میشود

رستوران خاور خانم در شمال

معرفی بیشتر این رستوران شمالی

در این رستوران شمالی کوچک حدود ۴۰(در مواقع عادی)تا۶۰(در مواقع شلوغی) نفر مشغول فعالیت در این رستوران هستند. اقامت در این رستوران امکان پذیر نیست و مکانی برای شب مانی ندارد ولیکن روستاییان این منطقه بعضا خانه های خود را برای اجاره به مسافرین و توریست ها اماده کرده اند که البته از قیمت مناسبی هم برخوردار است. خانه ها ساده به دور از هرگونه تجملات و منظره های سر سبز گیلان اشتیاق حضور در این مکان ها را دو چندان میکند.و اما صف های طولانی غذا دراین رستوران به دلیل شلوغی زیاد باعث صرف نظر کردن از غذاهای این رستوران برای عده ای شده است.

دیدنی های استان گیلان و مازندران

ایده ی رستوران خاور خانم

ایده ی این رستوران از روزی بارانی شروع شده که خانواده ی برای پناه از بارندگی به خانه ی این  خانم امده و ان روز خاور خانم به رسم میزبانی برای انهای غذای تهیه کرده که بسیار مورد تعریف و تمجید حاضرین در انجا قرار گرفت و این ماجرا باعث شد جرقه های ایده ی اولیه ی ای رستوران زده شود البته هنرمندی در طبخ وتهیه ی غذا و اراده و پشتکار این بانوی کارافرین شمالی را نباید نادیده گرفت.

رستوران خاور خانم از قدیم تا به امروز

او از یک خانه ی ۷۰متری روستایی اشپزی و فعالیت خود را شروع کرده تا امروزه که میزبان ۲۰۰(در حالت عادی رستوران)تا۱۰۰۰نفر(در حالت شلوغی رستوران) در یک سالن ۵۰۰ متری است.با اینک روستای سرولات به بهانه ی این رستوران  یک مقصد گردشگری برای توریست های داخلی و خارجی شده به راحتی در توصیف این رستوران میتوان گفت که این رستوران یک قطب گردشگری و پربازدید در منطقه است.

رستوران خاور خانم در شمال

ادرس رستوران  خاور خانم

استان گیلان /۳کیلومتری چابکسر/ روستای سرولات /لیمه سرا

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها