آشنایی با بهترین اقامتگاه های کویری در ایران

آشنایی با بهترین اقامتگاه های کویری در ایران

اقامتگاه بوم گردی ، مکانی برای آشنایی با هنر و پوشش اهالی و فرهنگ قالب در منطقه است. مکانی پر از حال و هوای صمیمی که خاطرات  سفر را چندین برابر میکند. با زندگی مدرن و تکنولوژی در حال پیشرفت، اکثر افراد در مسافرت ترجیح میدهند تا در محیطی ارام و به دور از تکنولوژی ودغدغه های زندگی امروزی زمان را سپری کنند تا محیطی آرام تر فراهم  باشد،فضایی سنتی که گذشته و قدیم را زنده نگه میدارد و خاطره ساز تر می شود.

حال به معرفی اقامتگاه های بومگردی کویری در ایران میپردازیم.

آشنایی با بهترین اقامتگاه های کویری در ایران

اقامتگاه بومگردی کویری براتی

واقع شده در روستای مصر و در ۲ کیلومتری کویر مصر که در نزدیکی جندق قرار دارد. یکی ازجاذبه های نزدیک به این اقامتگاه بومگردی کویری دریاچه ی نمک خور می باشد،در واقع این اقامتگاه خانه ی قدیمی و خالی از سکنه بود، که مرمت و بازسازی شده و اکنون تبدیل به اقامتگاه بومگردی کویری شده.

اقامتگاه بومگردی کویری رویای کویر بیابانک

این اقامتگاه واقع شده در روستایی باستانی بیابانک، در شهرستان سرخه ی  استان سمنان است. موقعیت روستای بیابانک در راستای جاده ابریشم و نزدیکی آن به کویر سمنان و قدمت بیش از۴۰۰۰ سال نشان از بافت قدیمی(خشت و گل) این روستا دارد. اقامتگاه بوم گردی رویای کویر در دوران قاجار ساخته شده و قدمتی بیش از ۱۵۰ سال را دارا است، و در معماری آن خشت خام استفاده شده. این اقامتگاه بومگردی کویری دارای ۴ اتاق و ظرفیت تقریبی ۲۰ نفر می تواند میزبان مسافران و گردشگران کویری باشد. یک مسئله ی جالب اینکه خط راه آهن از وسط این روستا عبور میکند،که البته ایستگاه هم در این روستا دارد و این مسئله  باعث دسترسی آسان به این منطقه و اقامتگاه  به شمار میرود.

اقامتگاه بومگردی کویری رویای کویر بیابانک

نکات سفر به کویر

اقامتگاه بومگردی کویری خانه ی صفا کاشان

این اقامتگاه بومگردی کویری میزبان گردشگران و مسافرانی است که به بازدید از کویر مرنجاب می روند. این اقامتگاه خود به تنهایی یک جاذبه ی گردشگری در کاشان محسوب میشود،که ساخت آن مربوط به دوران شاه پهلوی است. این اقامتگاه  دارای ۷ اتاق با دیزاین و طراحی سنتی است. همانطور که فصل کویرنوردی پاییز و زمستان است این اقامتگاه در این فصل ها از استقبال خوبی برخوردار میشوند. اقامتگاه بومگردی کویری خانه ی صفا در کاشان ۳۵۰ سال قدمت دارد،و در نوبه ی خود اقامتگاهی لوکس و سنتی محسوب میشود.و قابل رزرو بودن این مکان از قبل از مزیت های این اقامتگاه کویری است.

اقامتگاه بومگردی کویری خانه ی صفا کاشان

از دیگر اقامتگاه های بومگردی کویری در ایران

  • اقامتگاه بوم گردی کویری خانه ی آتشونی یا خانه ی مازیار با قدمت۴۰۰ ساله
  • اقامتگاه بوم گردی کویری نبکا با ۵ اتاق و ظرفیت ۴۰ نفره
  • اقامتگاه بوم گردی کویری هفتومان واقع شده در دل کویر
  • اقامتگاه بوم گردی کویری عمو حسن

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها