کویر ابو زید آباد کجاست

کویر ابو زید آباد کجاست

این کویر  یکی از بهترین و زیباترین کویر ها برای دوستداران و علاقمندان به کویرنوردی و طبیعت گردی به شمار میرود، که در نوبه ی خود بی نظیر است. این کویر بکر و بسیار زیبا واقع شده در شهر کاشان و استان اصفهان است. کویر ابو زید آباد که بومیان منطقه با  اسم بیذوی آن را میشناسند، یک جاذبه گردشگری در این منطقه محسوب میشود. قدمت روستای ابو زید آباد به ۹۰۰ سال میرسد. گویش خاص روستای ابو زید آباد بیذوی است. با سفر به کویر ابو زید آباد، شما میتوانید از شهر زیرزمینی و دست کن اوئی در نوش آباد و کاروانسرای صفوی دیدن کنید. با ما همراه باشید تا به سوال کویر ابو زید آباد کجاست پاسخ دهیم.

کویر ابو زید آباد کجاست

فصل بازدید از کویر ابو زید آباد

با توجه به آب و هوای قالب در مناطق کویری که گرم و خشک و طاقت فرسا است، فصل پاییز و زمستان، فرصت مناسبی برای بازدید و گردش در این مناطق است که البته از استقبال خوبی هم برخوردار میشود. برای رفتن به کویر ابو زید آباد شما نیازی به مجوز خاصی ندارید.

اقامت و شب مانی

همانطور که میدانید کویرها به دلیل واقع شدن در خارج از شهر و قرار گرفتن آنها در حومه ی شهر،از آب و هوای مناسب و جوی تمیز و به دور از مزاحم های نوری(مصنوعی) قرار دارند و همین دلایل فرصت رصد را فراهم میکند، گردشگران و توریست های زیادی برای اقامت و شب مانی به کویر ابو زید آباد می آیند تا در خفتگی شب به رصد ستارگان و اجرام آسمانی بیپردازند و از لذت شب مانی در کویر بهره ببرند. برای اقامت در کویر ابو زید آباد شما میتوانید به اقامتگاه یا کاروانسرای صفوی رفته و در آنجا اقامت برگزنید.

جاذبه های دیگر در نزدیکی کویر ابو زید آباد

*-شهر زیر زمینی اوئی و شهر تاریخی نوش آباد(پایتخت انوشیروان ساسانی)

*-بازدید از روستایی تاریخی ابیانه با ۲۰۰۰ سال قدمت تاریخی

*-قلعه ی کرشاهی

*-قلعه ی سردار

*-قلعه ی گرماب

*-و کوه یخ آب و… نیزاشاره کرد.

کویر ابو زید آباد کجاست

پوشش جانوری منطقه

به علت دسترسی نسبتا سخت به این منطقه بکر بودن آن تا حدود ی حفظ شده، و پوشش جانوری آن شامل:انواع مارها-پامسواکی-عقاب-روباه شنی-گرگ-شغال-شاهین و…نیز میشود.

آدرس کویر ابو زید آباد

موقعیت کویر ابو زید آباد در کاشان که در حدود ۳۰ کیلومتری جنوب شرق کاشان قرار گرفته و در ارتفاع ۹۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

آدرس : استان اصفهان-شهر کاشان-بلوار قطب راوندی-بلوار ملاصدرا را ادامه دهید تا به روستای ابو زید آباد برسید.

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها