کویر بکر کاراکال در یزد

کویر بکر کاراکال در یزد

کویر بکر کاراکال در یزد؛ یکی از بهترین و خاص ترین کویرها، کویر کاراکال در شهر بافق در استان یزد است. کویری که به دلیل بکری و حیات وحش دست نخورده و بی نظیرش دارای جذابیت های زیادی است. علت نام گذاری این کویر به نام کویر کاراکال، وجود نوعی گربه سان تک زی باهمین نام در این کویر است.کاراکال در واقع اسم یک گونه از گربه است،که به آن منگوله گوش هم گفته میشود و در نام امروزی خود معروف به سیاه گوش است.کویر صادق اباد نام دیگر از کویر کاراکال است، که به دلیل واقع شدن این کویر در نزدیکی روستای صادق آباد به این نام هم شناخته میشود.با ادامه ی مطلب همراه باشید تا کویر کاراکال را بیشتر بشناسید.

تفریح در کویر کاراکال

سافاری -راه رفتن بر روی رمل های شنی-موتور سواری-شتر سواری-پیاده روی در نخلستانها و شن های داغ، از نمونه تفریحاتی است که شما می توانید در کویر کاراکال تجربه کنید.

کویر بکر کاراکال در یزد

فصل بازدید از کویر کاراکال

با توجه به آب و هوای قالب در مناطق کویری که گرم و خشک و طاقت فرسا است، باشروع فصل پاییز و زمستان بازدید و گردش در این مناطق از استقبال خوبی برخوردار میشود.

آشنایی با کویر ورزنه

جاذبه های در نزدیکی کاراکال

  • خانه ی شاعر بزرگ ایرانی وحشی بافقی با معماری ایرانی خود
  • آب انبار کاکا میر که در عمق ۴ متری از دل زمین قرار دارد
  • دژ و قلعه بافق آباد

از جاذبه های نزدیک به این منطقه است که علاوه بر کویر کاراکال هر ساله گردشگران و طبیعتگردان زیادی را به سوی خود فرا می خواند،بازدید از نخلستان بزرگ هم خالی از لذت و لطف نیست.

کویر بکر کاراکال در یزد

اقامت در کویر کاراکال

اقامت و شب مانی  در کویر خالی از لطف نیست و گردشگران و طبیعتگردان بسیاری را به سمت خود فرا می خواند،چاشنی شب مانی در کویر میتواند رصد ستارگان و اجرام آسمانی در خفتگی شب باشد،که طرفداران خاص خود را دارد.

اگر قصد اقامت در کویر کاراکال را داشتید، میتوانید مجتمع رفاهی شهید برزگری  در نزدیکی این کویر را انتخاب کنید.که شامل خدمات رفاهی چون: اجاره سوئیت -زمین بدمینتون-پرواز با چتر باراسل-والیبال ساحلی-جایگاه های ویژه برای حمام آفتاب-رصد اجرام آسمانی و…است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها