جاذبه های گردشگری در سلیمانیه

جاذبه های گردشگری و تفریحی در استان سلیمانیه

سلیمانیه

استان سلیمانیه در شمال شرق کشور عراق قرار دارد، و یک استان کرد نشین است، که در مرکزیت آن شهر سلیمانیه واقع شده است. قدمت شهر سلیمانیه به سال ۱۷۸۴ میلادی باز می گردد. شهر سلیمانیه از لحاظ فرهنگ، هنر، و اقتصاد در کشورعراق بسیار حائز اهمیت است.

جاذبه های گردشگری در سلیمانیه

موزه ی سلیمانیه

موزه ی با هزاران اثر تاریخی که بعضی از آثار آن متعلق به دوره ی عثمانی است، در مرکزیت شهر سلیمانیه قرار دارد. این موزه دومین موزه ی بزرگ در کشور عراق، بعد از موزه ی ملی بغداد است. قدمت این موزه ی به سال ۱۹۶۱ میلادی باز می گردد.

دریاچه ی دربندیخان

یکی دیگر از مناطق گردشگری در شهر سلیمانیه دریاچه ی دربندیخان است، این دریاچه در شرق این شهر منظره ی بی نظیری رابه وجود آورده و هر چشمی را محسور خود میکند.در اطراف این دریاچه خدمات گردشگری بسیاری ایجاد شده و گردشگران زیادی را به سوی خود مجذوب میکند.

جاذبه های گردشگری و تفریحی در استان سلیمانیه

آشنایی با جاذبه ها و اثار تاریخی شهر نینوا

پارک سر چنار

پارک سر چنار در فاصله ی ۵_۶ کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. پارک سر چنار یک مکان تفریحی و گردشگری در شهر سلیمانیه است، و محلی برای خوش گذرانی شبانه ی جوانان است. وجود رودی در قلب پارک که توسط درختان انبوه احاطه شده بر زیبایی های این پارک افزوده است. این پارک از خدمات رفاهی خوبی برخوردار است. مانند؛ رستوران ها، باغ وحش، استخر، انواع بازی های مختلف، و …

ازمر پارک جنگلی

این پارک جنگلی یک تفرجگاه برای گشت و گذار، و دارای مسیری پیچ در پیچ است، که برای رسیدن به بالاترین نقطه ی آن حدود ۸ کیلومتر را باید طی کرد.

پارک آزادی، چاوی لند سلیمانیه، از دیگر جاذبه های گردشگری در این شهر بشمار می آیند.

ازمر پارک جنگلی

جغرافیا سلیمانیه

در شهرستانی به نام سلیمانیه واقع شده‌است. بخش‌های این شهرستان عبارت اند از بازیان، سرچنار، قره‌داغ و تانجه‌رود.

این شهرستان دارای ۳۲۵ روستاست. رودخانه‌های قلیاسان، تانجه‌رود و سرچنار از این شهرستان می‌گذرند.

سلیمانیه از سوی شمال باختری با کوه‌های ازمر (۱۷۰۲ متر) و گویژه (۱۵۲۴ متر) محصور می‌شود

و رشته‌کوه گله‌زرده نیز در پیرامون آن قرار دارد. در جنوب سلیمانیه کوه برانان (۱۳۷۳ متر) و در خاور این شهر دشت سلیمانیه قرار دارد. این دشت ۴۵ کیلومتر درازا و ۱۵ کیلومتر پهنا دارد.

شهر سلیمانیه در بلندای ۸۵۳ متری از سطح دریا واقع شده و آب و هوای آن مدیترانه‌ای است که زمستان‌های سرد و بارانی و تابستان‌های گرم و خشک دارد. رودخانهٔ تانجه‌رود از جنوب آن می‌گذرد.

شش محلهٔ اصلی قدیمی آن عبارت اند از: کانی آسکان، گویژه، مَلکَندی، سرشقام، چهارباغ و دَرگَزین

منبع بیا تو کیش
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها