جاذبه های گردشگری و تاریخی عشق آباد

جاذبه های گردشگری و تاریخی عشق آباد

شهر عشق آباد

شهر عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان است، و در جنوب این کشور واقع شده است. عشق آباد در همسایگی  کشور ایران قرار دارد، و دارای آب و هوای بیابانی و نیمه گرمسیری است. این شهر با مساحت ۴۴۰ کیلومتر بزرگترین شهر ترکمنستان است. عشق آباد از لحاظ علمی، فرهنگی، صنعتی، کشور بسیار حائز اهمیت است. عشق آباد دارای آثار تاریخی و گردشگری بسیاری است، در این مقاله همراه ما باشید تا با این جاذبه ها آشنا شویم.

جاذبه های گردشگری و تاریخی عشق آباد

موزه ملی عشق آباد

موزه ی ملی عشق آباد در ناحیه ی کپه داغ واقع شده است. این موزه متشکل شده از سه موزه ی تاریخ، طبیعت، قوم شناسی و ریئس جمهوری است، و بازدید از این موزه ها بجز موزه تاریخ، بصورت رایگان میسر است.

برج بی طرفی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در شهر عشق آباد برج بی طرفی است، که گردشگران و توریست های زیادی را مجذوب خود می کند. وجود تندیسی از طلای خالص، از شخص  نیازوف(ریاست جمهوری)  بر روی این برج هر نگاهی را محسور خود می کند. این برج به نماد بی طرف بودن کشور ترکمنستان ساخته شد.

جاذبه های گردشگری و تاریخی عشق آباد

شهر باستانی نسا

یک شهر باستانی و قدیمی  که در گذشته از شهرهای ایران بوده، و امروزه به خاک ترکمنستان متعلق است.این شهر تبدیل به یکی از جاذبه های  گردشگری و تاریخی در عشق آباد، ترکمنستان شده است. شهر باستانی نسا در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

آشنایی با جاذبه های گردشگری مرو

موزه ی فرش عشق آباد

موزه ی فرش عشق آباد با معماری  مدرن خود یکی از جاذبه های گردشگری و توریستی در شهر عشق آباد است. وجود بزرگترین فرش دست بافت دنیا در این موزه، از مهم ترین دلایل بازدید از این موزه بشمار می آید.

میدان استقلال، پارک استقلال، مجسمه ی لنین، بازار تولکوچکا، مجسمه زمین لرزه، مسجد کیچجاک، از دیگر آثار تاریخی در شهر عشق آباد هستند.  

 

جاذبه های گردشگری و تاریخی عشق آباد

خرابه های شهر پارتی نسا

یکی از سایت های مهم دوره اشکانیان در ترکمنستان بوده که قطعا شما را به دوران گذشته می برد. شهری آجری و خشتی با قلعه و خانه هایی که از دل خاک بیرون آمده اند و بخشی از تاریخ بزرگ ایران باستان را شکل داده اند. تورهای بسیاری برای این جاذبه برگزار می شود. بسیاری از آثاری که در حین اکتشاف از دل خاک بیرون کشیده شده اند، هم اکنون در موزه ملی عشق آباد قرار دارند. در میان جاذبه های عشق آباد حتما به تماشای این منطقه در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی پایتخت بروید. هنوز ۳۰ درصد از کل شهر فرمانروای مهرداد اول اشکانی کاوش شده است.

پارک استقلال

اگر از خرید در این شهر لذت می برید، پیشنهاد می دهیم که به پارک استقلال عشق آباد بروید. اینجا با یکی از جاذبه های عشق آباد روبرو هستید که مرکز خریدی را درون خود جای داده است. مرکز خرید آلتین اسیر (The Altyn Asyr Shopping Centre)، بنایی هرمی شکل در انتهای شمالی پارک استقلال است. بنای یادبود استقلال ترکمنستان هم در این پارک واقع شده که بهتر است ببینید. همچنین می توانید در فضاهای زیبای پارک قدم زده و از آب و هوای خنک آن در تابستان عشق آباد لذت ببرید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها