دیدنی های بورسا ترکیه

دیدنی های بورسا ترکیه

شهر بورسا یکی از تاریخی ترین شهر های کشور ترکیه به شمار می رود که در قسمت جنوب شرقی دریای مرمره واقع شده است.

این شهر به دلیل داشتن مراکز خرید و بازار های فراوان به مقصد سفر بسیاری از گردشگران تبدیل شده که در کنار آثار تاریخی مرتبط با دوران عثمانی می تواند سفری خاطره انگیز را برای همگان به ارمغان آورد.

شهر بورسا تغییر زبان در مرکز ترکیه واقع شده به دلیل نزدیکی به ساحل دریای مرمره، آب و هوایی معتدل و خوش دارد که  بر دلایل سفر به این شهر زیبا می‌ افزاید.

بیایید نگاهی به جاذبه های گردشگری معروف در شهر بورسا بیاندازیم.

دیدنی های بورسا ترکیه

مسجد جامع بورسا

اثری تاریخی که قدمتی بالغ بر هفتصد سال دارد و در دوران عثمانی و به سبک معماری سلجوقیان ساخته شده است.

دیوارهای این مسجد به قدری زیبا هستند که شما را مجذوب خود کرده  و با نور پردازی فوق العاده آن ها در شب، چشم شما را به خود جلب می کنند.

درخت قدیمی اینکایا

قدیمی ترین درخت چنار واقع در شهر بورسا می باشد که در شمال شهر واقع شده و با پدید آمدن رستوران‌ هایی در زیر آن، کمک زیادی به چرخه جذب گردشگر کرده اند.

موزه کاراگوز

در این موزه می توانید عروسک هایی را که از سرتاسر ترکیه جمع آوری شده اند و نشانه های اقوام مختلف ساکن در ترکیه هستند را مشاهده کنید؛ در این موزه می توانید با طرز پوشش و زندگی ازبک ها، روس ها و رومانیایی هایی که در زمان های قدیم در ترکیه ساکن بودند آشنا شوید؛ اگر خوش شانس باشید می توانید در زمان نمایش عروسک گردانی از این موضوع بازدید کنید.

چگونه به ترکیه برویم؟

منطقه گردشگری الوداغ

اگر به اسکی روی برف و برف بازی علاقه مند هستید، به شما پیشنهاد می کنیم در فصل زمستان و هنگام بارش برف به این پیست زیبا سفر کنید تا یکی از فراموش نشدنی ترین زمستان های عمرتان را در این پیست بگذرانید

مسجد امیر سلطان

مسجد امیر سلطان مجموعه ای از هنر و معماری حکومت عثمانی های می باشد، که به دستور سلطان مراد دوم ساخته شده است. این مسجد شامل مدرسه، حمام، عمارت و دروازه آرامگاه می شود. مسجد امیر سلطان روی تپه‌ای در کنار گورستان امیر سلطان در شرق شهر بورسا واقع شده‌است. در این مجموعه تاریخی دوازده مقبر که متعلق به سلطان مراد دوم و خانواده وی می باشد وجود دارد.

موزه آتاتورک

این ساختمان به آتاتورک اهدا شده، سپس در سال ۱۹۳۸ به شهر بورسا اهدا و  در سال ۱۹۶۸ به موزه تبدیل شد.آتاتورک در سفرهایش به این شهر از این منزل استفاده می‌کرده‌است. اغلب لوازم و اشیاء در معرض نمایش، اصلی و متعلق به آتاتورک بوده‌است. این موزه در خیابان سکیرگ(Cekirge) قرار‌دارد.

دیگر مکان های گردشگری بورسا

دیدنی های بورسا ترکیه

پارک آبی آکوا نینوا

موزه شهر

پارک گیاه شناسی و….

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها