بهترین مناطق جنگلی شمال

بهترین مناطق جنگلی شمال

همانطور که می­دانید بسیاری از افراد امروزه برای گذراندن تعطیلات از شهرهای مختلف راهی مناطق جنگلی شمال می­شوند. اما شاید برای شما نیز این سوال مطرح شود که بهترین مناطق جنگلی شمال برای مسافرت رفتن و گذراندن تعطیلات در کجا واقع شده است. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از بهترین مناطق جنگلی شمال را به شما عزیزان معرفی کنیم.

جنگل مه آلود پاسند واقع در به‌شهر مازندران

جنگل مه آلود پاسند یکی از بهترین مناطق جنگلی شمال برای گذراندن تعطیلات و جنگل نوردی می­باشد. پاسند جنگلی بکر و دست نخورده در شهرستان زیبای بهشهر واقع در استان مازندران است. این جنگل را می­توان یک بهشت گم شده نامید. بهشتی که هر فردی به آن پای گذاشته دیگر نتوانسته برای گذراندن سفر به جنگلی دیگر برود و هر ساله راهی این جنگل زیبا شده است.

جنگل مه آلود پاسند

دیدنی ترین روستاهای شمال

ییلاق اول‌سبلنگاه ماسال واقع در گیلان

یکی دیگر از بهترین مناطق جنگلی شمال ییلاق اول‌سبلنگاه در ماسال می­باشد. این ییلاق زیبا و دل انگیز هر ساله طبیعت گردان زیادی را به خود می­بیند. این ییلاق زیبا با منظره فوق العاده­‌اش چشمان هر کسی که به آن سفر کرده را مبهوت خود کرده است. ییلاق اول‌سبلنگاه در ماسال و از توابع شهر سرسبز گیلان می­باشد. این ییلاق زیبا ۱۴۸۹ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و به همین دلیل دارای آب و هوایی خنک و مرطوب است که آن را دلنشین­‌تر می­کند.

ییلاق دشت النزه ماسال در گیلان

برای دیدن ییلاق دست النزه در شهرستان ماسال که یکی از بهترین مناطق جنگلی شما است، کافیست تا از ماسال به سمت ییلاق شاندرمن سفر کنید. در این محور که به سمت ییلاق دشت النزه در حرکت هستید شاهد دشت­‌های سرسبز و بکر بسیاری خواهید بود. ییلاق دشت النزه دارای پوشش گیاهی سرسبز با آب و هوایی خنک و با طراوت می­باشد. همچنین آبشار واشیاره نیز در نزدیکی این ییلاق بی نظیر واقع شده است.

ییلاق دشت النزه

فریدون کنار شهر ساحلی شمالی 

از شهرهای کناره ساحل خزر است که در میان شهرهای آمل، بابل، بابلسر و محمود آباد قرار گرفته است. این شهر هم از جمله شهرهای مازندران است که در میان بهترین مناطق شمال کشور نامش را خواهید شنید. این شهر با ساحل ماسه ای به امتداد ۱۰ کیلومتری که دارد از قدیم الایام مکانی برای تفریح بوده و هم اکنون به خاطر محیط زیست درنای مشهور سیبری به نام امید مشهورتر شده است. منطقه های تاریخی و قدیمی شهر به نام های دامگاه پرندگان ازباران و سوته پل دیدن دارند. زمین های شالیزاری منطقه به همراه بازار بزرگ ماهی فروشان، باغ پرندگان و پارک های جنگلی مانند زاهدکلا و سوته از دیدنی های فریدون کنار هستند.

جدای از مناطق دیدنی شهر، تالاب فریدون کنار ارزش زیست محیطی بسیار بالایی داشته و همه ساله میزبان پرندگان مهاجر مختلفی است. این تالاب با قوهای وحشی زیباتر از همیشه می شود.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها