جاذبه های تاریخی و تفریحی شهر خانکندی

معرفی شهر خانکندی

شهر خانکندی یا استپاناکرت یکی از شهرهای بخش قره باغ محسوب می شود. قره باغ در قسمتی قرار گرفته است که از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴ دو کشور آذربایجان و ارمنستان بر سر آن با یکدیگر برای تصاحب آن در جدال هستند. دور تا دور این منطقه را کوهستان های بلند فرا گرفته است. دلیل اهمیت این منطقه به دلیل معادن مختلف و جنگل ها و زمین های حاصل خیز است. با ما همراه باشید تا به معرفی شهر خانکندی بپردازیم.

پاپیک تاتیک

پاپیک تاتیک که به آن ها مجسمه ی پدربزرگ و مادربزرگ هم گفته می شود، دو سردیس غول پیکر است که در سال ۱۹۶۷ میلادی توسط سرگیس باغداساریان از یک سنگ آتشفشانی به نام توفا ساخته شدند. این دو مجسمه یک پیرمرد ریش دار و یک پیرزن با روسری است که بدن های آن ها دیده نمی شود و اعتقاد مردم این است که بدن آن ها در زمین است. این نشان دهنده ی پیوند آن ها با سرزمین خود است. این دو مجسمه یکی از نماد های مهم این شهر هستند و بسیاری از گردشگران به خصوص زوج های جوان از این مجسمه بازدید می کنند.

پاپیک تاتیک

تنگه ی هونوت

تنگه ی هونوت یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری این منطقه است که رودخانه ی کارکار را در دل خود جای می دهد. ارتفاع صخره های این تنگه ی زیبا ۲۵۰ متر است. این تنگه دارای آبشارهای فوق العاده در گوشه و کنار خود است. در مسیر ایت تنگه غارهایی بسیار قدیمی از عصر حجر وجود دارد. در گذشته روستایی در این منطقه قرار داشت به نام هونوت که اسم این تنگه از آن گرفته شده و اکنون خرابه های آن باقی مانده است.

تنگه هونوت چشم هر بازدیدکننده‌ای  را به خود خیره‌ می‌کند. این تنگه متشکل از صخره‌هایی با ارتفاع ۲۵۰ متر است که رودخانه کارکار را محصور کرده‌اند. آنهایی که از این تنگه عبور می‌کنند، می‌توانند آبشارهای فوق‌العاده زیبا، جنگل‌های سرسبز، غارهایی به جا مانده از عصر حجر، خرابه‌های دهکده‌ی هونوت، پل سنگی و دیگر جاذبه‌های این منطقه را ببینند.

شهر خانکندی

دیدنی های باکو

کلیسای جامع قازانچتسوتس

کلیسای قازانچتسوتس در سال ۱۸۶۸ توسط «سیمون تر-هاکوبیان» ساخته شد. در زمان جنگ آذربایجان و ارمنستان، آذری ها از این کلیسا به عنوان انبار استفاده کردند و موشک های خود را در آن نگه داری می کردند. چیزی که این کلیسا را بسیار معروف کرده است در یکی از زیرزمین های آن وجود دارد. یک اتاق نیم کروی که اگر در وسط آن زیر شکاف سقف آن بایستید، صدای شما بسیار بلندتر شنیده می شود اما فقط برای خود شخص شما! کسی که با یک متر فاصله از شما بایستد، صدای معمولی می شنود.

منبع تاپ تراول
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها