معرفی شهر فیصل آباد

شهر فیصل آباد

تعدادی از جاذبه های تاریخی تفریحی شهرهای پاکستان در فیصل آبادی است که امروز آن را معرفی می کنیم. این شهر در استان پنجاب که یکی از مهم ترین استان های پاکستان است قرار دارد. فیصل آباد سومین شهر بزرگ پاکستان است. البته ناگفته نماند که مهم ترین شهر صنعتی پاکستان همین شهر است. در ادامه با معرفی شهر فیصل آباد همراه تاریخ ما باشید.

معرفی شهر فیصل آباد

برج ساعت فیصل آباد

برج ساعت فیصل آباد یکی از معدود بناهایی است که از زمان رج انگلستان در این شهر باقی مانده است. سازنده این بنا انگلیسی ها هستند. این بنا در روز ۱۴ نوامبر ۱۹۰۳ پایه گذاری شد. افراد محلی به این برج Ghanta Ghar می گویند. ترجمه این نام به انگلیسی  Hour House می شود. این برج در میان هشت بازار قرار گرفته است بنابراین دارای مکان یابی بسیار خوبی است. اگر از نظر چشمی به این برج نگاه کنید متوجه ساختار شبیه پرچم انگلستانی که در میان این برج قرار گرفته است خواهید شد. این برج در زمان جشن استقلال پاکستان بسیار دیدنی است زیرا شهردار فیصل آباد در این مکان جشنی برپا کرده و سخنرانی می کند. در پایان نیز پرچم پاکستان را در دکل این برج آویزان می کند. در تاریخ فیصل آباد که نگاه می کنیم متوجه می شویم این برج دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

معرفی شهر فیصل آباد

آشنایی با جاذبه های تاریخی و گردشگری عشق آباد

چشمه آب گمتی

این چشمه نیز یکی از بناهای تاریخی شهر فیصل آباد است. این بنا نیز از قرن ۱۹ که توسط انگلیسی ها بنا شد تا به امروز حفظ شده است. این بنا نیز از اهمیت بسیار بالایی در تاریخ این شهر برخوردار است. در قرن ۱۹ که به تاریخ این بنا نگاهی می اندازیم متوجه می شویم این بنا در اوایل قرن ۱۹ به عنوان محلی برای اجتماعات قومی ملیتی مورد استفاده قرار می گرفته است. امروز نیز می توان این بنا را مشاهده کرد. به این دلیل به این بنا چشمه آب گمتی می گویند که هنوز هم چشمه آبی که درون مرکز این بنا قرار گرفته بود دارای آب و قابل استفاده است. البته امروزه این بنا برای عبور و مرور مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه این بنا در کنار راه آهن فیصل آباد قرار گرفته است.

شهر های صنعتی یکی از بهترین مکان ها برای دیدن هستند. زیرا نماینده قشر آسیب پذیر یک جامعه می باشند. فیصل آباد نیز این گونه است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها