معرفی شهر مسکو

معرفی شهر مسکو (Moscow)

این شهر پایتخت علمی فرهنگی کشور روسیه است. این شهر در دو تعریف بیان می‌شود. برخی از مردم آن معتقدند چون مسکو مساجد بسیاری دارد که توسط مسلمانان در این شهر ساخته شده است؛ باید به آن شهر مساجد گویند. در دیگر توصیف این شهر به دلیل قرارگیری در کنار رودخانه باید نام گراد مسکو یعنی شهر کنار رود مسکو بر آن نهاد. در هر حال هر دو نام نماینده خوبی برای قرار دادن موسکو در لیست جاذبه های تاریخی تفریحی شهر های روسیه هستند. در ادامه با معرفی شهر مسکو همراه تاریخ ما باشید.

موقعیت و جمعیت شهر مسکو

مسکو پایتخت و پر جمعیت ترین شهر روسیه می باشد . این شهر همچنین به عنوان بزرگ ترین کلان شهر در اروپا محسوب می گردد و در رده بندی، جزو بزرگ ترین مناطق شهرنشین دنیا قرار دارد. مسکو در غرب روسیه و بر روی محل اتصال سه فلات زمین شناسی و در حاشیه رودخانه موسکوا که با طول بیش از ۵۰۰  کیلومتر از میان جلگه اروپای شرقی در روسیه مرکزی عبور می کند واقع شده است و ۴۹ پل بر روی این رود و شعبات فرعی آن در محدوده شهر قرار دارد. ارتفاع مسکو در مرکز نمایشگاه های کل روسیه  V V C، جایی که ایسگاه هواشناسی در آن واقع شده، ۱۵۶ متر از سطح دریای آزاد می باشد و جمعیت مسکو در سال ۱۱ میلیون نفر است .

مکان‌های مهم شهر مسکو

مهم‌ترین مکان‌هایی که وقتی به این شهر سفر کردید باید ببینید در ادامه آمده است:

  • کرملین عظیم
  • کاخ اسقف
  • کلیسای جامع صعود مریم
  • ناقوس تزار
  • آرامگاه لنین
  • پارک گورکی
  • تئاتر بلشوی

مسکو یکی از شهرهایی است که بسیاری از بزرگان علم و ادب در دنیا را درون خود پرورش داده است. آرامگاه بزرگانی چون چخوف  و چایکوفسکی در این شهر قرار دارد.

معرفی شهر مسکو

آب هوای شهر مسکو

مسکو دارای آب‌وهوای قاره‌ای مرطوب است. به همین دلیل گردشگران ترجیح می‌دهند در این شهر بیشتر از دیگر شهرهای شمالی روسیه اقامت داشته باشند. این شهر دارای تابستان‌های معتدل و در بسیاری از موارد گرم است اما زمستان‌های روسیه بسیار سرد و طولانی است. بخشی از این شهر اروپایی و بخشی از آن آسیایی است. بنابراین به خوبی می‌توان تفاوت فرهنگ‌ها را در این شهر دید.

۱۰ شهر برتر دنیا برای زندگی

سیرک بزرگ مسکو یکی از دیدنی‌هایی است که باید حتماً به سراغ آن بروید. در این سیرک حرکات جالب و شگفت‌انگیزی مشاهده می‌شود. شما می‌توانید بین ۳ تا ۴ ساعت زمان بگذارید و از برنامه‌های باشکوه این سیرک دیدن کنید. اگر هم به خرید نرفته‌اید و قصد دارید در یکی از مناطق دیدنی خرید کنید شک نکنید بهترین مکان سیرک بزرگ مسکو است. در اطراف این سیرک مغازه‌هایی وجود دراد که به فروش هدیه‌ها و صنایع‌دستی این شهر می‌پردازند.

معرفی شهر مسکو

میدان سرخ نماد شهر مسکو است. کاخ‌های کرملین قلعه‌های تاریخی این شهر هستند. کلیسای سنت باسیل که دیگر نیاز به گفتن ندارد! این کلیسا در تمام عکس‌ها به نماد روسیه بدل شده است. مترو مسکو که تنها یک مترو نیست بلکه یک گالری هنری است. شهر مسکو روسیه شهری است که اگر به روسیه آمدید و آن را ندیدید باید بگوییم تمام سفر خود را به هدر داده‌اید!  موسکو یکی از شهرهایی است که لیاقت قرار گرفتن در لیست جاذبه های تاریخی تفریحی شهر های روسیه را دارد.

 

منبع معراج گشت آسمان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها