معرفی شهر ایرکوتسک 

معرفی شهر ایرکوتسک

شهر بعدی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم ایرکوتسک است. این شهر چهره‌ای کاملاً متفاوت نسبت به دیگر شهرهای روسیه دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر شهرهایی مثل مسکو را دیدید؛ حتماً ایرکوتسک را نیز ببینید. این شهر به پاریس سیبری نیز مشهور است. این نام توسط دیگر گردشگرانی نسبت داده‌شده است که در به این کشور سفرکرده‌اند. زمانی که در خیابان‌های این شهر قدم می‌زنید متوجه معماری جالب آن می‌شوید. معماری که کنار هم قرار گرفتن خانه‌های مدرن در کنار خانه‌های چوبی آن را ساخته است. در ادامه با معرفی شهر ایرکوتسک  همراه تاریخ ما باشید.

پیشینه

شهر ایرکوتسک در سال ۱۶۵۲ میلادی با نام ایرکوتسکویه زیموویه در ریزشگاه رودخانه ایرکوت به رود آنگارا بنیاد شد. سی سال پس از آن این شهر تبدیل به کانون بازرگانی روسیه با چین و مغولستان شد. ایرکوتسک از سده ۱۸ میلادی به عنوان مرکز اداری سرزمین‌های تصرف‌شده توسط روس‌ها در سیبری عمل کرده‌است. در پایانه‌های سده ۱۹، موجی از جویندگان طلا به سوی دوردست‌های سیبری روان شدند و محل آغاز سفرهای آن‌ها شهر ایرکوتسک بود.

معرفی شهر ایرکوتسک

دانشگاه ها

این شهر دانشگاه‌های بسیاری دارد. بنابراین موردعلاقه محققان و عالمان مختلفی است که به‌قصد جست‌وجوی علم به روسیه می‌آیند. بسیاری از دانشجویان رشته‌های مختلف نیز تلاش می‌کنند از دانشگاه‌های این شهر بورسیه بگیرند. این شهر به شهر دانشگاه‌های روسیه نیز مشهور است.

معرفی شهر سنت پترز بورگ

دریاچه بایکال

اما مهم‌ترین جاذبه دیدنی این شهر یک دریاچه زیبا است. دریاچه بایکال در این شهر واقع‌شده است. البته نکته‌ای که باید درباره این دریاچه ذکر کنیم این است که بازدید از آن کاملاً رایگان است و زمان تقریبی برای بازدید شما حدود ۳ ساعت می‌باشد. اگر کتاب جغرافیای مدرسه را به خوبی مطالعه کرده باشید؛ می‌دانید که این دریاچه قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه دنیا می‌باشد. همچنین دریاچه‌ای بسیار شفاف است به‌طوری‌که لقب مروارید سفید روسیه را دارد. اقامت‌های بسیاری در اطراف این شهر واقع‌شده است. همین اقامتگاه‌ها باعث شده است که بایکال بسیار معروف شود.

معرفی شهر ایرکوتسک

آرام و عاشقانه در ایرکوتسک قدم بزنید زیرا دارید در پاریس روسیه قدم می زنید. ایرکوسک یکی از اعضای لیست جاذبه های تاریخ تفریحی شهر های روسیه است. یکی از بهترین اعضایی که می توان در این لیست پیدا کنید! در این شهر بهترین دانشگاه های روسیه وجود دارد. شما می توانید به این دانشگاه ها سر بزنید و از آنها بهره علمی بسیاری ببرید. حتی اگر قصد مهاجرت دارید این شهر یکی از بهترین شهر هایی است که می توانیم به شما معرفی کنیم.

منبع ویکی پدیا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها